کد خبر : 93939
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 21:57
-

نمایشگاهی که در قزوین واکسن کرونا عرضه می‌کند

نمایشگاهی که در قزوین واکسن کرونا عرضه می‌کند

ایسنا/قزوین واکسیناسیون عمومی یکی از مطالبات مردمی است که همواره مورد تأکید بوده است، این روزها نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین به محل تجمیعی تزریق واکسن کرونا تبدیل‌شده، نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین همواره شلوغی جمعیت را به خود دیده است، شلوغی و تجمعی که بعد از شیوع کرونا دیگر شاهد آن نبودیم. درحالی‌که استان قزوین در وضعیت

نمایشگاهی که در قزوین واکسن کرونا عرضه می‌کند

ایسنا/قزوین واکسیناسیون عمومی یکی از مطالبات مردمی است که همواره مورد تأکید بوده است، این روزها نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین به محل تجمیعی تزریق واکسن کرونا تبدیل‌شده، نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین همواره شلوغی جمعیت را به خود دیده است، شلوغی و تجمعی که بعد از شیوع کرونا دیگر شاهد آن نبودیم.

درحالی‌که استان قزوین در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد شاهد کاهش فوتی‌های کرونایی در استان هستیم، کاهشی که به گفته متولیان درمان و بهداشت استان به دلیل واکسینه کردن افراد ۷۰ سال به بالا در استان رخ‌ داده است.

واکسیناسیون عمومی یکی از مطالبات مردمی است که همواره مورد تأکید بوده است، این روزها نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین به محل تجمیعی تزریق واکسن کرونا تبدیل‌شده، نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین همواره شلوغی جمعیت را به خود دیده است، شلوغی و تجمعی که بعد از شیوع کرونا دیگر شاهد آن نبودیم.

برای تهیه گزارش راهی نمایشگاه شدم، در نزدیکی نمایشگاه راننده تاکسی می‌گوید: اگر این‌همه که می‌گویند کرونا زیاد است چرا نمایشگاه برگزار می‌کنند شما هم نروید بهتر است، می‌گویم اینجا محل تزریق واکسن است و مردم آمده‌اند واکسن تزریق کنند؛ تعجبش بیش‌ازپیش می‌شود و می‌گوید: این‌همه ماشین و آدم آمده‌اند که واکسن دریافت کنند؟ پس چرا می‌گویند واکسن نیست! حالا چطور باید واکسن بگیریم، من هم بیایم داخل ببینم که چطوری است؛ پدرم ثبت‌نام کرده ولی برایش پیامک نیامده است.

در حیاط نمایشگاه با جمعیت سالمندی روبه‌رو می‌شوم که برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند، یک درب نمایشگاه به ورودی مرکز واکسیناسیون و درب دیگر به خروجی مرکز تبدیل‌شده است، افراد باید با پر کردن فرم در صف طویلی بایستند و یک‌به‌یک وارد سالن انتظار شوند همراه‌ها نیز وارد می‌شوند اما باید در کنار درب خروجی منتظر بمانند.

در سالن انتظار صندلی‌ها بافاصله کنار هم چیده شده؛ برخی از سالمندان به همراه فرزندانشان در سالن انتظار نشسته‌اند تا نوبت دریافت واکسن فرابرسد، برخی نیز به‌تنهایی آمده و در گوشه‌های سالن ایستاده‌اند، شماره افراد خوانده می‌شود و یک‌به‌یک بدون همراه وارد سالن تزریق واکسن می‌شوند، سالن تزریق از ۳۵ کانتر تشکیل‌شده است که هر کانتر به یک محله اختصاص دارد، میانه سالن چندین یخچال به چشم می‌خورد که محل نگهداری واکسن است.

هر فرد با توجه به محل زندگی‌اش به یکی از کانترها مراجعه و بعد از چند سؤال و جواب واکسن را دریافت می‌کند.

تاکنون ۱۲۳ هزار و ۵۰۴ دز واکسن در استان قزوین تزریق‌شده است

محمدحسن ارداقیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به ایسنا می‌گوید: از ابتدای انجام واکسیناسیون در استان قزوین یعنی از ۲۱ بهمن سال ۹۹ تا ۲۶ تیر ماه ۱۲۳ هزار و ۵۰۴ دز واکسن در استان قزوین تزریق‌شده که از این تعداد ۸۶ هزار و ۴۵۳ دز مربوط به‌نوبت اول و ۳۷ هزار و ۵۱ دز مربوط به‌نوبت دوم بوده است.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر واکسیناسیون افراد متولد ۱۳۴۰ و قبل‌تر از آن در استان قزوین در حال اجرا است، این افراد باید به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند، بعد از ثبت‌نام پیامکی حاوی روز و ساعت و محل تزریق واکسن به آن‌ها ارسال می‌شود که طبق آن باید به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، تأکید می‌شود تا زمانی که پیامک نیامده افراد به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و منتظر باشند پیامک نوبت‌دهی برایشان ارسال شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در گروه افراد بالای ۶۰ سال نیز تاکنون ۶۳ هزار و ۸۷۷ نفر در نوبت اول و ۲۲ هزار و ۶۹ نفر در نوبت واکسینه شدند؛ در روز ۲۶ تیرماه در دو نوبت صبح و عصر ۵ هزار و ۸۳۶ نفر در نوبت اول و ۲۸۲ نفر در نوبت دوم واکسینه شدند.

واکسن می‌زنیم که در امان باشیم

مردی که به‌تنهایی برای دریافت واکسن مراجعه کرده است می‌گوید: ۵۹ ساله‌ام و دیروز برایم پیامک آمده است که ساعت ۱۱ و ربع به اینجا مراجعه کنم، من هم سر ساعت آمده‌ام اما این‌طور که می‌بینم باید چندساعتی را در انتظار بمانم.

وی ادامه می‌دهد: من که یک‌بار کرونا گرفتم آن‌هم از نوع بدش، اما می‌گویند دوباره ممکن است کرونا بگیریم برای همین آمده‌ام واکسن بزنم که هم خودم هم اطرافیانم از کرونا در امان باشند.

دختر جوانی که به همراه مادرش آمده است به‌آرامی به مادرش می‌گوید: اگر گفتند خودت باید تنها بروی بگو من بدون دخترم نمی‌توانم؛ متوجه نگاهم می‌شود و می‌گوید: استرس دارم، نمی‌دانم چه واکسنی قرار است تزریق شود باید خودم هم همراهش باشم تا اگر واکسنی که می‌دانم خطر فوتش زیاد است، باشد اجازه ندهم تزریق شود.

با این واکسن خیالمان راحت می‌شود

اما مرد میان‌سالی که دستان مادرش را در دست گرفته است، درحالی‌که می‌خندد می‌گوید: نگرانی ما فرق دارد و ما خیلی نگران وضعیت سلامتی مادر بودیم که خدا را شکر با این واکسن خیالمان راحت می‌شود و امیدواریم که به‌زودی همه واکسن بزنند تا از شر ویروس رها شویم.

زن میان‌سالی به سمتم می‌آید و می‌گوید: از طرف من به تمام کسانی که گروه سنی‌شان برای واکسن اعلام‌شده بگویید که حتماً واکسن کرونا را بزنند تا ایمنی لازم برای این ویروس را به دست بیاورند، شنیده‌ام که برخی می‌گویند واکسن نزنید خطر دارد اما من با اشتیاق اخبار را پیگیری می‌کردم تا در اولین فرصتی که اعلام شد برای تزریق واکسن بیایم.

پسر جوانی درحالی‌که به همراه پدرش آمده نیز می‌گوید: شنیده بودم که قرار است واکسن پولی باشد اما از ما پولی نگرفتند، البته تا این جای کار! به‌هرحال خیلی خوشحال هستیم که پدر و مادرهایمان واکسینه می‌شوند چراکه آمار فوت در افراد سالمند بیشتر بود.

نیم ساعتی است که در نمایشگاه حضور دارم اما تهویه نمایشگاه نامناسب و گرمای آن دیگر برایم قابل‌تحمل نیست، از نمایشگاه خارج می‌شوم، پیرمردی توجهم را جلب می‌کند که مضطرب است و می‌خواهد واکسن دریافت کند اما پیامکی برایش نیامده است، خانمی که روپوش سفید بر تن دارد می‌گوید: آقا باید بروی در سایت ثبت‌نام کنی و به سؤالات دیگرش پاسخ نمی‌دهد، مرد هراسان به این‌ طرف و آن طرف می‌رود تا پاسخ سؤالش را دریافت کند؛ بالاخره یک کاغذ دریافت می‌کند و سرش را پایین می‌اندازد و می‌رود.

پیرمرد می‌گوید من ۶۲ ساله‌ام و شنیده‌ام که همه واکسن زدند، گفتند که باید به این مرکز بیایم برای واکسن اما می‌گویند باید برایت پیامک شود و در سایت ثبت‌نام کنی؛ کاش همین‌جا واکسنم را تزریق می‌کردند تا دوباره به این تجمع نیایم.

دختر جوانی که مکالمه ما را می‌شنود می‌گوید: پدر جان ما که پیامک برایمان آمد دیروز ساعت‌ها در انتظار بودیم خسته شدیم و رفتیم دوباره امروز صبح زود آمدم که در تجمع نباشیم.

این در حالی است که شلوغی‌ها بیشتر در حیاط به چشم می‌خورد و در داخل مرکز واکسیناسیون فاصله‌گذاری به حد مناسبی رعایت شده است.

شلوغی مراکز واکسیناسیون به علت مراجعه افراد بدون ثبت‌نام است

پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین، به این موضوع اشاره‌کرده و می‌گوید: در فضای مجازی نسبت به شلوغی مراکز تجمیعی واکسن استان اعتراضاتی مطرح می‌شود، علی‌رغم اینکه اقدامات خوبی در هماهنگی تزریق واکسن صورت گرفته است، افرادی بدون ثبت‌نام در سامانه برای دریافت واکسن مراجعه می‌کنند که بار اصلی شلوغی را رقم زدند.

وی ادامه می‌دهد: در مرکز واکسیناسیون ۳۵ کانتر وجود دارد و در هر کانتر در روز حداقل ۲۰۰ واکسن تزریق می‌شود، درواقع روزانه ما ۷ هزار دز واکسن تزریق می‌کنیم، اما برخی از افراد از نقاط مختلف استان ازجمله طارم و البرز بدون نوبت به مرکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند، اگر واکسن نزنیم اعتراض می‌کنند اگر تزریق صورت بگیرد به دلیل خارج از نوبت بودن شلوغی‌های موجود ایجاد می‌شود.

وی یادآور می‌شود: سوله دوم هم به مرکز واکسیناسیون ملحق شد، درواقع فضایی برای زمان انتظار ایجاد شده تا افراد بتوانند با پروتکل مناسب در انتظار بنشینند تا نوبت واکسنشان شود، امیدواریم با راه‌اندازی ۲ مرکز دیگر واکسیناسیون به زودی شاهد کاهش این تجمعات باشیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح