کد خبر : 189428
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 ژانویه 2022 - 18:06
-

پیش‌بینی صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری برای زنجانی‌ها

پیش‌بینی صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری برای زنجانی‌ها

ایسنا/زنجان استاندار زنجان‌ گفت: امروز زنجان بالغ بر ۲۰۵ میلیون دلار صادرات داشت که چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود تا ۲۵۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم. فتح‌الله حقیقی صبح امروز (۲۰ بهمن‌ماه) در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، تعداد پروژه‌های

پیش‌بینی صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری برای زنجانی‌ها

ایسنا/زنجان استاندار زنجان‌ گفت: امروز زنجان بالغ بر ۲۰۵ میلیون دلار صادرات داشت که چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود تا ۲۵۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

فتح‌الله حقیقی صبح امروز (۲۰ بهمن‌ماه) در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، تعداد پروژه‌های قابل افتتاح یا کلنگ‌زنی استان زنجان در دهه‌فجر امسال را ۷۹۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۷۵۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: این پروژه‌ها زمینه اشتغال ۲۷۶۱ نفر را به صورت مستقیم و ۲۶۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا رونق تولید و اشتغال در استان حاکم باشد، ابراز کرد: پروژه‌های دهه‌فجر امسال از نظر تعداد ۵۴ درصد نسبت سال گذشته کاهش اما از نظر ارزش ریالی ۱۶ برابر افزایش یافته است.

این‌ مسئول با بیان اینکه از نکات حائز اهمیت برنامه‌های دهه‌فجر امسال زنجان این بود که شش پروژه مهم در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی توسط رئیس‌جمهور از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی افتتاح شود، افزود: اعتبار این پروژه‌ها ۷۵۰۰ میلیارد تومان است که با بهره‌برداری از آن‌ها برای ۲۸۷۴ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با بیان اینکه این پروژه‌ها در تکمیل زنجیره‌های تولید ارزش‌افزوده خوبی برای استان به بار می‌آورد، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها زنجیره تولید فولاد، نساجی و سنگ‌های تزئینی در استان تکمیل شد.

وی با بیان اینکه در بحث بهبود فضای کسب و کار و توسعه استان، نقشه راهی با مشارکت همه مدیران مرتبط ترسیم شد، ادامه داد: امروز با توجه به موضوع کرونا که در حوزه خدمات ضربات سنگینی زده در حوزه صنعت و تولید به واسطه همکاری همه مدیران کم‌ترین مشکل را داشتیم که به بیمه محک خوبی برای این ارزیابی است.

استاندار زنجان متذکر شد: بیمه اجباری در فرورین امسال ۱۱۰ هزار و ۸۹۳ نفر را شامل می‌شد که این رقم در آذرماه به ۱۱۶ هزار و ۴۲۷ رسیده و ۵۰۰۰ نفر نیز بازنشسته شده‌اند. تعداد دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در آذرماه پارسال حدود ۳۲۱۷ نفر بود که این رقم به ۲۸۳۰ نفر کاهش یافته است و نشان می‌دهد که با وجود شرایط کرونا، سعی شده تا اشتغال استان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه جذب تسهیلات در بانک‌ها امسال به ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده و این رقم افزایش ۱۰۵ درصدی را نشان می‌دهد، عنوان کرد: استان زنجان ۹۲ درصد منابع جذب شده را تسهیلات پرداخت کرده است.

حقیقی با یادآوری اینکه در حوزه صادرات هدف‌گذاری ملی که برای زنجان انجام شده بود ۲۱۸ میلیون دلار است، یادآور شد: امروز زنجان بالغ بر ۲۰۵ میلیون دلار صادرات داشت که چنانچه مشکلی وجود نداشته باشد، تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود تا ۲۵۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در واحدهای مشکل‌دار برگزار شده است، تاکید کرد: برگرداندن واحدهای تولیدی تعطیل به چرخه تولید، از دیگر اولویت‌های استان است که از سال ۹۷ تاکنون ۶۰ واحد تولیدی در زنجان به چرخه بازگشته و ۲۰۰۰ شغل احیا شده است.

استاندار زنجان، به اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان بیش از ۱۸ هزار نفر در این طرح نام‌نویسی کردند و عملیات برای احداث بیش از ۱۵ هزار واحد آغاز شده و درصد پیشرفت پروژه‌ها متفاوت است و تلاش داریم هرچه سریع‌تر واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه کاداستر نیز ۴۴۰ هزار هکتار قراداد بسته شده که از این مقدار برای ۲۵۰ هزار هکتار فرایند لازم انجام شده و در سازمان نقشه‌برداری کشور منتظر رای نهایی است، خاطرنشان کرد: اولین سند تک‌برگی حدنگاری شده کشور نیز در زنجان تحویل شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح