کد خبر : 604
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آگوست 2021 - 14:02
-

مردم هنوز مسافرت می‌روند و عروسی می‌گیرند!/ تا 2 هفته دیگر کرمانشاه به پیک می‌رسد

مردم هنوز مسافرت می‌روند و عروسی می‌گیرند!/ تا 2 هفته دیگر کرمانشاه به پیک می‌رسد

  رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد شدید از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، گفت: متاسفانه مردم هنوز متوجه خطر موج جدید کرونا نیستند و هنوز خیلی ها مسافرت می‌روند و مراسم عروسی و عزا برپا می‌کنند. دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سیر پرشتاب کرونا

مردم هنوز مسافرت می‌روند و عروسی می‌گیرند!/ تا 2 هفته دیگر کرمانشاه به پیک می‌رسد

  رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد شدید از وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، گفت: متاسفانه مردم هنوز متوجه خطر موج جدید کرونا نیستند و هنوز خیلی ها مسافرت می‌روند و مراسم عروسی و عزا برپا می‌کنند.

دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سیر پرشتاب کرونا در استان گفت: کرمانشاه هنوز در ابتدای موج پنجم قرار دارد، اما بستری ها به شدت در حال افزایش است، طوری که در شبانه روز گذشته(12 مرداد) بیش از 200 نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.
وی افزود: در حال حاضر تعداد بستری های مراکز درمانی از 740 نفر فراتر رفته و هر روز به این تعداد اضافه می شود.
مرادی از اختصاص بخش های بیشتر درمانی به بیماران کرونایی خبر داد و افزود: در حال حاضر دو بخش بیمارستان امام رضا(ع) را برای پذیرش بیماران کرونایی تخلیه کرده ایم و دو بخش دیگر را هم در روزهای آینده خالی می کنیم.
وی افزود: این روند اگر ادامه داشته باشد قطعا حوزه بهداشت و درمان استان دچار اختلال می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر برای بستری 1500 بیمار هم آمادگی داریم، اما اگر به این عدد برسیم خدمات رسانی به بیماران دچار مشکل می شود.
مرادی افزود: آنچه مسلم است با سیر شتابان این بیماری ظرف دو هفته آینده به پیک می رسیم و قطعا فوتی های کرونا در استان در هفته های آینده به میزان چشمگیری افزایش می یابد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، گفت: متاسفانه استفاده از ماسک در جامعه در سطح پایینی قرار دارد و از طرفی در این روزهای باقی مانده تا ماه محرم جشن های عروسی به شدت افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: بسیاری مردم حتی در این شرایط مسافرت می روند و همه اینها موجب شده تا شاید سیر افزایشی کرونا در استان باشیم.
مرادی با اشاره به استمرار روند واکسیناسیون در استان گفت: متاسفانه برخی افراد با تزریق واکسن کرونا نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه می شوند، این درحالی است که با تزریق دز اول ایمنی که باید ایجاد نمی شود و با تزریق دز دوم هم باید یک ماه بگذرد که ایمنی مطلوبی در بدن ایجاد شود.
وی افزود: حتی با تزریق دز دوم واکسن و گذشت یک ماه هم هنوز درصد ایمنی ایجاد شده توسط انواع واکسن های کرونا بصورت دقیق مشخص نیست و هیچ کس نمی داند این واکسن ها چند درصد و تا چه مدت ایمنی ایجاد می کنند.
وی تصریح کرد: از طرفی باید دانست افرادی که واکسن زده اند هم به کرونا مبتلا می شوند، فقط شدت آن کمتر بوده و احتمال بستری شدن کاهش می یابد.
مرادی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که فعلا حدود 100 هزار نفر جمعیت استان یعنی چیزی حدود یک بیستم جمعیت واکسینه شده اند و یک میلیون و 900 هزار نفر دیگر هیچ ایمنی ندارند و در معرض خطرند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این موج جدید خطرناک است و مردم باید رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند و بدانند که اگر بستری ها از حدی فراتر رود، خدمات رسانی مطلوب میسر نیست.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح