کد خبر : 69437
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 22:49
-

پایان طرح تعیین حدود اراضی تا شهریور ماه

پایان طرح تعیین حدود اراضی تا شهریور ماه

رئیس سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری از پایان طرح کاداستر اراضی کشور در شهریور ماه سال جاری خبر داد. به گزارش ایسنا، مسعود منصور در مراسم امضای تفاهم نامه ای با موضوع پیشگیری و تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای مرتبط با جنگل (چوب و…) با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به

پایان طرح تعیین حدود اراضی تا شهریور ماه

رئیس سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری از پایان طرح کاداستر اراضی کشور در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، مسعود منصور در مراسم امضای تفاهم نامه ای با موضوع پیشگیری و تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای مرتبط با جنگل (چوب و…) با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اهمیت جنگل ها در حفظ و تامین آب، جلوگیری از گرد وغبار، تولید اکسیژن و تامین معیشت خانوارهای ساکن در آن مناطق اشاره کرد و گفت: تغییر اقلیم، خشکسالی، کاهش باران، وقوع آفات، حریق، طرح های توسعه بدون توجه به  مسائل زیست محیطی به جنگل ها آسیب می زنند و اگر قرار باشد با دست انسان هم تخریبی صورت بگیرد بعد از آن قاچاق شود؛ این موضوع قابل چشم پوشی نیست و باید با آن مبارزه کرد.
وی ادامه داد: برای کاهش قاچاق محصولات مرتبط با جنگل ها باید چند اقدام انجام شود. اول اینکه بایستی کار فرهنگی صورت گیرد. یعنی فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در بین مردم جا بیفتد. اقدام دیگر اجرای طرح کاداستر (طرح تعیین حدود اراضی) است. جهش اساسی در کاداستر اتفاق افتاد و در سال ۱۳۹۹  کاداستر بیش از 55 میلیون هکتار اراضی کشور انجام شد. تا پایان شهریورماه سال جاری نیز کاداستر کل کشور به پایان می رسد.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد:اقدامات  مبتنی بر دولت الکترونیک نیز از جمله راه کارهای کاهش قاچاق است. که در این خصوص سازمان جنگل ها اقداماتی انجام داده است و از جمله این اقدامات می توان به راه اندازی اتوماسیون ملی اشاره کرد. بنابراین تمام واحدهای استانی و شهرستانی در قالب این اتوماسیون مکاتبات خود را انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم نقش کلیدی در کاهش قاچاق محصولات مرتبط با جنگل ها را دارد، گفت: تعاونی ها و تشکل ها مرتبط با منابع طبیعی در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸؛رشد داشته اند.
منصور همچنین تشدید اقدامات حفاظتی ، ساماندهی تجهیزات، پوشش و محل خدمت ماموران حفاظتی یگان را نیز از راهکارهای دیگر کاهش قاچاق در این بخش دانست.
در ادامه این مراسم علی مویدی خرم آبادی_ رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز با بیان اینکه هجوم انسان به طبیعت زیاد شده  و همه دنیا با این موضوع مواجه هستند، اظهار کرد: میزان تخریب طبیعت در  ایران نسبت به کشورهای دیگر بیشتر بوده و این موضوع نگران کننده است و باید به آن توجه کرد.
وی ادامه داد: باید فرهنگ عمومی اصلاح شود. اگر می خواهیم از منابع طبیعی صیانت کنیم و اجازه ندهیم که قاچاق صورت بگیرد باید از انجمن ها، تشکل ها، اتحادیه ها و گروه های مردمی شروع کنیم، یعنی اگر هر ایرانی خود را مسئول منابع طبیعی بداند خود به خود از طبیعت و منابع طبیعی حراست می شود. می توانیم پویشی در این زمینه راه بیاندازیم و بخش دولتی نیز باید در حلقه آخر باشد.
مویدی تصریح کرد: نباید به فکر به صفر رساندن قاچاق باشیم. امیدواریم این اتفاق بیفتد ولی عملا امکان پذیر نیست. پیشرفته ترین کشورها در کنترل آسیب های اجتماعی هم همیشه صحبت از کاهش می کنند.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: در کاهش قاچاق به طور خاص چوب، باید اقدامات پیشگیرانه را مد نظر قرار دهیم و با همکاری و تلاش مردم فرهنگ عمومی را به کار بگیریم. هر چه در حوزه پیشگیری تلاش بیشتری انجام شود و برنامه ریزی درستی باشیم طبیعی است که در حوزه مقابله شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.
وی همچنین به کاهش پرونده های تعرض به جنگل ها در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ در تعزیرات  نیز اشاره کرد.
مویدی در ادامه گفت:  ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای همکاری با سازمان جنگل ها در خصوص مقابله با پدیده قاچاق اعلام امادگی می کند.
وی همچنین به پرکردن خلاهای قانونی، پیگیری طرح های مبارزه با قاچاق چوب و ایجاد طرح های منطقه ای و استانی در این زمینه نیز اشاره کرد.
به گزارش ایسنا صبح امروز تفاهمنامه‌ای  مابین سازمان جنگلها و ستاد مرکزی مقابله با قاچاق کالا و ارز منعقد شد که از اهداف این تفاهم نامه می توان به افزایش همکاری های دو جانبه فیمابین ستاد و سازمان به منظور تقویت و سازماندهی ساختار تشکیلاتی و انسانی در مبارزه با قاچاق محصولات اصلی و فرعی منابع طبیعی، پیشگیری از بروز پدیده قاچاق کالا اعم از قاچاق محصولات اصلی و فرعی جنگلی و مرتعی، برخورد قاطع و به موقع با مرتکبین قاچاق کالا در حوزه منابع طبیعی کشور، فراهم نمودن زمینه بهره مندی از تجربیات دستگاه‌های دیگر و بهره گیری بهینه از امکانات و ظرفیت ها و سامانه های فعال در حوزه مبارزه با قاچاق در چارچوب قوانین و تدوین و ابلاغ بخشنامه و مصوبه ستاد در حوزه پیگیری و مقابله با قاچاق محصولات منابع طبیعی اشاره کرد.
انتهای پیام
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح