کد خبر : 191500
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 ژانویه 2022 - 17:40
-

ویسی: سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ در المپیک از جوانان آینده‌دار استفاده‌ شود

ویسی: سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ در المپیک از جوانان آینده‌دار استفاده‌ شود

کارشناس بسکتبال ایران معتقد است که تیم ملی ایران باید به روزهای بدون حدادی عادت کرده و نگرش مسئولان و اهالی این رشته به بازی‌های المپیک نیز تغییر کند. سیامک ویسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مسابقات تیم ملی بسکتبال در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱، توضیح داد: شرایط این دور از مسابقات شاید

ویسی: سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ در المپیک از جوانان آینده‌دار استفاده‌ شود

کارشناس بسکتبال ایران معتقد است که تیم ملی ایران باید به روزهای بدون حدادی عادت کرده و نگرش مسئولان و اهالی این رشته به بازی‌های المپیک نیز تغییر کند.

سیامک ویسی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مسابقات تیم ملی بسکتبال در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱، توضیح داد: شرایط این دور از مسابقات شاید یک‌ مقدار متفاوت‌ و به نفع ایران باشد. در پنجره قبلی همه کشورها شرایط خاص داشتند، اما ایران شرایط در ایران خاص‌تر بود و تمرینات زیادی در اردوهای تیم ملی انجام ‌نشد. بازیکنان با وجود اینکه مدت زمان زیادی از کوران مسابقات و تمرین تیمی دور بودند عازم دوحه شدند که کار را کمی سخت می‌کرد. فکر می‌کنم شرایط تیم ملی در این دوره از مسابقات بهتر باشد و نتایج مدنظر کسب شود.

او درباره لیست دعوت شده به تیم ملی نیز اظهار کرد: احساس می‌کنم نسبت به شرایطی که بازیکنان دارند لیست قابل قبولی اعلام و توجه خوبی به لیگ صورت گرفته است. شاید ما نتوانستیم یکسری افراد مثل حدادی را داشته باشیم، اما لیست واقعا خوبی مشخص شده و انتظار هم می‌رفت که به این شکل باشد. به هر حال باید با توجه به تجربه کادرفنی و شرایط دو بازی پیش رو این نفرات انتخاب شده‌اند.

کارشناس بسکتبال ایران، درباره نبود حامد حدادی نیز اظهار کرد: قطعا نبود چنین بازیکنی تاثیر گذار خواهد بود، اما مهم این است که شکل بازی ما در غیاب حدادی متفاوت‌تر باشد، اتفاقی که در پنجره قبل رخ نداد و ما در حمله و دفاع باز هم همانند زمان‌هایی بازی کردیم که انگار حدادی در زمین است. امیدواریم در این پنجره وابستگی که نسبت به حدادی احساس می‌کردیم را نبینیم. البته حدادی بازیکن بزرگ و تاثیرگذاری است که حضورش در زمین هم از نظر روحی و انگیزشی به نفع تیم ما است و هم اینکه تاثیر بسزایی را روی تیم‌های مقابل می‌گذارد.

او در پاسخ به این سوال، آیا وابستگی به حدادی از کم کاری کادرفنی است که بازیکنان به نبود او عادت ندارند؟ توضیح داد: شاید هر مربی هم که باشد نتواند در کوتاه مدت کاری کند. آقای شاهین‌طبع جزو مربیان بزرگ کشور ما است و سبک کاری قابل احترامی هم دارد، ضمن اینکه در هر دوره از بازی‌ها و مسابقات هم که شرکت می‌کنیم براساس آن شرایط انتخاب‌هایش را انجام می‌دهد. با این حال معتقدم که می‌توان در هر دوره‌ای تغییراتی را در نحوه استفاده از ابزارها و بازیکنان انجام داد که به زمان نیاز دارد. ضمن اینکه من احساس می‌کنم بسکتبال ما در حال طی کردن روندی است که تغییراتی را خواهیم دید.

ویسی تاکید کرد: به هر حال شاید بعد از المپیک حدادی و چند بازیکن بزرگ دیگر خود را در اختیار نداشته باشیم، ما باید سبک بازی خودمان را بر اساس داشته‌های خود مشخص کنیم اما برای اینکه بتوانیم همچنان در آسیا مطرح و جایگاه خود را حفظ کنیم، باید تغییرات اساسی را در نحوه برگزاری مسابقات داخلی خود نیز انجام دهیم. باشگاه‌های ما و شرایطی که در لیگ هست باید خودش را به شرایط شرق آسیا برساند. برای اینکه بتوانیم با تیم‌های شرق آسیا، استرالیا و نیوزلند تقابل کنیم، باید سطح خود را به آن‌ها رسانده یا حداقل نزدیک کنیم.

مربی سابق تیم‌های ملی بسکتبال ایران، درباره گروه تیم ملی در بازی‌های المپیک نیز گفت: از نظر ما باید دید نگرش ما نسبت به این مسابقات چگونه است. باید مشخص کرد که ما المپیک ‌را چگونه می‌بینیم. از نظر من اینکه بگوییم در المپیک تنها باید خوب بازی کرده و در صورت باخت هم آبرومندانه ببازیم درست نیست، نگرش شخصی بنده به این میدان بزرگ بلند مدت است چون تاثیرات عمده‌ای دارد. اینکه صرفا یک تیم جوان را راهی این‌ مسابقات کنیم هم درست نیست، باید با یک برنامه درست نفرات جوان و افراد شایسته مورد استفاده قرار بگیرند چون ‌مسلما در آینده آن نفرات و بسکتبال ایران تاثیر خواهد گذاشت. حضور در المپیک روی زندگی هر ورزشکار و مربی تاثیر می‌گذارد، به نظرم ما باید از بازیکنان جوانی که‌ می‌توانند در آینده مثبت باشند استفاده کنیم. تنها دیدن میدان المپیک و قرار گرفتن در در جمع بزرگان ‌می‌تواند تاثیر بسزایی در آینده بسکتبال ما با آن جوانان داشته باشد.

ویسی درمورد فصل جاری لیگ برتر نیز توضیح داد: به هر حال لیگ امسال شرایط متفاوتی نسبت به چند سال گذشته دارد. حضور ۱۶ تیم به اعتقاد برخی کارشناسان خیلی جالب نیست چون تفاوت‌هایی بین تیم‌ها است که من هم این ‌موضوع را اشتباه نمی‌دانم، اما از نظر من اگر می‌خواهیم لیگ سطح بالایی داشته باشد باید قانون گذاری ایجاد شود و آن قوانین را در سال‌های بعد دنبال کنیم. یکی از این قوانین هم می‌تواند درمورد نحوه رفت و آمد تیم‌ها باشد. اگر بخواهیم الان مانع حضور چند تیم ضعیف در لیگ بشویم، شاید خیلی به نفع بسکتبال ما نباشد. من نظر کارشناسان را نهی نمی‌کنم، اما شخصا به این اعتقاد دارم که بر اساس یکسری قوانین مشخص لیگ ما می‌تواند پر بارتر باشد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح