کد خبر : 1221
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 آگوست 2021 - 13:46
-

مشهد بالاترین مشارکت در انتخابات را در میان کلان‌شهرها داشت

مشهد بالاترین مشارکت در انتخابات را در میان کلان‌شهرها داشت

  فرماندار مشهد با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد ۵۱.۵ درصد بود، گفت: شهر مشهد بالاترین مشارکت را در بین کلانشهرهای دیگر داشت. محمدرضا هاشمی امروز ۱۴ مرداد، در آیین تحلیف اعضاء ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالارشهر برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با

مشهد بالاترین مشارکت در انتخابات را در میان کلان‌شهرها داشت

  فرماندار مشهد با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد ۵۱.۵ درصد بود، گفت: شهر مشهد بالاترین مشارکت را در بین کلانشهرهای دیگر داشت.

محمدرضا هاشمی امروز ۱۴ مرداد، در آیین تحلیف اعضاء ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالارشهر برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با موفقیت به پایان رسید و با فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ رییس‌جمهوری خستگی از تن عوامل برگزاری انتخابات خارج شد.
وی با بیان اینکه انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شد، افزود: در برگزاری انتخابات اصل قانون‌مداری و بی‌طرفی را رعایت کردیم. در دو سال خدمت بنده، انتخابات اسفند ۱۳۹۸ و خرداد ۱۴۰۰ در صحت و سلامت برگزار شد. متأسفانه با توجه به اینکه در وضعیت بیماری منحوس کرونا قرار داریم، باید شرایط و زمینه‌هایی برای برگزاری مناسب انتخابات فراهم می‌شد و بر این اساس در اردیبهشت ۱۳۹۹ درخواست مکتوبی به وزارت کشور ارائه شد که فرمانداری مشهد برای انتخابات تمام الکترونیک آمادگی دارد.‌
فرماندار مشهد با اشاره به اینکه درخواست برگزاری تمام الکترونیک از طرف فرمانداری مشهد ارائه و با آن موافقت شد، بیان کرد: در همه کلان‌شهرها به جز تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شد. در شهریور ۱۳۹۹ ستاد انتخابات با کمیته‌های دوازده‌گانه آغاز به کار کرد. شهر مشهد به ۱۹ منطقه تقسیم شد. از بین ۱۲۰ نفر که سابقه مدیریتی و یا سابقه برگزاری انتخابات را داشتند، ۱۹ نماینده انتخاب شدند. خوشبختانه این نمایندگان مورد تایید قرار گرفتند.
هاشمی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۵ هزار نفر نیروی انسانی دخیل در امور برگزاری، اجرا، نظارت و امنیت انتخابات  حضور داشتند. انتخابات در امنیت کامل برگزار شد. حدود ۱۰۱۳ نفر داوطلب شورای شهر مشهد ثبت نام کردند که نسبت به دوره چهارم ۳۹ درصد رشد و نسبت به دوره پنجم ۶ درصد افزایش ثبت‌نام رخ داد. هیات اجرایی به موقع برگزار شد. برای ۱۰۱۳ داوطلب شورای شهر مشهد استعلام از مراجع چهارگانه انجام شد. پرونده‌ها در هیات‌های اجرایی مطرح و اصل بی‌طرفی رسیدگی و نتیجه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان اعلام شد.
وی با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردیم، تصریح کرد: نسبت به دوره گذشته نزدیک به ۳۱ درصد شعب اخذ رای مشهد را افزایش دادیم. در انتخابات ۱۴۰۰ تعداد صندوق‌های اخذ رای نسبت به دوره گذشته ۴۶۱ درصد افزایش پیدا کرد. دوره‌های گذشته انتخابات، تنها هشت شعبه در حرم پیش‌بینی می‌شد، اما در این دوره ۲۲ شعبه اخذ رای گذاشته شد.‌ در دوره‌های گذشته انتخابات به صورت الکترونیک نبود تنها یک صندوق بود، اما این بار حداقل دو صندوق در شعبه و حتی تا ۶ صندوق نیز برگزار شد. انتخابات ۹۹.۲ درصد به صورت تمام الکترونیک برگزار شد و کمتر از یک درصد دستی بود. ۲۵ مورد شکایت در هیات اجرایی مطرح و به تمامی آن رسیدگی شد.
فرماندار مشهد عنوان کرد: انتخابات نیز در اولین فرصت مورد تایید هیات نظارت استان و شهرستان قرار گرفت. در کمترین زمان نتیجه انتخابات اعلام شد؛ چراکه انتخابات به صورت تمام الکترونیک بود. شهر مشهد بالاترین مشارکت را در بین کلانشهرهای دیگر داشت. میزان مشارکت در حوزه مشهد ۵۱.۵ درصد بود که از این بابت از مردم مشهد متشکرم. همچنین از شورای پنجم و محمدرضا کلائی، شهردار سابق، تشکر می‌کنم.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح