کد خبر : 186382
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 ژانویه 2022 - 18:24
-

نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی به روایت امیرسرتیپ آراسته

نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی به روایت امیرسرتیپ آراسته

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، امروز ارتش به درجه‌ای از قدرت و اقتدار و استقلال رسیده است که بیش از ۹۰ درصد از تحهیزات و تسلیحات مورد نیاز خود را در داخل کشور تامین می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو انقلاب، امیر سرتیپ

نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی به روایت امیرسرتیپ آراسته

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، امروز ارتش به درجه‌ای از قدرت و اقتدار و استقلال رسیده است که بیش از ۹۰ درصد از تحهیزات و تسلیحات مورد نیاز خود را در داخل کشور تامین می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی رادیو انقلاب، امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی و جانشین اسبق فرمانده کل ارتش در برنامه «طلوع فجر» گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، امروز ه،ارتش به درجه‌ای از قدرت و اقتدار و استقلال رسیده است که بیش از ۹۰ درصد از تحهیزات و تسلیحات مورد نیاز خود را در داخل کشور تامین می‌کند.
وی افزود: ارتش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز آئینه تمام نمایی از جامعه ملی بود و همه روحیاتی که در جامعه جریان داشت در ارتش نیز بود؛ اگر روحیات انقلابی در جامعه جاری بود در ارتش نیز همین روحیات بود اما در ارتش بسیار عمیق‌تر  بود.
رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی ادامه داد: اگر در بیرون ارتش ساواک پیگیر انقلابیون بود در داخل ارتش شرایط به مراتب سخت‌تر بود و علاوه بر ساواک، «رکن دوم‌»ها نیز نظارت داشتند و به همین دلیل فعالیت انقلابی را در ارتش سخت‌تر می‌کرد. در بدنه ارتش تفکر انقلاب وجود داشت به طوری که از ۳۶ پایگاه نظامی ۲۸ پایگاه در جهت انقلاب فعالیت می‌کردند.
وی اضافه کرد: ۱۲۰ نفر از ارتشیان به دلیل فعالیت‌های انقلابی در زندان‌های طاغوت بودند و از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا روز پیروزی انقلاب، نزدیک به ۷۱ تن از ارتشی‌ها در زندان‌ها و در راه مبارزه با طاغوت شهید شده بودند.
آراسته اظهار کرد: فعالین انقلابی ارتش به دلیل محدودیت‌های بیشتری که داشتند فعالیت خود را در خفا انجام می‌دادند و به دلیل محدودیت‌ها، اطلاع کمتری نسبت به انقلابیون عادی از یکدیگر داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: ارتش بقا و حیات نظامی خود را مرهون حضرت امام (ره) است. حضرت امام پیش از انقلاب ارتش را ارتش مسلمان و پس از انقلاب ارتش صاحب الزمان (عج) می‌نامیدند.
جانشین اسبق فرمانده کل ارتش اظهار کرد: ارتش سه حرکت اساسی داشت: اولین حرکت نقش ارتش در انقلاب بود، حرکت و نقش دوم ارتش در دفع دسیسه دشمنان برای تجزیه خاک ایران بود و سومین حرکت، بحث مبارزه با رژیم بعثی صدام در دوران دفاع مقدس بود که نقش اساسی ایفا کرد.
وی یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی بیش از ۹۰ درصد از تحهیزات و تسلیحات مورد نیاز خود را به صورت خودکفا تامین می‌کند.

در ادامه، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در برنامه طلوع فجر گفت: بخش توسعه جاده‌ها یکی از مواردی است که پس از انقلاب به طور چشمگیری پیشرفت داشته است؛ به طوری که ۲۳ هزار کیلومتر انواع راه و جاده تنها بخشی از برکات انقلاب اسلامی در ایران است.
وی افزود: در کشور، ۲۳ هزار کیلومتر انواع راه شامل آزادراه اصلی و روستایی داریم و سالیانه ۷۰۰ میلیون تن کالا در کشور از طریق همین جاده‌ها جابه جا می‌شود. این حجم از حمل و نقل به دلیل زیرساخت‌های ایجاد شده قابل قیاس با پیش از انقلاب نیست.
وی ادامه داد: با توجه به نقش زیرساخت‌های توسعه و حمل و نقل جاده‌ای در اقتصاد کشور، توجه به این حوزه‌ها امر بسیار مهمی است که این موارد پس از انقلاب پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.
وی خاطر نشان کرد: البته با همه پیشرفت‌های موجود، هنوز هم در این حوزه‌ها جهت ارائه خدمات مطلوب جای کار زیادی وجود دارد که امیدواریم این رویه توسعه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح