کد خبر : 171143
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 21:08
-

ویروس‌پراکنی بیماران مبتلا به کرونا در زنجان

ویروس‌پراکنی بیماران مبتلا به کرونا در زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: طبق رصدهای انجام هر بیمار مبتلا به کرونا که در قرنطینه خانگی است حدود ۲ کیلومتر از محل قرنطینه خود خارج می‌شود و افراد را آلوده می‌کند؛ بنابراین بیماران باید همکاری بیشتری داشته باشند و طرح عملیاتی برای همکاری بیشتر آنان ارائه شود. فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۳ اسفندماه) در جلسه کارگروه

ویروس‌پراکنی بیماران مبتلا به کرونا در زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: طبق رصدهای انجام هر بیمار مبتلا به کرونا که در قرنطینه خانگی است حدود ۲ کیلومتر از محل قرنطینه خود خارج می‌شود و افراد را آلوده می‌کند؛ بنابراین بیماران باید همکاری بیشتری داشته باشند و طرح عملیاتی برای همکاری بیشتر آنان ارائه شود.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۳ اسفندماه) در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور و فوت ۱۱۵۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: امروز با کروناویروس فوق‌العاده جهش‌یافته با میزان سرایت بالا مواجه هستیم که همه گروه‌های سنی را درگیر خود می‌کند، کرونای انگلیسی برخلاف کووید – ۱۹ تا ۷۲ ساعت علائم شدیدی را در افراد ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مورد مثبت کرونای انگلیسی در استان زنجان شناسایی نشده ولی به دلیل درگیر بودن استان هم‌جوار با نوع جهش‌یافته کرونا، در زنجان نیز نمایان خواهد شد، افزود: اکنون به ازای هر یک نفر در استان، بالای ۱۰ نفر رهگیری می‌شوند، گفتنی است سپاه و بسیج استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در راستای مقابله با کرونا اقدامات مختلفی انجام دادند و اکنون حدود ۳۰۰۰ بسیجی در طرح شهید سلیمانی در حال مشارکت هستند.

این مسئول از کاهش ۲۱ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به پیک سوم کرونا خبر داد و تصریح کرد: مردم و مسئولان باید در کنار هم و با رعایت اصول اولیه مبارزه با کرونا اعم از استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و نیز پرهیز از برگزاری و شرکت در مراسم‌ و دورهمی‌ها برای پیشگیری از شیوع پیک چهارم تلاش کنند.

استاندار زنجان از همکاری ضعیف افراد مبتلا به کرونا در استان زنجان خبر داد و گفت: اکنون همکاری افراد دارای PCR مثبت کرونا بسیار کم شده، به طوری که طبق رصدهای انجام شده هر فرد مبتلا به کرونا حدود ۲ کیلومتر از محل قرنطینه خارج شده و بسیاری از افراد را نیز آلوده می‌کند.

حقیقی با بیان اینکه ۸۰۰۰ همیار سلامت در استان زنجان فعال هستند که ۲۲ درصد اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری و مبارزه با کرونا را آنان انجام داده‌اند، اظهار کرد: بانک اطلاعاتی این هسته جمع‌آوری شده و اعضای کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت باید راهکارهای عملیاتی برای اقداماتی که نیاز است انجام شود، ارائه کنند.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار سالمند در استان زنجان زندگی می‌کنند که بیش از ۹۰ درصد آنان کنار خانواده‌های خود هستند، افزود: بالاترین میزان مرگ و میر در استان را سالمندان تشکیل می‌دهند؛ بنابراین هر خانواده دارای سالمند باید به مرکز سلامت مطلق تبدیل شود و در صورت مثبت شدن یکی از اعضای خانواده به کرونا سریعاً باید در نقاهت‌گاه‌ها خود را قرنطینه کنند.

این مسئول با تاکید بر لزوم ساماندهی متکدیان استان، تصریح کرد: کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده از سال آینده باید طبق تفاهم‌نامه‌ای که امسال برای شرح وظایف دستگاه‌های ذی‌ربط منعقد می‌شود، عمل کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم تقویت ستاد مشارکت‌های مردمی برای مقابله با بیماری در استان، خاطرنشان کرد: خیرین زنجانی با اختصاص تخت‌ به بیماران سرطانی و کلیوی، فضا را برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در استان باز کردند و با کمک آنان بسیاری از امکانات درمانی مورد نیاز خریداری شد ولی طرح‌های عملیاتی در این خصوص نیز باید توسط اعضای کارگروه مطرح شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح