تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1400 - 14:23
81 بازدید
کد خبر : 5839

مشکلات خبرنگاران حل شوند/کار خبرنگار به شکلی جهاد است

مشکلات خبرنگاران حل شوند/کار خبرنگار به شکلی جهاد است

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار خبرنگاران ارزشمند و به شکلی جهاد است. حجت الاسلام سید نصیر حسینی در نشست با هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با تبریک این روز و با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران استان در بیان مشکلات و اطلاع

مشکلات خبرنگاران حل شوند/کار خبرنگار به شکلی جهاد است

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کار خبرنگاران ارزشمند و به شکلی جهاد است.

حجت الاسلام سید نصیر حسینی در نشست با هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با تبریک این روز و با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران استان در بیان مشکلات و اطلاع رسانی از خدمات نظام افزود: خبرنگاران کار ارزشمند و اثرگذاری در جامعه دارند و پل ارتباطی میان مردم با مسئولان هستید.
وی اظهارکرد: مسئولان در فضایی که نمی‌دانند چه تصمیمی بگیرند و چه کاری انجام دهند با اخبار خوب خبرنگاران و گزارش ها و تحلیل‌های آنها در مسیر قرار می‌گیرند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هر چه اطلاعات و آگاهی انسان‌ها بیشتر باشد تصمیم‌گیری برای آنها راحت تر و خردمندانه‌تر است که خبرنگاران و رسانه‌ها در این زمینه رسالت سنگینی بر عهده دارد.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اخبار اثرگذار موجب می شود تا آگاهی در جامعه جاری شده و مردم از منابع درست و صحیح اطلاعات خود را دریافت کنند، اگر اخبار صحیح و موثق باشد خواننده و شنونده آگاهی درستی پیدا کرده و تصمیم درستی خواهد گرفت اما اگر اخبار غیرصحیح و غلط باشد جامعه نیز تصمیم نادرست و غلط و خطرناک خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در خبرها باید همواره مشکلات مردم بیان شود و از سوی دیگر نباید از خدمات غافل شویم بلکه در کنار مشکلات باید خدمات نظام جمهوری اسلامی همراه با مشکلات و درخواست‌های مردم انعکاس پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در کنار مشکلات باید ظرفیت‌های موجود استان هم مورد توجه قرار گیرند و مهمتر از همه اینکه امیدبخشی به جامعه تزریق شود.
وی با بیان اینکه برخی اخبار جز ناامیدی چیزی به جامعه تزریق نمی‌کند، تاکید کرد: در برخی اخبار چنان سیاه‌نمایی می‌شود که انگار نظام هیچ کاری انجام نداده و اذهان و قلوب را مشوش می‌کند اخباری که هدف‌دار بوده و وانمود می‌کند نظام اسلامی کاری نکرده؛ این کار خالی کردن زیر پای ملت و خیانت به مردم است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی از مشخصه های اخبار خوب بوده و اگر خبر منجر به بصیرت و آگاهی شود بهترین خدمت به ملت خواهد بود.
وی در ادامه با بیان اینکه باید ادبیات نوشتاری خبرنگاران روز به روز ادیبانه‌تر و مردم پسند باشد، ادامه داد: ادبیات خبرنگار به گونه‌ای باشد که اخلاق و معنویت از آن تراوش کند.
حسینی در همین زمینه عنوان کرد: ادبیات نوشتاری خبرنگار مهم است که باید وزین و متین و با اخلاق و بعد معنوی داشته باشد تا به جامعه کمک شود خبرنگار باید بداند که چگونه و چه موقع خبر انتشار دهد که اثرگذاری داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: باید ملاحظه ارزش‌های معنوی اخلاقی و سیاسی در اخبار شود و خبرنگار باید اهداف عالیه برای خود ترسیم کند.
وی در ادامه با بیان اینکه تنها نباید به دنبال نقد دولت و حاکمیت باشیم بلکه لازم است برخی فرهنگ‌های نادرست در بین مردم را نیز تذکر داده تا اصلاح شوند، گفت: در بحث کرونا تجمعات غلط در عروسی‌ها و عزاداری‌ها یکی از مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد و باید خبرنگاران برای تصحیح چنین رفتاری بکوشند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تیراندازی ها در عروسی و عزا باید توسط رسانه‌های استان نقد شود، گفت: پوشش‌های نامناسب و وارداتی که جای لباس بومی و ملی ما را گرفته و تناسبی با فرهنگ ما ندارند باید توسط رسانه‌ها گوشزد شود همچنین سگ گردانی در خیابان ها که باید از سوی رسانه‌ها مورد سرزنش قرار گیرد.
وی به برخی از آسیب‌های اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید با تحلیل‌ها و اخبار خوب و درست به مقابله با طلاق و اعتیاد بروند.
حسینی با بیان اینکه هر خبری نباید منتشر شود یادآور شد: باید اثرگذاری خبر مدنظر خبرنگار باشد همچنین در خبرها خروجی آن پیش‌بینی شود خبری منعکس شود که به نفع جامعه و مردم باشد.
به گزارش ایسنا، وی در ادامه به مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و با بیان اینکه همه مشکلاتی که بیان شد به حق است، عنوان کرد: ما نیز به نوبه خود از مسئولان استانی درخواست رفع مشکلات خبرنگاران در زمینه مشکلات مالی، بیمه و مسکن را داریم و باید تا جایی که می‌توانند برای پیگیری و رفع مشکلات این قشر زحمت کش که گاها در صحنه های خطر حضور می یابند و کارشان به شکلی جهادی است، توجه لازم را داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خبرنگار باید حُر و آزاده باشد و تحت تاثیر زر و زور و قدرت و ثروت قرار نگیرد.
گفتنی است قبل از این نشست اعضای بسیج رسانه شهر یاسوج‌ به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با حضور در گلزار شهدای گمنام با آرمانهای شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کردند.



منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تبلیغات متنی

قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر 5میلیون⭐️

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

فروشگاه اینترنتی بی بی شاپ

New punjabi songs

تجارتخانه آراد برندینگ

سامانه خودنویس

داود یوسفی

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

تعمیر کاتالیزور

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

 

تشک دو نفره

 

 

دکتر علی پرند

 

 

 

 

 

خرید صندل عمده

https://nipoto.com/ethereum

 

شرکت آرارات

 

 

شرکت کیمیا همرنگ

 

تولید فیلم استرچ

 

 

دستگاه تزریق پلاستیک

 

 

 

خرید تابلو برق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسرارالشفاء

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح