کد خبر : 180360
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 دسامبر 2021 - 16:13
-

نیازهای فکری جامعه در آثار «آیت‌الله مصباح یزدی» قابل تشخیص است

نیازهای فکری جامعه در آثار «آیت‌الله مصباح یزدی» قابل تشخیص است

ایسنا/آذربایجان شرقی عضو هیات علمی موسسه عالی امام خمینی(ره) و از شاگردان برجسته حضرت آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به زمانشناسی آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: اگر آثار ایشان را طی 50 الی 60 سال اخیر ملاحظه کنیم، می‌توانیم مهم‌ترین نیازهای فکری جامعه را با نگاه به آثار ایشان، تشخیص دهیم. حجت‌الاسلام حسین مظفری در «نشست تخصصی

نیازهای فکری جامعه در آثار «آیت‌الله مصباح یزدی» قابل تشخیص است

ایسنا/آذربایجان شرقی عضو هیات علمی موسسه عالی امام خمینی(ره) و از شاگردان برجسته حضرت آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به زمانشناسی آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: اگر آثار ایشان را طی 50 الی 60 سال اخیر ملاحظه کنیم، می‌توانیم مهم‌ترین نیازهای فکری جامعه را با نگاه به آثار ایشان، تشخیص دهیم.

حجت‌الاسلام حسین مظفری در «نشست تخصصی بررسی ابعاد علمی اخلاقی، معنوی و مبارزاتی علامه محمد تقی مصباح یزدی»، با بیان اینکه جامعیت علمی مرحوم علامه مصباح یزدی بسیار برجسته است، افزود: ایشان، انسانی بسیار عاطفی بودند، اما هیچگاه بر اساس عاطفه و احساس سخن نگفته و پایبند به عقل و استدلال بودند.

وی با بیان اینکه همانند جناب ابوذر، بیشترین عبادت ایشان نیز تفکر بود، اضافه کرد: ایشان اهل نوآوری، ابتکار و خلاقیت بودند و چندسال پیش نوآوری‌های ایشان در کتابی چهار جلدی به نام «ره آوردها» چاپ شد؛ البته نوآوری‌های ایشان بیش از موارد مطروحه در این کتاب است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی در علوم مختلف، از تفسیر گرفته تا فلسفه، اخلاق و… در جنبه‌های مختلف نوآوری بسیاری داشته و تولید علمی داشتند، گفت: در این رابطه نیز به آنچه که از اساتید خود آموخته و از گذشتگان فراگرفته بود، بسنده نکرده و با نوآوری و ابتکار، تولیدات علمی بسیاری داشتند.

حجت‌الاسلام مظفری با بیان اینکه علامه مصباح یزدی نگاهی کاربستی به مباحث دینی داشتند، اضافه کرد: ایشان اهل خلاء بینی و رخنه‌یابی بودند و خلاها را شناسایی کرده و در جهت پرکردن آن‌ها تلاش می‌کردند؛ البته از انجام کارهای تکراری پرهیز داشتند و به صورت کاربردی حرکت می‌کردند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه بعد فقهی آیت‌الله مصباح یزدی بسیار قوی و قابل توجه بوده و ایشان حقیقتا یک فقیه مبرز بودند، اظهار کرد: ایشان، بارهای بر زمین مانده را برمی‌داشتند و این موضوع، ویژگی بسیار مهمی است که در حیات ایشان قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه تفکر تشکیلاتی و گروهی یکی دیگر از شاخص‌های اخلاقی ایشان بود و به شدت به کار گروهی معتقد بودند، ادامه داد: بر این اساس، زمان قابل توجهی را به فعالیت‌ها و تحقیقات گروهی اختصاص می‌دادند و موسسه‌ای که بنیان نهادند، نمونه‌ای از کار گروهی است.

عضو هیات علمی موسسه عالی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه انتظام فکری و نظم عملی هم از جمله ویژگی‌های ایشان است، خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله مصباح یزدی علی‌رغم علم و دانشی که داشتند و با اینکه اهل مزاح بودند، اما بسیار اهل سکوت بودند و بدون ضرورت سخن نمی‌گفتند و از لغوگویی به شدت پرهیز داشتند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح