کد خبر : 91468
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 22:37
-

پرهیز از حقیقت‌گویی، به فوتبالیست‌های رده سنی پایه ضربه می‌زند

پرهیز از حقیقت‌گویی، به فوتبالیست‌های رده سنی پایه ضربه می‌زند

ایسنا/خوزستان یک مربی فوتبال پایه می‌گوید محافظه‌کاری و پرهیز از حقیقت‌گویی میان والدین و مربیان، بزرگترین ضربه را به بازیکنان رده سنی پایه می‌زند. محسن بابادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که مشکلات زیادی در راه پیشرفت بازیکنان کم سن و سال در فوتبال ایجاد کرده و کارها را غیرواقعی و

پرهیز از حقیقت‌گویی، به فوتبالیست‌های رده سنی پایه ضربه می‌زند

ایسنا/خوزستان یک مربی فوتبال پایه می‌گوید محافظه‌کاری و پرهیز از حقیقت‌گویی میان والدین و مربیان، بزرگترین ضربه را به بازیکنان رده سنی پایه می‌زند.

محسن بابادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که مشکلات زیادی در راه پیشرفت بازیکنان کم سن و سال در فوتبال ایجاد کرده و کارها را غیرواقعی و فرسنگ‌ها دور از نتایج مطلوب پیش می‌برد، رودربایستی مربیان و خانواده‌ها با یکدیگر است؛ خانواده‌ها از بیم آن‌که اگر ضعف و مشکلات جسمی و روحی فرزند خود را به مربی بگویند، سبب می‌شود مربی رویکرد و نگاهی دیگر به بازیکن داشته و آن حساب گذشته را روی وی باز نکند یا وی را کنار گذاشته و به بازی نگیرد، حقیقت ماجرا را کتمان کرده و تا خود مربی به بخشی از آن‌ها پی ببرد، زمان زیادی در حد یک ترم آموزشی و چه بسا بیشتر را از دست داده است.

وی افزود:‌ در حالی که اگر مربی این موضوع را از ابتدا می‌دانست، چه بسا راه‌کارهای بهتر و مناسب‌تری برای آموزش آن بازیکن در نظر می‌گرفت اما این رودربایستی و پنهان کاری تنها مختص به خانواده‌ها نیست، بلکه بیش از آن نیز شاهد چنین موضوعی از جانب مدیران و مربیان مدارس فوتبال هستیم که با تعریف و تمجید بی‌جا و غلو کردن در سطح توانایی و پیشرفت بازیکنان مقابل خانواده‌ها، سبب تشویق آن‌ها به ثبت‌نام مجدد در مدرسه فوتبال شده و امیدواری آن‌ها برای پیشرفت فرزندان‌شان را برای درآمدزایی بیشتر، افزایش می‌دهند. در حالی که اصل ماجرا چیز دیگری است و بهتر آن است که ضمن تعریف از توانایی‌ها و نقاط قوت بازیکنان، ضعف‌های آن‌ها را نیز به خانواده‌ها بگویند.

این کارشناس ادامه داد:‌ پس اگر آن بازیکن برای ورزش فوتبال ساخته نشده و احساس می‌شود در رشته‌ای دیگر مستعدتر است، بهتر است به خانواده وی گفته شود تا مسیر بهتری برای پیشرفت فرزندشان انتخاب کنند. چرا که تعامل و صداقت بیشتر میان مربیان، خانواده‌ها و مدیران مدارس فوتبال سبب می‌شود بازیکنان راه درست‌تری را در زندگی ورزشی خود پیموده و به پیشرفت بیشتری برسند. پس محافظه‌کاری و پرهیز از حقیقت‌گویی میان والدین و مربیان، بزرگترین ضربه را به بازیکنان رده سنی پایه می‌زند. البته نیازی نیست این مسایل مقابل بازیکنان بازگو شود و تنها باید میان خانواده و همچنین مربیان و مدیران مدرسه فوتبال مطرح شود تا تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند. البته مربی نیز با وجود چنین مسایلی، باید محیط شاد و پرجذبه‌ای در هر سانس آموزشی ایجاد کرده و با تشویق مکرر بازیکنان، آن‌ها را به ادامه فعالیت ورزشی و لذت بردن از فوتبال دلگرم کند اما از بیان حقیقت به خانواده‌ها نیز نهراسد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین مسایل، پرداختن همزمان به آمادگی جسمانی، مسایل تکنیکی، تربیتی، اخلاقی، نظم و انضباط، شخصیتی، روانشناسی، تغذیه، استراحت، بهداشت و… بازیکنان است. مربی باید تک بعدی نبوده و نباید صرفا روی مسایل تکنیکی تمرکز کند. مربیان بسیاری وجود دارند که اعتقادی به گرم کردن خصوصا سرد کردن نداشته و تنها انجام تمرینات تکنیکی و تا حدودی بدنی را مدنظر داشته و در این میان نیز تمرینات انعطاف‌پذیری و کششی را ذره‌ای مهم نمی‌دانند. در حالی که انتظار می‌رود، مربیان تمام موارد را با هم مدنظر قرار داده و بدانند بازیکنان همچون لوحی سفید و نانوشته‌اند که هر چه روی آن‌ها بنویسیم، همان را به عنوان یادگار به سنین نوجوانی و جوانی خواهند برد. پس داشتن آرامش، تمرکز و تلاش بیشتر مربیان در سانس آموزش فوتبال از ابتدا تا انتها ضروری بوده و باید نهایت دقت و تلاش در جهت آموزش بازیکنان را به کار گیرند، چرا که مربیان همچون باغبانی می‌مانند که باید نهال‌های کوچک را با مراقبت همه جانبه تبدیل به درختی تنومند و پرثمر کنند که همگان یعنی جامعه فوتبال بتواند از ثمره آن برای سال‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح