کد خبر : 7842
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 سپتامبر 2021 - 19:33
-

“مرگ و میر” بستری‌های کرونا درکرمانشاه کمتر ازمیانگین کشوری است/ 300 بیمار”پشت نوبتی” ICU داریم

“مرگ و میر” بستری‌های کرونا درکرمانشاه کمتر ازمیانگین کشوری است/ 300 بیمار”پشت نوبتی” ICU داریم

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کمبود تخت های ویژه در استان گفت: در حال حاضر حدود 250 تا 300 بیمار مبتلا به کرونا پشت نوبتی ICU در استان داریم. دکتر بهمن روشنی در نشست خبری امروز (10 شهریور) با اشاره به گذشت یک ونیم سال از شیوع کرونا در کشور و

"مرگ و میر" بستری‌های کرونا درکرمانشاه کمتر ازمیانگین کشوری است/ 300 بیمار"پشت نوبتی" ICU داریم

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کمبود تخت های ویژه در استان گفت: در حال حاضر حدود 250 تا 300 بیمار مبتلا به کرونا پشت نوبتی ICU در استان داریم.

دکتر بهمن روشنی در نشست خبری امروز (10 شهریور) با اشاره به گذشت یک ونیم سال از شیوع کرونا در کشور و استان، گفت: اوایل شیوع بیماری شناخت دقیقی از کرونا نداشتیم و راهکارهای درمانی آن را بلد نبودیم و روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم، اما حالا بعد از 18 ماه تجربیات ارزشمندی در خصوص نحوه درمان این بیماری به دست آورده ایم و موجب شده روند درمان روز به روز بهتر شود.
روشنی گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا، به جای اختصاص یک بیمارستان، تصمیم گرفتیم که 10 تا 20 درصد تخت های تمام بیمارستان ها بجز یکی دو بیمارستان تک تخصصی، به بستری بیماران کرونایی اختصاص یابد.
وی افزود: این طرح که در کشور هم مورد استقبال قرار گرفت موجب شد تا فشار کاری به یک بیمارستان وارد نشود و بتوانیم خدمات رسانی به این بیماران را در بیمارستان های مختلف تقسیم کنیم.
روشنی گفت: در کنار این چهار آزمایشگاه تشخیصی کرونا در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی، کلینیک بوستان، آزمایشگاه مرکزی و بیمارستان امام حسین (ع) راه اندازی کردیم که کمک خوبی برای شناسایی بیماران کرونایی محسوب می شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به راه اندازی دو نقاهتگاه مردان و زنان، گفت: با توجه به اینکه برخی بیماران پس از ترخیص نیاز داشتند که در جایی دور از خانواده بمانند، این نقاهتگاه ها راه اندازی شد، اما به دلیل فرهنگ مردم که تمایل دارند از بیمار در محیط خانه نگهداری شود چندان مورد استقبال قرار نگرفتند.
روشنی به راه اندازی سامانه 1400 در روزهای شیوع این بیماری هم اشاره کرد و افزود: این سامانه با همکاری پزشکان، پرستاران و کارشناسان پاسخگوی سوالات مردمی در خصوص کروناست.
وی افزود: در کنار این اقدامات پزشکان گروه عفونی الگوریتم خاصی را طراحی کردند که بر اساس آن بیماران واقعی نیازمند بستری به سرعت شناسایی شده و بستری شوند و از اشغال بی مورد تخت ها جلوگیری شود.
روشنی گفت: تجربیات خوبی که طی این مدت به دست آورده ایم در نهایت موجب شده کادر درمان استان به موفقیت های چشمگیری برسند.
“مرگ و میر” بستری های کرونا در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به برخی از این دستاوردها و موفقیت ها، از کاهش درصد مرگ و میر بیماران بستری در استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد و افزود: علی رغم اینکه بیش از 60 درصد بیماران بستری استان با حال عمومی نامناسب مراجعه می‌کنند، اما میزان مرگ و میر آنها در استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.
روشنی گفت: برای سنجش ضریب بدحالی بیماران فاکتورهایی مثل کاهش سطح هوشیاری، تعداد تنفس بالا و … در نظر گرفته می شود و متاسفانه ضریب بدحالی بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی در استان به نسبت کشوری بالاتر است و حدود 60 درصد بیماران بستری با حال بد مراجعه می کنند، اما علی رغم این شرایط شاخص کشندگی در بستری ها در پنج ماهه امسال، در کرمانشاه 6.8 درصد بوده و این درحالی است که این میزان در میانگین کشوری حدود 8.4 درصد است.
وی افزود: در پایش صورت گرفته در شش ماهه دوم سال گذشته هم درصد فوتی های کرونا در استان نسبت به تعداد بستری ها حدود دو درصد پایین تر از میانگین کشوری بوده و این آمارها نشان میدهد که روند درمان به خوبی در مراکز درمانی استان پیگیری می شود.
روشنی به روند مطلوب درمان در بخش های ویژه هم اشاره کرد و افزود: درصد موارد اینتوبه هم نسبت به تعداد بستری ها در میانگین کشوری 6.7 درصد و در استان 4.6 درصد است.
وی به شاخص مرگ و میر در بیماران اینتوبه هم اشاره کرد و افزود: این شاخص در میانگین کشوری 60 درصد است، یعنی 60 درصد از بیماران اینتوبه جان خود را از دست می‌دهند و این درحالی است که این میزان در استان 38.9 درصد بوده که نشان دهنده مطلوبیت خدمات درمانی در بخش های ویژه استان است.
96 تخت ICU در دوران شیوع کرونا اضافه شده است
روشنی در ادامه با اشاره به افزایش تجهیزات درمانی در زمان شیوع کرونا، به افزایش تخت های بخش ویژه استان طی این مدت اشاره کرد و افزود: طی این مدت با سختی فراوان 96 تخت اضافه کرده ایم و مجموع تخت های بخش ویژه استان از 169 تخت و به 277 تخت رسیده است.
وی به هزینه بالای تامین این تخت ها اشاره کرد و افزود: برای خرید هر تخت ICU حدود سه تا پنج میلیارد تومان اعتبار لازم است.
روشنی در ادامه از خرید 25 دستگاه اکسیژن ساز در دوران شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: طی این مدت هشت دستگاه سی تی اسکن هم خریداری شده و با این تعداد شمار دستگاه های سی تی اسکن استان به حدود 24 دستگاه رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر تمام شهرستان های استان بجز گیلانغرب دارای سی تی اسکن هستند و خرید سی تی اسکن برای این شهرستان هم در دستور کار قرار دارد.
فوتی ها در پیک پنجم کرونا در استان 20 درصد کاهش پیدا کرده/ 1500 بستری فعلی یک رکورد است
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به روند صعودی کرونا در استان اشاره کرد وافزود: متاسفانه پیک پنجم از قدرت بیشتری نسبت به پیک های قبلی برخوردار است.
وی افزود: در این پیک تعداد مبتلایان روزانه از 105 مورد در پیک سوم که بیشترین تعداد بستری ها را داشتیم به 244 نفر رسیده است.
روشنی گفت: همچنین تعداد بستری های روزانه در این پیک نسبت به پیک سوم 136 درصد افزایش داشته است.
وی به کاهش موارد فوتی در این پیک نسبت به پیک های قبلی هم اشاره و خاطرنشان کرد: درصد مرگ و میر نسبت به تعداد مبتلایان در پیک پنجم نسبت به پیک سوم که بیشتری میزان مرگ و میر را داشتیم حدود 20 درصد کاهش داشته که نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون و بهبود راهکارهای درمانی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به آمار بستری های کرونا در استان هم اشاره کرد و با اشاره به بستری شدن 52 هزار نفر از ابتدای شیوع این بیماری در استان، گفت: از این تعداد تا به امروز بیش از 48 هزار و 300 نفر ترخیص شده اند.
وی افزود: هم اکنون 1517 نفر در بخش های درمانی استان بستری هستند که عملا یک رکورد محسوب می شود.
این مسئول تصریح کرد: از این تعداد 211 نفر در بخش های ویژه هستند که 50 نفر آنها اینتوبه هستند.
روشنی با اشاره به وجود 3365 تخت بیمارستانی در استان گفت: از این تعداد 2598 تخت مربوط به مراکز دولتی است.
وی افزود: با توجه به اینکه بیماران دیگر هم نیاز به تخت دارند نهایتا بتوانیم 1800 تخت را به امر درمان کرونا اختصاص دهیم و امیدواریم مردم همکاری کرده و به این تعداد بستری نرسیم.
روشنی گفت: واقعیت این است که هرچه تعداد بستری ها افزایش یابد کیفیت خدمات درمانی کاهش می یابد و اگر بستری ها افزایش یابد باید به سمت برپایی بیمارستان های صحرایی برویم.
وی خاطرنشان کرد: در حال دو بیمارستان صحرایی در بیمارستان 520 ارتش و بیمارستان امام حسین (ع) سپاه برای بیماران سرپایی برقرار شده است.
300 بیمار پشت نوبتی ICU داریم
روشنی به کمبود تخت های ویژه در استان اشاره کرد وافزود: در شرایط استاندارد باید به میزان 10 درصد تخت های بیمارستانی، تخت ویژه داشته باشیم که این استاندارد در استان برقرار است و هم اکنون 277 تخت ویژه در استان داریم.
روشنی گفت: متاسفانه با شیوع بیماری کرونا نیاز به تخت های ویژه افزایش یافته و برای خدمات رسانی مطلوب باید به میزان 30 درصد تخت های کرونایی، تخت ویژه داشته باشیم.
روشنی گفت: در حال حاضر کمبود تخت ویژه داریم و برخی بیماران پشت نوبتی هستند.
وی افزود: از 277 تخت ویژه، 211 تخت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دارد و مابقی تخت ها در اختیار سایر بیماران از جمله بیماران قلبی و تصادف و … قرار دارد.
روشنی گفت: با توجه به اینکه بیش از 1500 بستری داریم 30 درصد آنها یعنی حدود 450 نفر نیاز به بخش ویژه دارند و این درحالی است که 211 تخت ویژه برای  این بیماران داریم و عملا حدود 250 تا 300 نفر پشت نوبتی داریم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به این شرایط مردم باید بیش از پیش مراقب بوده و رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند، چون ظرفیت بخش درمان و نیروها و تجهیزات محدود است.
روشنی با اشاره به درگیری تمام بخش های درمان در موضوع کرونا گفت: هم اکنون 4200 پرستار و 1500 پزشک مستقیما در امر درمان کرونا در استان دخالت دارند که از این تعداد 90 نفر متخصص عفونی و داخلی هستند.
90 درصد هزینه های بستری و دارو بیماران کرونایی را بیمه پرداخت می کند
روشنی در ادامه در خصوص هزینه های درمان بیماران مبتلا به کرونا هم گفت: عمده خدمات درمانی این بیماران مشمول بیمه است.
وی افزود: داروی رمدسیویر که در بازار آزاد حدود 4.7 تا پنج میلیون تومان قیمت دارد، برای بیماران بستری مبتلا به کرونا تنها 470 تا 500 هزار تومان قیمت دارد و 90 درصد هزینه آن توسط بیمه ها پرداخت می شود.
روشنی گفت: هزینه یک هفته بستری در بیمارستان هم حدود هشت میلیون تومان است که بیماران تنها 800 هزار تومان پرداخت می کنند و مابقی توسط بیمه پرداخت می شود.
این مسئول گفت: هزینه یک هفته بستری در بخش ویژه هم حدود 17 تا 20 میلیون تومان است که بیمار تنها 10 درصد این قیمت یعنی 1.7 تا دو میلیون تومان پرداخت می کند.
روشنی گفت: خوشبختانه هنوز مشکلی برای پذیرش بیماران نداریم و شبی نیست که تخت خالی نداشته باشیم، اما اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا به مشکل برمی خوریم.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح