کد خبر : 17437
تاریخ انتشار : شنبه 2 اکتبر 2021 - 2:52
-

مشارکت و همکاری مردم تأثیر به سزایی بر امنیت جامعه دارد

مشارکت و همکاری مردم تأثیر به سزایی بر امنیت جامعه دارد

 مشارکت و همکاری مردم می‌تواند در تمامی اتفاقات تأثیرات به سزایی بر امنیت جامعه داشته باشد و این مدل ارتباط و تعامل با نهادهای اطلاعاتی نیاز به ضوابط خاص و ویژه‌ای ندارد. امروزه علی رغم آشوب، نا امنی و جنگ در کشورهای خاورمیانه، امنیت کامل ایران از نفوذ گروه های تروریستی، موجب حیرت همسایگان و

مشارکت و همکاری مردم تأثیر به سزایی بر امنیت جامعه دارد

 مشارکت و همکاری مردم می‌تواند در تمامی اتفاقات تأثیرات به سزایی بر امنیت جامعه داشته باشد و این مدل ارتباط و تعامل با نهادهای اطلاعاتی نیاز به ضوابط خاص و ویژه‌ای ندارد.

امروزه علی رغم آشوب، نا امنی و جنگ در کشورهای خاورمیانه، امنیت کامل ایران از نفوذ گروه های تروریستی، موجب حیرت همسایگان و کشورهای اروپایی شده و این حیرت آنجا بیشتر می شود که غرب که فاصله چند هزار کیلومتری با مرکز فعالیت گروه های تروریستی دارد آماج بمب گذاری وابستگان به داعش قرار می گیرد اما ایران که چسبیده به کانون درگیری هاست، تهدیدی از این نظر احساس نمی کند.

قدرت اطلاعاتی ایران برای جلوگیری از نفوذ گروه های تروریستی فعال در منطقه، اهمیت ویژه تری در این مسیر پیدا می کند و این مهم برای ایرانی ها قابل لمس است چراکه حضور بی چون و چرای سربازان گمنام امام زمان(عج) در ایجاد امنیت شبانه روزی، آسودگی خاطر ایرانی ها را به همراه داشته است.

شاید اگر ناامنی همسایگان نبود فعالیت سربازان گمنام امام زمان (عج) قابل لمس نبود اما این اتفاق در همسایگی ما باعث شده همگان بر قدرت و اهمیت حضور این نیروها در امنیت ایران اسلامی بیش از پیش پی ببرند.

فرا رسیدن هفته سربازان گمنان امام زمان(عج) فرصتی است تا از تلاش های آنها تقدیر شده و آنها را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استوارتر کنیم. چرا که این همراهی ضمانتی بر تداوم انقلاب اسلامی است.

سربازان گمنام امام زمان، اگه چه به دلیل ماهیت فعالیت هایشان، ناشناس عمل می کنند و حتی به منظور حفظ امنیت روانی جامعه، برخی اقدامات آنها که حافظ امنیت کشور و مردم است رسانه ای نمی شود، اما در بزنگاه هایی اینچنین، عیار خود را نشان می دهند تا اثبات کنند که هدفشان، مقابله با نفوذ دشمنان خارجی و ایجاد آرامش و امنیت برای هم میهنان است.

سربازان گمنام امام زمان (عج) با عبور از چندمین دهه فعالیت خودشان ثابت کرده اند که در حفظ آرامش و امنیت ایران اسلامی پرچمدار و جلودار بوده و بی شک همه ملت ایران اسلامی از زحمات و فداکاری‌های مخلصانه این عزیزان در سنگر تامین امنیت و آرامش جامعه صمیمانه تشکر و قدردانی می کنند.

اهمیت مقوله امنیت به حدی است که در قرآن، احادیث، سخنان بزرگان نظام و همچنین چندین بند از قانون اساسی به آن پرداخته شده و در تعریف امنیت ملی اینگونه آمده است که: مصونیت نسبی یا مطلق یک کشور از حمله مسلحانه یا خرابکارانه سیاسی یا اقتصادی احتمالی همراه با وارد کردن ضربه کاری مرگبار در صورت مورد حمله قرار گرفتن.

امنیت فرهنگی عبارت از ایجاد وضعیتی مطمئن، آرامبخش و خالی از هر گونه تهدید و تعرض است که انسان نسبت به دین، افکار، اخلاق، آداب و رسوم، باورها و ارزش ها، میراث فرهنگی، آثار ادبی و… تدارک دیده و به طور کلی هر هجمه ای که ارزش ها و باورها را در معرض استحاله و یا نابودی قرار دهد، تهدید فرهنگی نامیده می شود.

امروزه تهدید نرم، موثرترین کارآمدترین و کم هزینه ترین و در عین حال خطرناکترین و پیچیده ترین نوع تهدید علیه امنیت ملی یک کشور است، چون می توان با کمترین هزینه با حذف لشکرکشی و از بین بردن مقاومت های فیزیکی به هدف رسید، زیرا با عواطف، احساسات، فکر و اندیشه و باور و ارزش ها و آرمان های یک ملت و نظام سیاسی ارتباط دارد.

استان کرمان که در حال حاضر پهناورترین استان کشور است، در طول تاریخ به دلایل سیاسی و جغرافیایی همواره جزو مناطق مهاجر پذیر کشور بوده است، به گونه ای که در حال حاضر از نظر تنوع قومی و مذهبی، برخی لقب هند ایران را به این استان داده اند.

علاوه بر مسلمانان شیعه و سنی، در استان کرمان اقلیت های دینی همچون زرتشتیان، ارامنه و کلیمیان زندگی می کنند. علاوه بر این پیروان برخی فرقه های مذهبی همچون شیخیه، دراویش ( نعمت اللهی و نوربخشیه، گنابادی و سینایی)، اسماعیلیه و فرقه بهاییت در استان کرمان سکونت دارند. از نظر قومی نیز اقوام فارس، لر، لک، بلوچ، ترک، بختیاری، عرب، هندو و برخی دیگر از اقوام ایرانی و خارجی به مرور زمان در استان کرمان ساکن شده اند و پیروان هر یک از این اقوام و مذاهب دارای آداب، آیین، رسوم، عقاید، باورها و به طور کلی فرهنگ خاصی هستند.

گستردگی استان موجب شده که مردم هر یک از شهرستان های استان، دارای لهجه، زبان، پوشش، موسیقی، باورها و به طور کلی فرهنگی متمایز نسبت به یکدیگر باشند.

از طرف دیگر کرمان نهمین استان پرجمعیت کشور است که تعداد بسیار زیادی از این افراد در مراکز شهرستان ها و به ویژه کلان شهر کرمان سکونت دارند. رشد سریع شهرنشینی با تمامی پیامدهای مثبت و منفی آن موجب شده است که استان کرمان از نظر سیاسی جزو مهمترین استان های کشور قلمداد شود تا همچون سایر استان های مهم کشور، این استان نیز در معرض تهدیدات فرهنگی و فرهنگ وارداتی قرار گیرد.

موقعیت ویژه گردشگری و توریست پذیر بودن استان، افزایش مراکز دانشگاهی، رشد سریع رشته های مختلف هنری، رشد محصولات فرهنگی و هنری، افزایش کنسرت های موسیقی، فعالیت گسترده مطبوعات مجازی و مکتوب، رشد مراکز فرهنگی و هنری، فعالیت انجمن های مربوط به اقلیت های مذهبی، ترویج فرقه های انحرافی مختلف در نقاط مختلف استان و به ویژه نقاط محروم، موقعیت ویژه استان در ترانزیت مواد مخدر و بسیاری موارد دیگر موجب شده که این استان علاوه بر تهدیدات فرهنگی که غرب در آن نقش دارد، در معرض تهدیدات داخلی بسیار زیادی نیز قرار گیرد.

اگر مردم ما بخواهند تصویری از اقدامات فرهنگی وزارت اطلاعات و به ویژه اداره کل اطلاعات استان کرمان در ذهن داشته باشند، باید گفت که بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرو فرهنگ و تهاجم فرهنگی، سربازان گمنام امام زمان در فعالیت های فرهنگی اداره کل اطلاعات استان کرمان، صدها توطئه فرهنگی را خنثی نموده اند.

اداره کل اطلاعات استان کرمان ضمن اشراف کامل به وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقلیت های مذهبی، با اقداماتی همچون جلوگیری از پخش کتاب، مقاله مطبوعاتی و سایر آثاری که با هدف اختلاف مذهبی تهیه شده، شناسایی و دستگیری مبلغان فرقه های انحرافی، شناسایی و دستگیری افراد و جریان های نفوذی که با شیوه های مختلف همچون ترور روحانیون،  ترور سران طوایف و همچنین انتشار کتب مختلف سعی در به وجود آمدن اختلافات مذهبی داشته اند؛ توجیه روحانیون شیعه و روحانیون سایر اقیلت های مذهبی؛ توجیه مسئولانی که در مناطق خاصی از استان فعالیت دارند؛ برگزاری همایش، توزیع کتب آموزشی و اقدامات فرهنگی دیگر، اقدامات تحسین برانگیزی در زمینه جلوگیری از ایجاد اختلافات مذهبی انجام داده است.

همچنین اداره کل اطلاعات استان کرمان کمترین برخورد سلبی با هنرمندان را داشته و در بخش فرهنگی مخالف هرگونه شایعه سازی و ایجاد خوراک مطبوعاتی برای رسانه های بیگانه است.

در زمینه مدیریت فضای مجازی که اکثریت مردم در حال استفاده از شبکه های مختلف اجتماعی هستند، سربازان گمنام زمان(عج) با فعالیت در پایگاه های مجازی که به شیوه اتاق رصد طراحی شده اند، با افراد و جریان هایی که از طریق این فضا سعی دارند به امنیت فرهنگی و امنیت ملی آسیب وارد کنند، مقابله می کنند و علاوه بر این در مواقع مختلف آخرین وضعیت فضای مجازی استان، در اختیار مسئولین بالارتبه امنیتی قرار می گیرد.

در بسیاری از عملیات های پیچیده شناسایی و دستگیری گروه های ضد امنیتی که اخبار آن از طریق شبکه های سراسری به اطلاع هم میهنان رسیده نیز، ماموران مشغول در این بخش نقش داشته اند.

تخصص، تجربه، مجاهدت و تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) موجب شده این افراد در زمینه شناسایی و مقابله با هر گونه تهدید فرهنگی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته اند عملکرد بسیار مطلوبی داشته باشند.

مشارکت و همکاری مردم می‌تواند در تمامی اتفاقات تأثیرات به سزایی بر امنیت جامعه داشته باشد که از مصداق‌های مهم آن تأثیر بر امنیت انسانی است. این مدل ارتباط و تعامل با نهادهای اطلاعاتی نیاز به ضوابط خاص و ویژه‌ای ندارد. بلکه از این مهم می‌توان در میان تمامی اقشار جامعه با هر سبک و مدلی استفاده بهینه کرد و درنتیجه می‌تواند در کنترل عوامل پیشگیری‌کننده از کلیه اقدامات علیه امنیت ملی شده و موجب ارتقاء سطح امنیت فرد و متعاقب آن جامعه گردد.

مسلماً مدیران بخش‌های مختلف سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور باید به راه‌های جلب مشارکت افراد جامعه در خصوص اطلاعات مردمی توجه بیشتری نمایند و در این راه با اعتمادسازی هرچه بیشتر افراد مختلف را علاقه‌مند به کمک‌رسانی در ایجاد امنیت پایدار ترغیب کنند.

بدون تردید تأمین امنیت فردی و جمعی همه اقشار مختلف مردم و مصونیت بخشیدن جان و مال و ناموس شهروندان، از وظایف مهم نهادهای اطلاعاتی در هر نظام سیاسی است. از این ‌رو حساسیت، دشواری و پیچیدگی این اقدامات امنیتی لزوم مشارکت و همکاری مردم را در ارتباط با اطلاعات را دو چندان می‌کند. یعنی همه شهروندان مجاز و مؤظف هستند در تأمین امنیت خود و دیگران نقشی فعال ایفا نمایند.

سربازان گمنام امام زمان(عج) بر  تمامی فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و نظام اداری کشور نیز نظار دارند و بسیاری  از پرونده های مفاسد اقتصادی با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) مکشوف و روشن شده است.

سربازان وزارت اطلاعات در تمامی صحنه ها حضور دارند که بیشترین نمود اقدامات و عملکردهای وزارت اطلاعات را می‌توان در دو حوزه اصلی «تامین امنیت» برای مردم چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی و «مقابله با فساد اقتصادی» مورد بررسی قرار داد.

وزارت اطلاعات طی دهه‌های گذشته در راستای حفظ امنیت و تامین آرامش در کشور ده ها نفراز از مجاهدان گمنام و پاکباخته خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و از بدو شکل گیری تاکنون با انهدام شبکه‌های جاسوسی متعدد و شناسایی صدها نفر از افراد گرفتارشده در دام سازمان‌های اطلاعاتی، از آلوده شدن افراد و خروج اطلاعات استراتژیک و ذی قیمت و دسترسی بیگانگان به منابع حیاتی کشور و انجام عملیات‌های خرابکارانه در زیرساخت‌ها پیشگیری کرده است.

با کشف انواع مواد مخدر (سنتی، صنعتی و پیش ساز) و لابراتورهای مواد مخدر صنعتی توسط وزارت اطلاعات نیزاز آلودگی ده‌ها هزار جوان در کشور و ضربه به نظام اجتماعی، جلوگیری شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح