کد خبر : 69790
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 23:16
-

وجود سه کانون مستعد گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری

وجود سه کانون مستعد گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشت شهرکرد، دشت خانمیرزا و دشت بروجن در استان مستعد ایجاد کانون گرد و غبار هستند، گفت: تاکنون شرایط دشت‌های استان در حدی نبوده که نیازمند روش مالچ‌پاشی برای جلوگیری از گرد و غبار باشیم و این روش معمولا در شرایط بحرانی‌تر

وجود سه کانون مستعد گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشت شهرکرد، دشت خانمیرزا و دشت بروجن در استان مستعد ایجاد کانون گرد و غبار هستند، گفت: تاکنون شرایط دشت‌های استان در حدی نبوده که نیازمند روش مالچ‌پاشی برای جلوگیری از گرد و غبار باشیم و این روش معمولا در شرایط بحرانی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهرام احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سه کانون مستعد گرد و غبار از جمله دشت شهرکرد، دشت خانمیرزا و دشت بروجن در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: کره زمین دچار تغییر اقلیم شده است و این تغییر به گونه‌های مختلف مانند خشکسالی، تغییر در نوع بارش‌ و بی‌نظمی در بارش خود را نشان می‌دهد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری یکی از دلایل اصلی تشکیل کانون‌های گرد و غبار از جمله دشت‌ها را خشکسالی عنوان کرد و افزود: دلیل دیگر، برداشت بی‌رویه آب، خارج از توان طبیعی اکوسیستم است.
وی گفت: از لحاظ علمی، تنها راه مقابله با تغییر اقلیم و خشکسالی که در دنیا بر آن تکیه می‌شود، سازگاری با شرایط کم‌آبی است، بدین معنا که باید برداشت آب از دشت‌ها تعدیل شده تا آن دشت بتواند خود را احیا کند.
احمدی با بیان اینکه استفاده از سایر منابع آبی مانند آب‌های خاکستری و آب‌های سبز می‌تواند مانع از گسترش کانون‌های گرد و غبار شود، ادامه داد: آب خاکستری، آب حاصل از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب انسانی و صنعتی است، به‌طوری که آب تصفیه‌شده در صنایع، مجددا باید در بخش صنایع مورد استفاده قرار بگیرد، آب تصفیه‌شده فاضلاب انسانی نیز پس از استانداردسازی در مصارفی مانند آبیاری درختان غیرمثمر و فضای سبز مصرف شود.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آب سبز، آب حاصل از بارندگی است که در مخازنی هدایت شده و در مواقعی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
احمدی استفاده از گیاهان بومی کم‌آب‌بر، تغییر الگوی کشت، افزایش سرانه فضای سبز شهرها و روستاها، جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی اکثر اکوسیستم‌های طبیعی را از جمله راهکارهای علمی جلوگیری از توسعه کانون‌های گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری مطرح کرد.
وی با اشاره به اینکه تزریق مصنوعی آب به دشت‌هایی که کانون گرد و غبار هستند را از جمله برنامه‌های مدنظر برای احیای دشت‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون شرایط دشت‌های استان در حدی نبوده که نیازمند روش مالچ‌پاشی برای جلوگیری از گرد و غبار باشیم و این روش معمولا در شرایط بحرانی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری در پایان تعداد روزهای آلوده هوا از نظر گرد و غبار در استان را در سال گذشته، ۱۰ روز عنوان و بیان کرد: در سال‌جاری نیز، تعداد روزهای دارای گرد و غبار، ۹ روز بوده است و این مسئله اصلا خوشایند نیست.
انتهای پیام
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح