کد خبر : 4353
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آگوست 2021 - 20:24
-

مصرف محصولات کشاورزی حاوی سم و کود شیمیایی در کشور

مصرف محصولات کشاورزی حاوی سم و کود شیمیایی در کشور

 رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: درحال حاضر محصولاتی حاوی سم و کود شیمیایی توسط مردم مصرف می‌شود، تولید محصولات سالم یکی از مسائل ضروری است که باید به آن پرداخت. دکتر سید حسین گلدانساز در رویداد استارت آپ ویکند کشاورزی و سلامت هوشمند با اشاره به صد و بیستمین سال فعالیت

مصرف محصولات کشاورزی حاوی سم و کود شیمیایی در کشور

 رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: درحال حاضر محصولاتی حاوی سم و کود شیمیایی توسط مردم مصرف می‌شود، تولید محصولات سالم یکی از مسائل ضروری است که باید به آن پرداخت.

دکتر سید حسین گلدانساز در رویداد استارت آپ ویکند کشاورزی و سلامت هوشمند با اشاره به صد و بیستمین سال فعالیت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی گفت:  موضوع امنیت ملی بارها به گوش ما خورده است. امنیت غذایی یکی از پایه‌های اصلی برای کشور محسوب می‌شود تا زمانی که نتوانیم امنیت غذایی کشور را تامین کنیم موضوع امنیت ملی نیز دچار خدشه می‌شود. امیدواریم که بتوانیم یک جشن به معنای واقعی علمی داشته باشیم. ذهن ما روشن است که کشاورزی بخشی با پتانسیل بالا برای کشور و جوانان است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خوشبختانه این روزها بحث امنیت غذایی در کشور مجدد مطرح شده است. امیدوارم که فقط به نوشتن سند اکتفا نشود و نتایج بهتری حاصل شود. در سال ۹۹ بخش کشاورزی هشت درصد رشد مثبت داشته است و این یعنی بخش کشاورزی پتانسیل بالایی برای بهره برداری دارد. ما اعلام آمادگی می‌کنیم که با تمام وجود و با تمام قوا حرکت کنیم تا بسترسازی برای اجرایی شدن کارها رخ دهد.

گلدانساز با بیان دلایل رشد کند صنعت کشاورزی گفت: علت کند بودن حرکت در بخش کشاورزی کشور به دو عامل برمی‌گردد؛ یکی از مشکلات ما در کشور در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی با وجود پتانسیل بالا این است که سیاست گذاران و برنامه ریزان کشور اهمیت موضوع را یا حس نکرده اند و یا قبول ندارند. پس در کشور در وهله اول باید سیاست گذاران بخش کشاورزی را ببینند. ماهم به عنوان دانشگاه‌های بزرگ به بخش کشاورزی توجه کافی نداشته ایم. مسئله دیگر این است که کشور ما را به مسابقه انداخت. یعنی توسعه کمی بی رویه در زمینه‌های مختلف در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفت و از نیاز اصلی کشور غافل ماندیم. یکی از بهانه‌هایی که به دست مسئولین داده‌ایم این است اگر جوانان بیکارند به این علت است که سواد کافی و خوب ندارند. شاید این کلام در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد درست باشد. یکی از علل عدم اشتغال، عدم توجه به کارهای عملی در دانشگاه‌هاست.

وی ادامه داد: اکوسیستم در کشاورزی با دیگر اکوسیستم‌ها بسیار تفاوت دارد. ما در اکوسیستم کشاورزی با موجود زنده سروکار داریم. و همین امر فرایند فعالیت‌های مرتبط در این حوزه را طولانی می‌کند و برای اجرا و مشاهده تغییرات در این زمینه به چندین سال زمان نیاز است. برای مثال هلند به عنوان دومین صادرکننده مواد غذایی برای اصلاح بذر به حداقل ۱۰ سال زمان نیاز دارد. متاسفانه در کشور ما چنین نگاهی وجود ندارد.

گلدانساز با تاکید بر اهمیت نقش کشاورزی در توسعه کشور و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این مهم افزود: رشد علمی کشور یکی از سیاست‌های کلان کشور محسوب می‌شود. یکی از شاخص‌های مهم رشد علمی، تولید علم و انتشار مقالات است. اما نیاز است در زمینه‌های مختلف به فعالیت و کار بپردازیم و برای این موضوع به زیرساخت نیاز داریم. تلاش ما در این جمع این است که به سراغ واقعیت‌ها برویم، شعار ندهیم و کمک کنیم تا این جریان راه بیفتد. برای مثال در موضوع خشکسالی و کم آبی‌ها واقعا باید کار کرد و جای کار نیز وجود دارد. در بیابان‌های بسیار خشک شاهد بوته‌های سبز هستیم می‌توان به بررسی ژن مقاومت این گیاهان پرداخت. درحال حاضر محصولاتی حاوی سم و کود شیمیایی توسط مردم مصرف می‌شود، تولید محصولات سالم یکی از مسائل ضروری است که باید به آن پرداخت. همچنین تاکید دارم حلقه‌های آخر یعنی بازار را نیز مورد توجه قرار دهید و بر روی آن کار کنید.

گلدانساز در پایان گفت: در پنج ماهه اول سال ۹۹،  ۴.۲ میلیارد دلار واردات کشاورزی داشته‌ایم و در مقابل ۲.۲ میلیارد دلار به صادرات کشاورزی پرداخته ایم. جا دارد بهتر از این به فعالیت بپردازیم.

منبع:ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح