کد خبر : 38999
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اکتبر 2021 - 15:45
-

واشنگتن با شروط مشخصی بقیه کمک مالی خود به مصر را آزاد می‌کند

واشنگتن با شروط مشخصی بقیه کمک مالی خود به مصر را آزاد می‌کند

تیم وزارت خارجه آمریکا در دیدار اخیر با یک هیئت مصری در واشنگتن بر لزوم اهمیت اجرای شروط مشخص برای آزاد کردن بقیه کمک مالی آمریکا به مصر که ۱۳۰ میلیون دلار است، تأکید کرد.  به نقل از سایت روزنامه العربی الجدید، یک هیئت رسمی مصری شامل مشیره خطاب، رئیس جدید شورای ملی حقوق بشر

تیم وزارت خارجه آمریکا در دیدار اخیر با یک هیئت مصری در واشنگتن بر لزوم اهمیت اجرای شروط مشخص برای آزاد کردن بقیه کمک مالی آمریکا به مصر که ۱۳۰ میلیون دلار است، تأکید کرد.

 به نقل از سایت روزنامه العربی الجدید، یک هیئت رسمی مصری شامل مشیره خطاب، رئیس جدید شورای ملی حقوق بشر این کشور، محمد انور سادات، عضو شورا و رئیس طرح مذاکرات ملی و چند تن از اعضای طرح پنجشنبه گذشته با نمایندگانی از حزب دموکرات و جمهوری خواه و تیم وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار کردند. خطاب به خاطر ارتباط گسترده‌اش در آمریکا برای ریاست این هیئت انتخاب شد. کمک گرفتن مصر از سادات و اعضای طرح مذاکرات بین المللی برای تبلیغ یک چهره متوازن از چگونگی اداره پرونده‌های داخلی و نشان دادن این مسئله است که نظام مصر عرصه را برای شخصیت‌هایی که حامی نظام نیستند نیز باز گذاشته است اما در اصل هدف بهره برداری از روابط سادات با برخی سیاستمداران آمریکایی در سال‌های گذشته است.

علاوه بر اهداف اصلی این هیئت که تبلیغ برای ایجاد گشایش و بهبود وجهه نظام مصر بود، آن‌ها هدف سومی نیز داشتند و آن از بین بردن پیامدهای منفی سفر عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات کل مصر به واشنگتن در ژوئن بود. رسانه‌های آمریکایی گزارشاتی را درباره برخی طرح‌های عباس کامل طی دیدارهایش با مسئولان آمریکایی منتشر کرده بودند که مهم ترین آن درباره محمد سلطان، مخالف مقیم در آمریکا است. کامل خواهان تکمیل حبس وی شده بود. عباس کامل پیشتر با افشای سندی از بدقولی آمریکا درباره بازداشت فعال سیاسی مخالف گلایه کرده بود. او گفته بود که طبق این سند ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ وعده داده اگر مصر محمد سلطان را آزاد کند، او بقیه حبس ابد خود را در یک زندان آمریکایی می‌گذراند.

این هیئت نتوانست مخالفت محافل سیاسی و حقوقی رسمی و غیررسمی آمریکا با ادامه اقدامات سرکوبگرانه مصر در سطح سیاسی، حقوقی و رسانه ای را رفع کنند و تیم وزارت خارجه آمریکا که با این هیئت دیدار کرد بر لزوم اهمیت اجرای شروط مشخص برای آزادی بقیه کمک آمریکا به مصر به ارزش ۱۳۰ میلوین دلار و دادن چراغ سبز به طرف‌های آمریکایی برای افزایش کمک‌ها به دولت و جامعه مدنی در مصر و کمک‌های مالی و لجستیکی مستقیم به نظام برای اجرای پروژه‌های اقتصادی و اجتماعی جدید تأکید کرد.

شروطی که وزارت خارجه آمریکا بر آن تأکید کرد اولین و مهم ترین آن بستن نهایی پرونده حمایت مالی خارجی از نهادهای جامعه مدنی سال ۲۰۱۱ و لغو محدودیت‌های اعمال شده بر فعالان حقوقی متهم در این پرونده مثل ممنوع السفر شدن یا بلوکه کردن اموال آن‌ها و تعامل مثبت و سریع با ۱۶ شهروند مصری دارای تابعیت آمریکایی که بازداشت یا ممنوع السفر هستند، است.

تعلیق ۱۳۰ میلیون دلار از کمک سالانه آمریکا به مصر ادامه فشارها در داخل واشنگتن برای اتخاذ موضع قطعی در قبال نظام مصر را نشان می‌دهد. تلاش‌های مصر برای نشان دادن پیشرفت در زمینه حقوق بشر همزمان با ادامه شکنجه مخالفانی است که عضو گروه‌ها و جریان‌هایی هستند که نزدیک به واشنگتن می‌باشند یا روابط خوبی با حزب دموکرات و شخصیت‌های بانفوذ در دولت جو بایدن دارند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح