کد خبر : 69524
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 22:54
-

مسیر توسعه فناوری‌های فضایی سخت، زمان‌بر و پرهزینه است/ضرورت مشارکت تمام بازیگران بخش فضایی

مسیر توسعه فناوری‌های فضایی سخت، زمان‌بر و پرهزینه است/ضرورت مشارکت تمام بازیگران بخش فضایی

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با تاکید بر ضرورت مشارکت تمامی بازیگران بخش فضایی در توسعه فناوری‌های فضایی گفت: مسیر توسعه فناوری‌های فضایی سخت، زمان‌بر و پرهزینه است و غلبه بر دشواری‌های این مسیر مستلزم همکاری مؤثر بین تمامی بازیگران بخش فضایی کشور است و بدون شک، یکی از همکاران اصلی پژوهشگاه در این مسیر، دانشگاه‌ها

مسیر توسعه فناوری‌های فضایی سخت، زمان‌بر و پرهزینه است/ضرورت مشارکت تمام بازیگران بخش فضایی

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با تاکید بر ضرورت مشارکت تمامی بازیگران بخش فضایی در توسعه فناوری‌های فضایی گفت: مسیر توسعه فناوری‌های فضایی سخت، زمان‌بر و پرهزینه است و غلبه بر دشواری‌های این مسیر مستلزم همکاری مؤثر بین تمامی بازیگران بخش فضایی کشور است و بدون شک، یکی از همکاران اصلی پژوهشگاه در این مسیر، دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین صمیمی در نشست ارائه دستاوردهای فناورانه پژوهشگاه فضایی که با حضور اساتید فعال دانشگاهی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره، در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، ضمن تاکید بر توسعه فناوری به عنوان اصلی‌ترین ماموریت پژوهشگاه اظهار کرد: به لطف خدا و با تکیه بر همت متخصصان جوان و متعهد پژوهشگاه، تاکنون قدم‌های بزرگی در این حوزه برداشته شده و نتایج حاصل از این فعالیت‌ها نه تنها توانسته بخش زیادی از نیازمندی‌های پروژه‌های عملیاتی پژوهشگاه را مرتفع کند، بلکه توانسته به سایر صنایع نیز راه پیدا کند و نقش ارزنده سرریز دانش فضایی به سایر صنایع را نشان دهد.
وی افزود: الحمدلله صنعت فضایی در مقایسه با سایر صنایع از توانمندی‌های دانشگاهیان به خوبی بهره‌مند شده و یکی از دلایل پیشرفت کشور در حوزه فضایی، ریشه‌های عمیق آن در دانشگاه‌هاست. وجود اساتید اهل فن که هم در تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه فضایی خوش درخشیده‌اند و هم در عرصه اجرای پروژه‌های ملی افتخارآفرینی کرده‌اند، مؤید این موضوع است که همکاری بین پژوهشگاه فضایی ایران و دانشگاه‌ها می‌تواند به توسعه فناوری‌های فضایی سرعت بیشتری بخشد.
صمیمی با تاکید بر ضرورت برقراری و حفظ این تعاملات خاطر نشان کرد: در همین راستا، مجموعه نشست‌هایی با عنوان “ارائه دستاوردهای فناورانه” توسط پژوهشگاه برنامه‌ریزی شد تا در قالب آن، توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه‌های مختلف فناوری‌های فضایی معرفی شود و با در نظر گرفتن نیازهای آتی مطابق با برنامه‌های راهبردی بخش فضایی، زمینه‌های همکاری با بازیگران بخش فضایی شناسایی شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ماحصل این همکاری‌ها می‌تواند منجر به هم‌افزایی و دستیابی سریع‌تر کشور به اهداف خود در بخش فضایی شود.
پژوهشگاه فضایی ایران مصداق استقلال و اقتدار آفرینی ملی است
معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در دومین روز این نشست گفت: دستاوردها و محصولاتی که پژوهشگاه فضایی ایران به آن دست‌یافته است، تبلور و مصداق افتخار، اقتدار و عزت ملی است.
امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان با تأکید بر اینکه حوزه فضا به‌عنوان یکی از تعیین‌کننده‌ترین عرصه‌های علم و فناوری و یکی از مصادیق حرکت در لبه فناوری اظهار کرد: دستاوردها و محصولاتی که این پژوهشگاه به آن دست‌یافته است، تبلور و مصداق افتخار، اقتدار و عزت ملی است.
وی افزود: توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و بسترهای آزمایشگاهی راه‌اندازی شده در این پژوهشگاه برای ما بسیار کاربردی است و ماحصل این هم‌افزایی می‌تواند برکات بسیاری را برای نظام جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.
به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، امیر فخری، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز ضمن ابراز خرسندی و شایان تقدیر دانستن توانمندی‌های پژوهشگاه گفت: ما نیز در سازمان در دو حوزه سنجش‌ از دور و سامانه‌های موقعیت‌یابی و ناوبری به‌طورجدی نیازمند داده‌های ماهواره‌ای هستیم و با توجه به این نیاز جدی، این آمادگی را داریم تا در راستای تأمین نیازهای وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دیگر، با پژوهشگاه فضایی ایران همکاری داشته باشیم.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح