کد خبر : 88905
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 21:35
-

هدررفت میلیاردی بیت المال در شهرداری تنکابن

هدررفت میلیاردی بیت المال در شهرداری تنکابن

ایسنا/مازندران سخنگوی شورای شهر تنکابن از محکومیت شهرداری این شهرستان در پرونده پروژه ساحلی خیابان ورزش و مهلت یک هفته ‎ای قلع و قمع و جمع ‌آوری این پروژه به دستور ستاد ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران خبر داد. علیرضا فلاحتکار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین موضوع مربوط به محکومیت شهرداری تنکابن در

هدررفت میلیاردی بیت المال در شهرداری تنکابن

ایسنا/مازندران سخنگوی شورای شهر تنکابن از محکومیت شهرداری این شهرستان در پرونده پروژه ساحلی خیابان ورزش و مهلت یک هفته ‎ای قلع و قمع و جمع ‌آوری این پروژه به دستور ستاد ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران خبر داد.

علیرضا فلاحتکار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین موضوع مربوط به محکومیت شهرداری تنکابن در اجرای غیرمجاز پروژه سنگچین ساحل شهر تنکابن، حدفاصل خیابان تختی تا میدان شهید شیرودی است، تصریح کرد: این پروژه که متاسفانه بدون اخذ مجوزهای لازم و با پیشروی صورت گرفته در دریا، به صورت کاملاً غیراصولی و غیراستاندارد انجام گرفت و به دلیل عدم رعایت استانداردها سبب ایجاد آلودگی زیست محیطی در محدوده و انباشت لجن، فاضلاب و باعث انتشار بوی تعفن نیز شد، نارضایتی اهالی و ساکنان آن محدوده را نیز به همراه داشته که امروز با رأی دادگاه و دستور واصله از ستاد ساماندهی و مدیریّت سواحل استان باید به وضع پیشین خود بازگردد.

فلاحتکار با اشاره به نامه مدیرکل و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران که در تاریخ ۱۴ تیرماه تنظیم و به شهردار تنکابن ارسال شده است، گفت: در این نامه صراحتاً اعلام شده که با عنایت به دادنامه صادره از سوی شعبۀ ۲۷ دادگاه تجدیدنظر استان در خصوص قلع و قمع فضای ایجاد شده به صورت غیرمجاز از سوی آن شهرداری، مقرر می شود از زمان دریافت نامه با استفاده از ادوات سنگین آن شهرداری، ظرف مدّت یک هفته نسبت به جمع ‎آوری سنگ‌ های ریخته شده در دریا، اقدامات لازم صورت گیرد در غیر این صورت، اداره کل برابر مقرّرات، اقدامات قانونی بعدی را اعمال خواهد کرد.

وی در خصوص رأی شعبه ۲۷ دادگاه تجدیدنظر استان نیز که منتج به محکومیت شهرداری تنکابن شده، تصریح کرد: در رأی صادره قید شده در خصوص شکایت سازمان بنادر و دریانوردی دال بر تجاوز و تصرف در دریا با احداث سبدهای تفریحی بدون اخذ مجوزهای قانونی، با عنایت به دفاعیات بلاوجه شهرداری که صرفاً انجام استعلام برای اخذ مجوز را مجوز محسوب و بر همین مبنا اقدامات را انجام داده و با توجّه به سایر محتویات پرونده، دادگاه اتهامات وارده را تشخیص و با انطباق آن با ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، شهرداری تنکابن را ضمن رفع تجاوز و تصرّف، در اجرای مفاد قانون مجازات اسلامی به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حقّ دولت محکوم کرده و این رأی را در شعبۀ ۱۰۲ کیفری تنکابن اجرایی کرده است.

سخنگوی شورای شهر تنکابن با بیان اینکه امروز شهرداری به دلیل اقدامات اشتباه گذشته باید جهت اعاده شرایط به وضعیت سابق، بیش ۲۰ هزار تن سنگ را از دریا استخراج کند، یادآور شد: در حال حاضر این اقدام هزینه بسیار سنگینی را به شهرداری تنکابن تحمیل کرده که طبق برآوردها بیش از یک میلیارد تومان خواهد بود، امّا اگر از ابتدا کار کارشناسی در دستور کار قرار می گرفت، شرایط به اینجا ختم نمی‎شد.

فلاحتکار دومین موضوع دادگاهی شهرداری را ساخت بِریدهای عرضی رودخانه چشمه‎کیله عنوان و خاطرنشان کرد: پیرامون آن نقد و نظرات تخصّصی در جلسات شورا مطرح و تلاش شد که صورتجلسات و نظرات مخالفان به سمع و نظر مردم برسد تا این شائبه که چرا الان این حرف را می‌زنیم عنوان نشود، اما تلاش مخالفان حاضر در جلسات آن زمان شورا در ممانعت از اجرای این پروژه، همانند پروژۀ سنگفرش روی پل چشمه کیله، نادیده گرفته شد.

این عضو شورای پنجم شهر تنکابن با اشاره به صورتجلسه اداره آب شهرستان و نامه اداره امور آب استان، گفت: در مطالعاتی که مشاور اعلام کرد، گفته شده که باید بِریدها بُریده شود، حقیقت اینجاست که همه این هزینه های انجام گرفته بدون کارشناسی که مکررا از سوی اعضای مخالف شورا و بنده تذکر داده شدند، امروز از جیب مردم می‎رود که نباید چنین باشد.

وی با صراحت خواستار پاسخگویی اشخاصی شد که در زمان اجرای پروژه ها از آن دفاع کردند و تاکید کرد: آیا این افراد امروز می‎توانند خسارت را جبران کنند یا هنوز می‎خواهند زیر چتر حمایتی پشتیبانان خود باقی بمانند؟ افراد حامی و پشتیبان این طرح‎ها، اگر امروز وارد مراجع قضایی شوند و این هزینه‎های میلیاردی که از بیت المال رفته از آنان مطالبه شود، باز از مجریان طرح حمایت خواهند کرد؟ چرا باید این هزینه‎ها از بیت المال پرداخت می ‎شد؛ لازم است احکام قضایی به گونه ای باشند تا هزینه ها از جیب همان مقصّران این اقدامات پرداخت شود، نه از جیب مردم.

سخنگوی شورای شهر تنکابن در ادامه، موضوع دیگر نیازمند اطلاع‎رسانی را بحث سایت زباله پُرده‌سر و مشکلات آن دانست و افزود: در پُرده‌سر، سه پروژه در حال انجام بوده که نخستین آن مربوط به کارخانه کمپوست است که سوله جایگزین آن مشکل رانش زمین دارد، همچنین مجموع پرداختی ‎های ۲ پروژه دیگر که در سایت پُرده‎سر در جریان بوده، حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

فلاحتکار افزود: پروژه دیگر، در مورد تصفیه شیرابه بوده که ببش از ۶ میلیارد تومان منابع داشته اما متأسفانه، در این بخش پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش بنا تنها حدود ۴۰ درصد و در بخش تجهیزات، به گفته شهرداری تا ۸۰ درصد بوده که خروجی نداشته و کار رها شده و پیمانکار تقاضای مبلغ جدیدی تا ۱۵ میلیارد تومان کرده است.

وی با بیان اینکه پیمانکار مربوطه حتی وارد نشده و برخی افراد دخیل هم برای مذاکره تمایلی ندارند، گفت: در پروژه دیگر که به بحث «تونلینگ» و احداث تونل استحصال شیرابه اختصاص داشته نیز، قریب به ۴ میلیارد تومان هزینه شده است که منتج به نتیجه مطلوبی نشده و امروز این پروژه‎ها به حال خود رها شده‎اند.

عضو شورای پنجم شهر تنکابن ضمن انتقاد به برخی اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریت پیشین شورا و شهرداری، تأکید کرد: در بحث تصفیه فاضلاب خانگی، یک شرکت بزرگ دانش بنیان با رایزنی، پیگیری ها و مذاکرات و برگزاری جلسات فرمانداری و کارگروه بهداشت و سلامت در زمینۀ اخذ مصوّبات از شورا، گرفتن زمین، پیگیری احداث آن که بنده شخصاً تمامی مراحل و مباحث آن را پیگیری کردم به تنکابن وارد شد اما روز افتتاحیه اصلاً دعوت نشدیم و جای تعجب است که مردم خبر ندارند چه کسانی این پروژه را با زحمت به شهر تنکابن آوردند.

سخنگوی شورای شهر با انتقاد از سانسور خبری صورت گرفته و تبلیغات رسانه‎ای برای این پروژه گفت: این طرح امروز به نفع کسانی تمام شده که فقط روبان بریدند و سؤال من این است که چرا کسانی که این همه تلاش می کنند، در این شهر دیده نمی‎شوند، چه کسی دستور حذف این افراد را می‎دهند؟

وی با تأکید مجدد نسبت به محدودیت ایجاد شده در اصلاح ۲ پروژۀ سنگچین ساحلی و بریدهای چشمه‎کیله و لزوم اطلاع‎رسانی آن به مردم، گفت: شورا پیگیر این بخش است که با توجه به پایان عمر این دوره، مشکلات برای دور بعدی باقی نماند و مدیریت را با چالش روبرو نکند و اگر قرار است بِریدها کوتاه شود که دستورش صادر شده، باید بُریده شده و سنگچین ساحل خیابان ورزش نیز به وضع سابق برگردد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح