کد خبر : 88675
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 20:59
-

مرحوم عبایی دغدغه مردم داشت و خواهان اصلاح امور به نفع آنان بود

مرحوم عبایی دغدغه مردم داشت و خواهان اصلاح امور به نفع آنان بود

ایسنا/خراسان رضوی مهدی واعظی عبایی خراسانی از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب خراسان رضوی بود که در مشهد زندگی می‌کرد. برادر وی، آیت‌الله محمد واعظ عبایی خراسانی از مبارزین رژیم ستمشاهی، نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری در دوره اول و امام جمعه موقت مشهد بود. مهدی عبایی در خانواده‌ای مذهبی و سیاسی بزرگ شده بود و

مرحوم عبایی دغدغه مردم داشت و خواهان اصلاح امور به نفع آنان بود

ایسنا/خراسان رضوی مهدی واعظی عبایی خراسانی از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب خراسان رضوی بود که در مشهد زندگی می‌کرد. برادر وی، آیت‌الله محمد واعظ عبایی خراسانی از مبارزین رژیم ستمشاهی، نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری در دوره اول و امام جمعه موقت مشهد بود.

مهدی عبایی در خانواده‌ای مذهبی و سیاسی بزرگ شده بود و همین موضوع باعث شد وی در زمان مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی نقش فعالی داشته باشد و هزینه‌هایی را در این راه متحمل شود. وی پس از انقلاب نیز هرگز دست از فعالیت‌های سیاسی خود برنداشت و همواره به عنوان یکی از شاخص‌ترین رهبران جریان اصلاح‌طلبی در خراسان رضوی شناخته می‌شد.

مهدی عبایی شامگاه ۲۱ تیرماه سال جاری درگذشت و تعداد زیادی از فعالین سیاسی از تمامی جناح‌ها با صدور پیام‌هایی تاثر و تاسف خود از این اتفاق را بیان داشتند. به همین مناسبت ایسنا گفت‌وگویی با سه تن از فعالین سیاسی خراسان رضوی داشته است.

مهدی شریفی با بیان اینکه مرحوم عبایی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دارای هوش اخلاقی بالایی بود، بیان کرد: هوش اخلاقی از ملزومات رهبران است و ایشان به عنوان یکی از رهبران اصلاح‌طلبی در خراسان رضوی دارای هوش اخلاقی بالایی بود و همین مسئله هم وی را از دیگران متمایز می‌کرد.

این فعال سیاسی گفت: مرحوم عبایی بسیار دارای صداقت بود و حتی کسانی که در جناح سیاسی مقابل وی قرار می‌گرفتند نیز او را به صداقت می‌شناختند. وی همچنین  بسیار مسئولیت‌پذیر بود و قبل از انقلاب، در دوران مبارزات انقلاب و پس از آن همواره به عنوان فردی مسئولیت‌پذیر شناخته می‌شد و به دلیل دارا بودن همین ویژگی، همواره پاسخگوی عملکرد خود بود.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹۸ با وجود اینکه مرحوم عبایی دچار کسالت بود و به تازگی عمل جراحی کرده بود، اما باز هم دست از فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی خود برنداشت و دیگران را نیز به فعالیت تشویق می‌کرد.

شریفی با بیان اینکه دلسوزی از دیگر ویژگی‌های مرحوم عبایی بود، اضافه کرد: وی همواره دلسوزانه برای کشور، انقلاب، مردم و اصلاحات کار می‌کرد از این نظر یک گام از دیگران جلوتر بود و در عرصه فعالیت‌های سیاسی حکم یک رهبر را در استان داشت.

وی افزود: همچنین مرحوم عبایی فردی بسیار باگذشت بود. وی جفاها و کنایه‌های بسیاری را تحمل کرد اما با منش والایی که داشت، از همه اینها می‌گذشت به طوری که حتی منتقدین مرحوم عبایی از این همه گذشت و صبوری وی تعجب می‌کردند.

همچنین جواد آرین‌منش نیز با بیان اینکه مرحوم عبایی از جمله چهره‌های سیاسی فعال و وفادار به نظام و انقلاب بود، به ایسنا گفت: مرحوم عبایی از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، در عرصه‌های مختلف انقلاب و همچنین دفاع مقدس شخصیتی فعال بود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: من از مرحوم عبایی به عنوان یک چهره فرهنگی-سیاسی یاد می‌کنم. وی فردی منصف و متعادل بود که هیچ‌گاه در اظهار نظرات خود از دایره انصاف خارج نشد. وی مورد احترام همه فعالین سیاسی بود و به عنوان یک شخصیت برای حل اختلاف بین دیدگاه‌های مختلف شناخته می‌شد.

وی اظهار کرد: هر چند مرحوم عبایی یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب بود، اما علاوه بر اصلاح‌طلبان، بسیار مورد احترام اعتدالیون و اصولگرایان نیز قرار داشت و در همین دورانی که وی بیمار بود، بسیاری از نیروهای سیاسی از تمامی جناح‌ها نگران حال وی بودند.

آرین‌منش با بیان اینکه مرحوم عبایی شخصیتی بسیار اخلاق‌مدار داشت، گفت: وی پدر جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب محسوب می‌شد. مرحوم عبایی مانند سایر فعالین سیاسی، دغدغه مردم داشت و خواهان اصلاح امور به نفع مردم بود و به همین دلیل هم بسیار مورد قبول همه بود.

محمدرحیم نوروزیان نیز در خصوص مهمترین خصوصیات اخلاقی مرحوم عبایی در عرصه فعالیت‌های سیاسی، اظهار کرد: مهمترین خصوصیت مرحوم عبایی صداقت، اخلاص و تدین بود. وی فردی بسیار مقید به مسائل مذهبی بود و به دلیل دارای بودن همین ویژگی‌ها، در بسیاری از موضوعات مرحوم عبایی را به عنوان حَکَم می‌شناختند.

فرماندار سابق مشهد افزود: قطعا این روحیات و خصوصیات وی باعث شده بود مرحوم عبایی دغدغه مردم داشته باشد. برادر وی نیز زمانی امام جمعه مشهد بود و این خانواده از قبل از انقلاب با مردم ارتباط داشتند و بعد از انقلاب هم مرحوم عبایی ارتباط گسترده‌ای با مردم داشت و به معنای واقعی مردمی بود.

وی گفت: مرحوم عبایی هیچ وقت از بیان نظرات خود ترسی نداشت و در جایی که می‌دید پای منافع مردم و انقلاب در میان است، بسیار صریح و شفاف بود.

همچنین سایر فعالین سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا نیز در پیام‌هایی که به مناسبت درگذشت مرحوم عبایی صادر کرده بودند، وی را فردی وفادار، متعهد و خدوم به کشور و مردم عنوان کرده بودند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح