کد خبر : 183240
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 ژانویه 2022 - 18:00
-

پیش‌بینی بودجه ۱۶۰۰ میلیاردی برای شهرداری همدان

پیش‌بینی بودجه ۱۶۰۰ میلیاردی برای شهرداری همدان

ایسنا/همدان معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان اعلام کرد: رقم پیش‌بینی شده بودجه شهرداری همدان در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که ۵۹ درصد از این مبلغ در حوزه فعالیت‌های عمرانی و مابقی در حوزه جاری هزینه می‌شود. مرتضی حضرت‌زاده شنبه ۲۵ بهمن‌ماه در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی

پیش‌بینی بودجه ۱۶۰۰ میلیاردی برای شهرداری همدان

ایسنا/همدان معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان اعلام کرد: رقم پیش‌بینی شده بودجه شهرداری همدان در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که ۵۹ درصد از این مبلغ در حوزه فعالیت‌های عمرانی و مابقی در حوزه جاری هزینه می‌شود.

مرتضی حضرت‌زاده شنبه ۲۵ بهمن‌ماه در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان که با موضوع بررسی کلیات بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ برگزار شد، با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان در موعد مقرر به شورای شهر ارسال شد، افزود: بخش قابل توجهی از منابع براساس تعرفه رقم می خورد و علت تأخیر ارسال این موضوع بود. کمیسیون برنامه و بودجه شورا خط مشی خوبی به ما داد و حساسیت‌هایی ایجاد کرد و تأکید این کمیسیون ما را مجبور کرد جدی تر به بودجه ورود کنیم.

وی درباره کلیات سیاست‌های بودجه‌ای سال ۱۴۰۰ شهرداری نیز توضیح داد: برنامه‌ محور بودن بودجه شهرداری و با توجه به اینکه تهیه چشم‌انداز و برنامه‌ راهبردی شهر و شهرداری همدان از سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفته، باید بودجه سال ۱۴۰۰ برشی از برنامه راهبردی باشد.

حضرت‌زاده با بیان اینکه در بودجه سال آینده باید توجه ویژه به حوزه بهداشت عمومی و سلامت و تدوین بودجه با لحاظ شرایط کرونایی در کشور پیش‌بینی شود، اضافه کرد: ایجاد خزانه‌داری کل به منظور کنترل و نظارت بیشتر و مستمر بر درآمدها و مدیریت هزینه‌ها براساس منابع موجود و تشخیص و تأیید کمیته تخصیص از دیگر سیاست‌های بودجه‌ای سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان است‌.

وی با اشاره به اینکه توجه ویژه به بازآفرینی محلات و توانمندسازی مناطق محروم شهر همدان و توزیع عادلانه منابع و خدمات در تمام نقاط شهر یکی دیگر از سیاست‌های بودجه‌ای شهرداری است‌، اظهار کرد: از بودجه تعیین شده سال ۱۴۰۰ مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه املاک پیش‌بینی شده و حجم گزارشی که در این حوزه استخراج کردیم، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه بیان کرد: افزایش بودجه شهرداری همدان از قدرت و ریسک شهرداری خبر می‌دهد و نشان دهنده این است که شهرداری تمایل دارد در سال پایانی هم با همان قدرت سال اول به کار خود ادامه دهد.

حمید بادامی‌نجات تصریح کرد: مجموعه عملیات‌های عمرانی نشان می‌دهد سال پایانی مجموعه مدیریت شهری تفاوتی با سال‌های قبل ندارد و در سال ۹۹ شهرداری همدان در حوزه درآمدی موفق عمل کرده و درصد تحقق درآمدی آن قابل توجه بود.

وی ادامه داد: نسبت به دیگر شهرها که معمولاً کاهش درآمد دارند، شهرداری همدان در سال جاری درآمدهای خود را ۲۵ درصد افزایش داد و از دوره پنجم شورای شهر افزایش پنج برابری در بودجه را داشته است‌.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه باید در اجرا و تکمیل پروژه‌ها مناطق را بررسی نکنیم، اضافه کرد: باید به جای بررسی مناطق پروژه‌های عمرانی و تأثیرگذار در اولویت قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه ورودی‌های شهر همدان یکی دغدغه‌های مهم است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند، گفت: به عنوان مثال عمده ترافیک بلوار بهشت مربوط به ورودی شهر است و اگر شهرداری مسئله کنارگذر شرقی و غربی را پیگیری کند شاید نیازی به احداث زیرگذر در این منطقه نباشد.

بادامی‌نجات مطرح کرد: خزانه‌داری در شهرداری همدان تشکیل خواهد شد و تمامی درآمد سازمان‌ها و مناطق در حساب خزانه‌داری جمع می‌شود همچنین پروژه‌های عمرانی باید به تناسب نیاز شهر دیده شوند و هزینه کل بودجه در مناطق الزامی نباشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان افزود: در افزایش بودجه شهرداری همدان از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به ۱۶۰۰ میلیارد تومان معادل ۶۰ درصد افزایش نسبت به مصوب سال ۹۹ دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه بیش از ۵۰ مترمربع در مناطق یک و دو شهرداری همدان پیاده‌راه سازی انجام شده است، گفت: وقتی که پروژه‌های مهم، اثرگذار و عمومی‌تر در شهر وجود دارد باید به شهرداری کمک کنیم تا زودتر تعیین تکلیف شوند.

سیدمسعود عسگریان ادامه داد: ورودی‌های شهر همدان به عنوان شاخصه‌های شهر هستند و باید پروژه‌های این مناطق سریع‌تر انجام شود در آن صورت می‌توان گفت چند پروژه شاخص و مهم برای انجام دادن داریم و در اصل باید روی پروژه‌های شاخص و اثرگذار متمرکز شویم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری همدان نیز در ادامه بیان کرد: یک بودجه خوب باید کمترین تغییرات را داشته باشد و امیدواریم بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ براساس کدهای انتخاب شده مشخص شود.

کامران گردان با بیان اینکه امروزه مباحث محیط زیستی به خواسته مردمی تبدیل شده و باید به حفاظت از محیط زیست پرداخته شود که نیاز است شهرداری در این موضوع ورود کند، گفن: شهرداری همدان باید بودجه خاصی برای ساماندهی و نگهداری سگ‌های ولگرد درنظر بگیرد چراکه این مسئله در شهر همدان به یک معضل تبدیل شده است.

گردان در پایان مطرح کرد: مقرر شده است که شهرداری در بحث خرید دستگاه پایش هوا ورود کند و با نصب آن در سطح شهر به سلامت محیط زیست کمک کند همچنین در بودجه سال آینده مباحث زیباسازی شهر باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح