کد خبر : 179671
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دسامبر 2021 - 18:01
-

«پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» در راه است

«پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» در راه است

کتاب مجموعه‌مقالات «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» به زودی منتشر می‌شود. به گزارش ایسنا، کتاب «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» یا «Culture in shadow of COVID19» به کوشش علیرضا حسن‌زاده و مصطفی اسدزاده‌ گردآوری و ویراستاری علمی شده و از طرف پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دی‌ماه ۱۴۰۰

«پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» در راه است

کتاب مجموعه‌مقالات «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، کتاب «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» یا «Culture in shadow of COVID19» به کوشش علیرضا حسن‌زاده و مصطفی اسدزاده‌ گردآوری و ویراستاری علمی شده و از طرف پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دی‌ماه ۱۴۰۰ منتشر می‌شود. این کتاب ۱۰۷۸ صفحه دارد و مجموعاً ۷۶ مقاله علمی را در برمی‌گیرد که در همایش بین‌المللی پیامدهای اجتماعی کرونا بر حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی خلاق ارائه شده‌است. علاوه‌بر آن، فصلی از این کتاب به ۷۳ گزارش از پیش‌نشست‌های همایش ذکرشده اختصاص می‌یابد.

مجموعه‌مقالات «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» علاوه‌بر فارسی حاوی سه زبان دیگر است؛ تقریباً ۶۸۰ صفحه از آن به زبانِ فارسی است و مابقی آن به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و ترکی‌ استانبولی اختصاص دارد. پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ناشرِ نسخه کاغذی این کتاب است و نسخه الکترونیکی آن نیز بهمن‌ماه همین سال در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

«پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» در راه است

علیرضا حسن‌زاده، رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و از گردآورندگان این اثر، درباره آن به ایسنا گفت: مخاطبان با در دست داشتن این کتاب، در واقع با دو کتاب مواجه می‌شوند؛ یک کتابی که مخاطبان آن گروه‌های زبانی فراتر از فارسی هستند و بخش دیگر، مخاطبان فارسی‌زبان‌اند.

او ادامه داد: کتاب «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا» با مقدمه‌ای از ژاله آموزگار و پساگفتاری از سهیلا شهشهانی (استادان دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی) همراه است و به موضوعاتی مثلِ تأثیرِ کرونا بر «میراث فرهنگی»، «گردشگری»، «هنرهای سنتی»، «اقتصاد نشر» و «فضای مجازی» می‌پردازد.

علیرضا حسن‌زاده درباره اهمیت این کتاب بیان کرد: این اثر مجموعه‌ای از یافته‌های پژوهشی اندیشمندان ایرانی و غیرایرانی را در بر دارد؛ اندیشمندانی از یونان، فرانسه، ایران، ترکیه، هند و… در این کتاب مقاله دارند که بر ارزش آن می‌افزاید. مطالب کتاب به‌قدری به‌روز است و نگاه تخصصی به همه‌گیری دارد که در آن حتی به سویه جهش‌یافته و جدید این بیماری(اُمیکرون) نیز پرداخته شده‌است. در این مجموعه‌مقالات کوشش شده تا با تمرکز و تخصیص زمان و تبادل تجربیات میان ملت‌های مختلف، آگاهی بیشتری نسبت‌به همه‌گیری کرونا و استراتژی‌ها و سیاست‌گذاری‌های مقابله با همه‌گیری در جهانِ معاصر، مورد بحث و ارزیابی قرار بگیرد. همچنین یافته‌های جدیدی در این اثر مطرح شده که در سطح ملی و جهانی آن را ارزشمند می‌کند و امید می‌رود که تأثیر خوبی بر روی درک عمیق‌ترِ مسئله همه‌گیری و چالش‌های بشر بگذارد، چراکه نیاز است برای مقابله با همه‌گیری‌های احتمالیِ آینده هم‌اندیشی‌های لازم را داشته‌باشیم و راه‌های مقابله با همه‌گیری را در جهان معاصر پیدا کنیم و در برابر آن سلامت گروه‌های اجتماعی را حفظ کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح