کد خبر : 17488
تاریخ انتشار : شنبه 2 اکتبر 2021 - 15:01
-

مسابقه هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

مسابقه هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

 دبیر نخستین رویداد هوش مصنوعی(AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در پایان چند مرحله رقابت جذاب رایانه ای در مسابقات برنامه‌نویسی هوش مصنوعی(AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان، نفرات برتر معرفی شدند. لیلا سادات علوی طباطبائی با اشاره به برگزاری رویداد مسابقه ملی برنامه‌نویسی هوش مصنوعی(AiCup) که به همت انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار

 مسابقه هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

 دبیر نخستین رویداد هوش مصنوعی(AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در پایان چند مرحله رقابت جذاب رایانه ای در مسابقات برنامه‌نویسی هوش مصنوعی(AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان، نفرات برتر معرفی شدند.

لیلا سادات علوی طباطبائی با اشاره به برگزاری رویداد مسابقه ملی برنامه‌نویسی هوش مصنوعی(AiCup) که به همت انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد با رقابت حدود هزار و یازده نفر در قالب ۷۲ گروه دانشجویی از دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی از زمینه‌های روبه‌رشد دانش روز جهان است، گفت: با درنظرگرفتن این موضوع مهم و در همین راستا مسابقه ای طراحی شد. مسابقه به شکل بازی و به این صورت بود که در طول این رویداد شرکت کنندگان در قالب تیم های یک تا سه نفره با هم به رقابت پرداختند.

دبیر نخستین رویداد هوش مصنوعی(AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: شرکت کنندگان می توانستند الگوریتم های هوش مصنوعی مرتبط با مسابقه را تحت زبان های برنامه نویسی پیاده سازی کنند، سپس کدهای شرکت کنندگان دو به دو مقابل یکدیگر قرار می گیرفتند تا رتبه بندی افراد تعیین شود. امتیاز هر گروه را تعداد بردهای آنها نشان می داد.

علوی طباطبائی با بیان اینکه این رویداد از اواخر مردادماه با برگزاری وبینار و کارگاه با موضوع هوش مصنوعی جهت آمادگی تیم های شرکت کننده آغاز شد، تصریح کرد: در نهایت رویداد در قالب یک مسابقه مهیج پرداخت تا زمینه را برای تقویت و رشد دانشجویان در این حوزه فراهم کند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد بستری مناسب جهت رقابت و یادگیری مفاهیم هوش مصنوعی برای دانشجویان و دانش‌آموزان سراسر کشور دانست و افزود: مهم‌ترین عامل کسب پیروزی در این مسابقه، ذهن خلاق همراه با روحیه کار تیمی برای کسب امتیاز بیشتر است.

به گفته دبیر نخستین رویداد هوش مصنوعی(AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان، بیش از ۵۰ نفر از اعضای انجمن علمی دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان، تلاش کردند تا در قالب یک بازی مهیج، این مسابقه هوش مصنوعی شکل گیرد.

وی افزود: برای آماده‌سازی شرکت‌کنندگان در این رقابت، سلسله کارگاه‌هایی در زمینه‌های مختلف برگزار شد و مسابقه به‌گونه‌ای طراحی شد که شرکت‌کنندگان بدون دانش تخصصی در زمینه هوش مصنوعی و با شرکت در کارگاه های رویداد توانستند با به‌کارگیری خلاقیت و تلاش برای برنده‌شدن در مسابقه تلاش کنند.

علوی طباطبائی با تاکید براینکه طراحی این مسابقه بر عهده دانشجویان بوده و در این راستا اساتید برجسته این حوزه در دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با آن‌ها همکاری و همراهی داشتند، گفت: در نهایت۵۶ تیم از ۷۲ تیم شرکت کننده به عنوان برگزیده انتخاب شدند که در هشت لیگ به رقابت پرداختند. ۳۲ تیم از میان آنها به مرحله بعد راه یافتند و در نهایت سه تیم برگزیده انتخاب شدند.

وی گفت: در پایان چند مرحله رقابت جذاب رایانه ای در مسابقات برنامه‌نویسی هوش مصنوعی(AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان، در مسابقه فینال میان سه گروه برتر، گروهای IDK از دانشگاه اصفهان، Brain freez  از دانشگاه صنعتی شریف و TNT از دانشگاه صنعتی اصفهان عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

دبیر نخستین رویداد هوش مصنوعی(AiCup) دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه رویداد با حمایت صنایع مختلف ازجمله شرکت های ایریسا، گلنور، صنایع الکترواپتیک صاایران وکوئرا برگزار شد، تصریح کرد: برندگان مسابقه در سه رتبه تیمی برتر به ترتیب، ۱۵، ۱۲ و ۸ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت کردند. همچنین به ۲۰ کد برتر مسابقه به صورت قرعه کشی هدایای نقدی اهداء شد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح