کد خبر : 80831
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 21:47
-

مدیریت مصرف مهمترین راهکار عبور از مشکل تامین برق است

مدیریت مصرف مهمترین راهکار عبور از مشکل تامین برق است

ایسنا/فارس مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی در تابستان امسال از اهمیت دوچندانی برخوردار است، گفت: امسال و با توجه به گرمای زودرس و شدید، کاهش نزولات آسمانی و به تبع آن کاهش شدید ذخایر آب سدهای دارای نیروگاه برق‌آبی، مدیریت مصرف را به مهمترین راه عبور از

مدیریت مصرف مهمترین راهکار عبور از مشکل تامین برق است

ایسنا/فارس مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی در تابستان امسال از اهمیت دوچندانی برخوردار است، گفت: امسال و با توجه به گرمای زودرس و شدید، کاهش نزولات آسمانی و به تبع آن کاهش شدید ذخایر آب سدهای دارای نیروگاه برق‌آبی، مدیریت مصرف را به مهمترین راه عبور از مشکل تامین برق بدل کرده است.

غلامرضا نصیری دوشنبه 14 تیر در جلسه شورای هماهنگی و انسجامبخشی مدیران صنعت آب و برق فارس و بوشهر، با بیان اینکه مدیریت مصرف به معنای درست مصرف کردن است نه کم مصرف کردن، افزود: امسال با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و لزوم استمرار خدمات‌رسانی بی وقفه به مراکز درمانی و تامین، برق می‌طلبد تا مشترکان در اقصی نقاط کشور و فارس در اجرای راهکارهای صحیح مدیریت مصرف برق مشارکت کنند.

وی بر لزوم مصرف بهینه آب و برق توسط مشترکان بخش‌های کشاورزی، صنعتی، اداری، خانگی، تجاری در تمام ایام سال و به ویژه تابستان امسال تاکید و اضافه کرد: تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه سانتی گراد، استفاده از دورکند کولرهای آبی، استفاده از نور طبیعی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو،جاروبرقی، لباسشویی،ظرفشویی و… در ساعات اوج بار یعنی 12 تا 18 از راه‌های ساده و قابل اجرا توسط شهروندان برای مشارکت در مدیریت مصرف است.

نصیری به بررسی وضعیت اوج بار مصرف برق در استان فارس و بوشهر و چالش ها و راهکارهای مدیریت بهتر بار، پرداخت و اضافه کرد: باید با محوریت  استانداری و هماهنگی بین ارگان‌ها و نهادها  برنامه مدیریت مصرف به خوبی اجرا شود و دستگاه قضایی و دادستانی نیز با دستگاه‌های متخلف برخورد جدی  داشته باشند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر همچنین به مدیریت بار در تامین و انتقال برق اشاره و با بیان اینکه مدیریت اثر بخش و اصلاح الگو مهمترین رویکردها برای عبور از اوج مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰ است، خاطرنشان کرد: متخصصان حوزه برق در جنوب کشور در تابستان امسال  همه توان حرفه‌ای و تخصصی را برای عبور از نقطه اوج مصرف به کار خواهند بست.

نصیری با اشاره به اینکه حداکثر مصرف برق سال گذشته در روز ۳۱ مرداد ثبت شد، گفت: در آن روز میزان مصرف انرژی برق ۶ هزار و ۱۵ مگاوات ثبت شد و امسال پیش‌بینی می‌شود که این میزان حداقل با افزایش 7 درصدی همراه باشد، بنابراین باید مبنای برنامه‌ریزی مصرف 6436 مگاوات برق در بالاترین زمان بار شبکه باشد.

وی با تشریح برنامه های مد نظر برای عبور از پیک بار مصرف برق در تابستان امسال و مدیریت آن، اضافه کرد: این شرکت در پنج محور برنامه هایی را تدوین کرده که یکی از این موارد بسیار با اهمیت، مدیریت اثربخش مصرف است.

نصیری با یادآوری اینکه برق منطقه‌ای با همکاری شرکت‌های توزیع کارگروه ویژه تشکیل داده و نظامنامه نوین تدوین کرده که در کشور منحصر به فرد است، خاطرنشان کرد: این نظام‌نامه سال گذشته هم اجرا شد، اما امسال با یک بازنگری، اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر ادامه داد: سامانه جامع پایش و مدیریت عملیات در منطقه راه اندازی شده است، این سامانه به صورت لحظه‌ای سهمیه‌ها و مدیریت مصرف را نشان می‌دهد و براساس آن می‌توان مدیریت بار را به خوبی انجام داد.

نصیری از دیگر محورهای مورد نظر برای عبور از نقطه اوج مصرف برق تابستان امسال را هماهنگی بین شرکت های توزیع و برق منطقه ای دانست و گفت: هر کدام از این شرکت ها راهکارهای  مدیریتی را اعلام کرده‌اند و همه راهکارها بررسی شده و طبق برنامه ریزی انجام شده حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح