کد خبر : 94620
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 22:44
-

نگهداشت دانش آموز در سیستان و بلوچستان باید به اولویت آموزش و پرورش تبدیل شود

نگهداشت دانش آموز در سیستان و بلوچستان باید به اولویت آموزش و پرورش تبدیل شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان وبلوچستان گفت: افزایش نرخ ماندگاری و نگهداشت دانش آموزان در سیستان و بلوچستان باید با حساسیت توسط مدیران و روسای آموزش و پرورش دنبال و پس از علت یابی، تمامی موانع موجود بر سر راه تحصیل دانش آموزان برطرف شود. به گزارش ایسنا رخشانی در جلسه شورای

نگهداشت دانش آموز در سیستان و بلوچستان باید به اولویت آموزش و پرورش تبدیل شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان وبلوچستان گفت: افزایش نرخ ماندگاری و نگهداشت دانش آموزان در سیستان و بلوچستان باید با حساسیت توسط مدیران و روسای آموزش و پرورش دنبال و پس از علت یابی، تمامی موانع موجود بر سر راه تحصیل دانش آموزان برطرف شود.

به گزارش ایسنا رخشانی در جلسه شورای معاونین اداره کل اظهار کرد: روند رو به رشد شاخص‌های مختلف آموزشی و تربیتی در سیستان و بلوچستان نتیجه همفکری، همدلی و تلاش شبانه‌روزی تمامی پرسنل اعم از ستادی و صف است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزایش نرخ ماندگاری دانش‌آموزان استان را یکی از مهمترین این شاخص‌ها عنوان کرد و گفت: نرخ پوشش تحصیلی به نرخ ماندگاری دانش آموزان بستگی دارد و از طرفی هر چه آمار بازماندگان و تارکان از تحصیل را کاهش دهیم نرخ ماندگاری افزایش پیدا خواهد کرد.

وی به بیان پنج عامل مهم در افزایش نرخ ماندگاری دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تامین نیروی انسانی، ساخت فضای آموزشی، ایجاد مدارس شبانه‌روزی، توسعه طرح روستا مرکزی و راه‌اندازی رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه ای در ارتقا این مولفه تاثیر بسیار زیادی داشته است.

رخشانی ادامه داد: نرخ ماندگاری دانش آموزان در استان ۳۴ درصد و در کشور ۷۰ درصد بود که این نرخ در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان به ۴۲/۷۵ درصد ارتقا یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: اولین و مهمترین ماموریت آموزش و پرورش جذب و نگهداشت دانش آموزان در مدارس است، چرا که وقتی دانش آموزی در مدارس نباشد، کاری هم برای انجام دادن وجود ندارد.

وی بر شفاف سازی آمار بازماندگان و تارکان از تحصیل تاکید کرد و گفت: آمار موجود در زمینه بازماندگان و تارکان از تحصیل باید راستی آزمایی شود و مدیران مدارس در این زمینه وظیفه مهمی برعهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از افرادی که نام آن‌ها در آمار بازماندگان از تحصیل موجود است یا فوت و یا مهاجرت کرده اند اما شناسنامه آن ها هنوز در استان باطل نشده و مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین دلیل باید آمار موجود راستی آزمایی شود.

رخشانی به نقش برخی ثبت‌نام های غیرواقعی در افزایش آمار بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که موجب بالا رفتن آمار تارکان از تحصیل می‌شود استفاده مدارس از پرونده های راکد برای بالا بردن آمار دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت کارشناسان معین ارزیابی عملکرد در شهرستان ها و مناطق استفاده شود تا تمامی پرونده های راکد در مدارس استان شناسایی و پس از احصای اطلاعات مهر و موم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر حل پایدار مسائل و مشکلات تاکید کرد و گفت: برای حل پایدار مسائل ابتدا باید اولویت‌ها را مشخص، مشکل را تبدیل به مسئله کرد و سپس برای آن راه حل پیدا کنیم.

رخشانی در بخش دیگری از سخنان خود بر پیگیری موضوع سنجش نوآموزان، ثبت نام مدارس و اجرای صحیح فرآیند هدایت تحصیلی در استان با توجه به شرایط حاکم تاکید کرد.

وی به تدوین کتاب تجارب آموزش مجازی توسط آموزش و پرورش ناحیه یک زاهدان اشاره و تصریح کرد: برای کاستن از پیامدهای آموزش مجازی، تجارب یک سال گذشته باید به یک مجموعه کامل و رسا تبدیل و نقاط ضعف و قوت مشخص شود تا برای برطرف کردن ضعف ها برنامه ریزی کنیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح