کد خبر : 140668
تاریخ انتشار : جمعه 3 دسامبر 2021 - 20:25
-

مهاجران در ایران درصورت حمایت صلیب سرخ واکسن کرونا دریافت می‌کنند

مهاجران در ایران درصورت حمایت صلیب سرخ واکسن کرونا دریافت می‌کنند

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر گفت: کلیه پناهندگان و مهاجرانی که در ایران هستند، درصورت حمایت و همراهی صلیب سرخ و تامین مالی، خدمات واکسیناسیون کرونا را توسط هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران دریافت می کنند. نشست مشترک هماهنگی و تعامل با حضور محمدتقی هاشمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری

مهاجران در ایران درصورت حمایت صلیب سرخ واکسن کرونا دریافت می‌کنند

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر گفت: کلیه پناهندگان و مهاجرانی که در ایران هستند، درصورت حمایت و همراهی صلیب سرخ و تامین مالی، خدمات واکسیناسیون کرونا را توسط هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران دریافت می کنند.

نشست مشترک هماهنگی و تعامل با حضور محمدتقی هاشمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی و حسن اسفندیار، مدیر کل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر و همچنین دانیل منیوس روخاس، جانشین دفتر نمایندگی صلیب سرخ در تهران و نمایندگان پروژه بهبودیافتگان در استان و مسئولان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات استان در مشهد برگزار شد.

حسن اسفندیار، مدیرکل عملیات و برنامه‌های بشردوستانه بین‌المللی جمعیت هلال‌احمر، در این نشست ضمن تشکر بابت اعطای زمین برای مرکز آموزش هلال احمر گفت: کلیه پناهندگان و مهاجرانی که در ایران هستند، در صورت حمایت و همراهی صلیب سرخ و تامین مالی، خدمات واکسیناسیون کرونا را توسط هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند.

وی افزود: در موضوع بازپیوند خانواده خیلی از افرادی که به کشور ما می‌آیند و بعضا ورود غیرقانونی داشتند، موضوع جدایی‌شان از خانواده جدی است که امیدواریم با همراهی و حمایت بیشتری بازپیوند خانواده‌ها انجام شود.

محمدتقی هاشمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، در ادامه این نشست اظهار کرد: حدود ۱۴ ماه پیش، طی بازدید ویژه‌ای که از منطقه دوغارون داشتیم و قبل از آن سیل را در آن منطقه تجربه کردیم، آمادگی خودمان را برای اعطای زمین و همکاری برای ساخت و ساز مکان مناسب آموزشی جدید در مرز تایباد اعلام کردیم.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که امروز با آن درگیریم و با وجود توان بالای فنی داخلی، امیدواریم با مشارکت مالی صلیب سرخ بتوانیم این مرکز را در مکان مناسب‌تر در آن مجموعه توسعه بدهیم و علاوه ‌بر خطرات مین، سرفصل‌های جدیدتر به خصوص با پیش‌بینی دوره‌هایی در زمینه خانواده و تکریم بانوان می‌توانیم داشته باشیم.

هاشمی ضمن بیان اینکه مجموعه خدماتی که امروزه ارائه می‌شود به نسبت نیازهای عزیزان افغانستانی بسیار بیشتر است، گفت: در مجموعه میهمان‌شهر نیز پیش‌بینی حدود ۴۰۰۰ نفر شده است. همچنین در زمینه کرونا هم نیازمند پیش‌بینی دوره‌های آموزشی ویژه برای عزیزان اتباع هستیم.

وی همچنین موضوع بازپیوند خانواده را مسبوق به سابقه و ارزشمند خواند که اداره کل اتباع هم همکاری داشته و آمادگی همراهی و تقویت این اقدام را دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی درباره موضوع واکسیناسیون کرونای اتباع گفت: فرمایشات رهبری فصل‌الخطاب است و در چارچوب شیوه‌نامه‌های ستاد کرونا و بنا به خرید جمهوری اسلامی ایران و با تامین مالی صلیب سرخ امکان تزریق این واکسیناسیون برای میهمانان غیرایرانی توسط هلال احمر وجود دارد.

همچنین دانیل منیوس روخاس، جانشین دفتر نمایندگی صلیب سرخ در تهران، در این دیدار اظهار کرد: در حال حاضر در حال بررسی و رایزنی با گروه‌های مختلف برای تامین واکسن کرونا هستیم و از رساندن واکسن به جامعه هدف حمایت می‌کنیم. واکسن باید به همه برسد و پاندمی مرز نمی‌شناسد؛ بنابراین ما از رسیدن واکسن به ایرانیان، مهاجران، پناهندگان و اتباع حاضر در ایران حمایت می‌کنیم.

وی همچنین از خدمات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در آموزش اتباع در تایباد و سایر خدمات در زمینه‌های توان‌بخشی و حمایت از بهبودیافتگان تقدیر کرد.

در بخش دیگری از این مراسم، سید حسن حسینی، قائم مقام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان‌ رضوی، با اشاره به راه‌اندازی مرکز آگاهی از خطرات مین در تایباد از ابتدای سال ۸۴ تا کنون گفت: در این مدت تعداد سه میلیون و ۴۴۹ هزار و ۷۹۳ نفر از آموزش‌های این مرکز در مرز دوغارون بهره‌مند شدند.

وی افزود: از شروع کرونا با همکاری و مساعدت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان امدادونجات، توزیع ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، بروشور آموزشی راه‌های مقابله با ویروس کرونا و آموزش مین و بازپیوند خانواده برای همه اتباعی که قصد خروج داشتند، انجام شده است.

به گفته حسینی، پس از شیوع کرونا تعداد ۳۶۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک و ۲۱۱ هزار عدد مایع ضدعفونی به اتباع افغانستانی توزیع شده است.

سمانه داوودی مقدم، پزشک پروژه مشترک ارائه خدمات بهداشتی درمانی در گلشهر حومه مشهد و نماینده استانی جمعیت حمایت از بهبودیافتگان در خراسان رضوی که در ۱۷ استان دیگر کشور نیز فعال هست نیز در این نشست بیان کرد: این مرکز در زمینه توان‌بخشی هم از سال ۲۰۱۶ فعالیتش را آغاز کرد و ارائه خدمات به تعدادی از مهاجران و میهمانان در مشهد در منطقه گلشهر در این حوزه در حال انجام است.

وی با اعلام خبر مثبت بودن تست کرونای سه نفر از همکاران این مرکز که در مواجهه مستقیم با مردم و بیماران هستند، افزود: کارگاه‌های آموزشی مختلف را با همکاری هلال احمر در این منطقه داشتیم و درصدد خدمت بهینه به آسیب‌دیدگان هستیم و گسترش بخش توان‌بخشی را برای خدمت به معلولان ضروری می‌دانیم.

غلامرضا صیادی، معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی، اظهار کرد: در پی تفاهم‌نامه دو جانبه بین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان امداد و نجات هلال احمر است که با توجه به اینکه کشور افغانستان طی سالیان متمادی جنگ، یکی از کشورهای آلوده به مین و مواد منفجرنشده است، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش پیش‌آگاهی از خطرات مین در این مرز شرقی کشور در شهر تایباد خراسان رضوی کرده که ماحصل آن کاهش تلفات و مصدومیت‌های مردم افغانستان از مین بوده است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، وی بیان کرد: این آموزش‌ها در راستای اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه است و جمعیت هلال احمر از سال ۱۳۸۴ تاکنون با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در مرز دوغارون تایباد در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح