کد خبر : 171193
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 21:15
-

موردی از کرونای انگلیسی در همدان گزارش نشده است

موردی از کرونای انگلیسی در همدان گزارش نشده است

ایسنا/همدان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در پاسخ به اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اینکه «یک نفر در همدان بر اثر ابتلا به کرونای انگلیسی فوت کرده است»، گفت: تاکنون موردی از کرونای انگلیسی در استان همدان گزارش نشده است. دکتر محمد طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه

موردی از کرونای انگلیسی در همدان گزارش نشده است

ایسنا/همدان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان در پاسخ به اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اینکه «یک نفر در همدان بر اثر ابتلا به کرونای انگلیسی فوت کرده است»، گفت: تاکنون موردی از کرونای انگلیسی در استان همدان گزارش نشده است.

دکتر محمد طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به طور کلی سه ویروس جهش یافته کرونا در دنیا وجود دارد که نوع اول آن تحت عنوان B.۱.۱.۷ انگلیسی است، اظهار کرد: میزان سرایت پذیری این ویروس بسیار مهم بوده که تحت عنوان شاخص R مطرح می کنند و چهار دهم بیشتر از کرونا است.

وی با بیان اینکه شاید چهار دهم عدد کوچکی باشد اما در محاسبات اتیمولوژی گستره وسیع تری را تحت پوشش خود قرار می دهد، افزود: این ویروس حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد و حتی ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به کرونا میزان شیوع و بروز بیشتری دارد.

این متخصص باکتری شناسی در همدان نوع دوم کرونا در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ را در آفریقای جنوبی با عنوان B.۱.۳۵۱ عنوان کرد که هنوز وارد ایران نشده است و گفت: نوع انگلیسی از مرزها وارد ایران شده است. یک ماه پیش عنوان کردیم که این ویروس تنفسی و بیماری عفونی است و امکان ورود آن به داخل کشور وجود دارد بنابراین همه باید دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

وی با تأکید به اینکه نوع سوم جهش یافته ویروس نوع برزیلی است که از یک خانم در فرودگاه ژاپن که مورد آزمایش قرار گرفت کشف شده و با عنوان p.۱ شناخته شده است، افزود: همه این جهش ها ناشی از موتاسیون های تصادفی است که ویروس در خود ایجاد می کند.

طاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسن در دو دُز تجویز و تزریق می شود، خاطرنشان کرد: افرادی که دُز اول را که تزریق کنند ۲۱ روز بعد باید دُز دوم را تزریق کنند تا سطح آنتی بادی افزایش یابد و یک مصونیت نسبت به ویروس ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که آخرین افراد واکسن را در کشور دریافت کنند نیاز به رعایت دستورالعمل های بهداشتی داریم، گفت: چون در علم پزشکی هیچ گاه با قاطعیت صحبت نمی کنیم فرضیه هایی وجود دارد که اگر تمام کشور واکسینه شد هیچ ضمانتی وجود ندارد که اگر سوی جدیدی از کرونا وارد شود باز نسبت به آن مصون باشیم.

طاهری بیان کرد: احتمال دارد این ویروس مانند آنفلوآنزا رفتار کند و هرسال یک سوی جدید را داشته باشیم و نیاز باشد ابتدای هر فصل پاییز و زمستان واکسن جدید را دریافت کنیم اما این فرضیه است چراکه ممکن است ایمنی نیز ایجاد شود بنابراین تا زمانی که واکسن برای تمام افراد در کشور تزریق نشده باشد نباید رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را دست کم بگیریم.ظ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در ادامه اظهار کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۲ مورد بوده که از این تعداد ۳۴ مورد در بخش عادی و ۱۳ نفر در بخش ICU بستری هستند و حال ۲۹ نفر وخیم گزارش شده است.

طاهری تصریح کرد: تعداد موارد مثبت ابتلا از ابتدای بیماری تاکنون با سه مورد مثبت جدید به ۱۰ هزار و ۳۸۲ نفر افزایش یافته و متأسفانه تعداد موارد فوت با یک مورد جدید به ۱۵۱۰ مورد رسیده است.

وی در رابطه با آمار شهرستان‌ها توضیح داد: در شهرستان اسدآباد ۳۷۳ نفر، بهار ۶۰۳ نفر، تویسرکان ۶۶۲ نفر، رزن ۴۵۰ نفر، درگزین ۱۹۸ نفر، فامنین ۱۸۲ نفر، کبودراهنگ ۶۶۵ نفر، ملایر ۱۹۱۲ نفر، نهاوند ۱۱۴۴ نفر، همدان ۳۹۲۰ نفر و خارج از استان ۲۲۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح