کد خبر : 4081
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آگوست 2021 - 14:25
-

پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصدی کتابخانه استاندارد اسدآباد

پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصدی کتابخانه استاندارد اسدآباد

 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد از پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصدی پروژه کتابخانه‌های استاندارد این شهرستان خبر داد. مهدی مرادیان تمجید در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز مجدد ساخت و احداث پروژه نیمه تکمیل کتابخانه استاندارد اسدآباد از یک ماه گذشته، اظهارکرد: با پیگیری نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی دو میلیارد تومان

پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصدی کتابخانه استاندارد اسدآباد

 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد از پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصدی پروژه کتابخانه‌های استاندارد این شهرستان خبر داد.

مهدی مرادیان تمجید در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز مجدد ساخت و احداث پروژه نیمه تکمیل کتابخانه استاندارد اسدآباد از یک ماه گذشته، اظهارکرد: با پیگیری نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی دو میلیارد تومان اعتبار برای کتابخانه استاندارد شهرستان از محل استانی جذب و بعد از ۹ سال وقفه آغاز مجدد این طرح نیمه تکمیل از یک‌ماه گذشته شروع شده و در حال اجراست.
وی تخصیص این میزان اعتبار را صد درصدی اعلام کرد و افزود:پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد یکی از طرح‌های ۹ سال پیش با مجری‌گری اداره کل راه‌ و شهرسازی بوده که با پیشرفت ۱۰درصدی طی چند سال اخیر همچنان نیمه‌کاره باقی بود و برای تسریع در روند این طرح با پیگیری‌های انجام شده طرح فوق در سال گذشته از راه‌و شهرسازی به کتابخانه‌های عمومی استان واگذار و با آغاز عملیات اجرایی مجدد طرح این پروژه طی یک ماه گذشته  از ۱۰ درصد به ۱۶ درصد پیشرفت فیریکی داشته است.
مرادیان تمجید با بیان اینکه تکمیل پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد اولین و بزرگترین اولویت اداره کتابخانه شهرستان با توجه به پایین بودن سرانه فضای کتابخانه شهرستان به شمار می‌رود، تصریح کرد: اداره کتابخانه عمومی شهرستان برای توسعه سرانه فضای کتابخوانی شهرستان دارای دو برنامه میان‌مدت و بلندمدت بوده که تکمیل کتابخانه استاندارد شهرستان جزء برنامه‌های بلند مدت این اداره است.
وی با بیان اینکه توسعه کتابخانه عمومی شهید رجایی به‌عنوان برنامه میان مدت سال گذشته محقق و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، ادامه داد: در حال حاضر شهر اسدآباد با دارا بودن ۶۰ هزار نفر جمعیت و چهار دانشگاه و چند هزار دانشجو تنها دارای یک کتابخانه بوده که این کتابخانه به تنهایی جوابگوی شهرستان نیست .
مرادیان تمجید افزود: با ساخت‌و بهره‌برداری کتابخانه استاندارد اسدآباد از نظر فضای شهری اسدآباد به سرانه زیربنای مورد نیاز خود خواهد رسید ضمن اینکه در حال حاضر سرانه کتابخوانی این شهرستان به ازاء هر صد نفر یک‌متر و ۵۵ سانت بوده که باید به سه متر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه در سال‌جاری نیز رایزنی‌های نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی برای اخذ اعتبار کتابخانه استاندارد شهرستان آغاز شده است، گفت: تکمیل این طرح به اعتباری افزون به هشت میلیارد تومان نیاز دارد که در صورت تأمین این میزان اعتبار طرح فوق ظرف یکسال قابل افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.
احداث کتابخانه عمومی  در شهرک سید احمد شهر اسدآباد در آینده
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در حوزه شهر آجین در صورت اجازه دادن اعتبار توسعه کتابخانه این شهر  را مد نظر خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد وارد ساخت کتابخانه در شهرک سید احمد خواهیم شد که در این رابطه درخواست لازم به شهرداری و راه‌و شهرسازی شهرستان برای دیده شدن زمین مناسب این امر مهم در طرح تفصیلی شهر با کاربری فرهنگی و کتابخوانی داده شده است.
مرادیان تمجید در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی اسدآباد از ابتدای سال تاکنون، تصریح کرد: از ابتدای سال برنامه‌های عملیاتی خود در حوزه فرهنگی، عمرانی، مشارکت‌ها و ارائه خدمات به کتابخانه را بسته‌ایم و  از ابتدای سال تاکنون  ۳۴۱ برنامه فرهنگی در سطح شهرستان توسط نهاد کتابخانه انجام شده است .
مرادیان تمجید با بیان اینکه بیشتر این برنامه‌های فرهنگی به دلیل شرایط کرونا در بستر فضای مجازی برگزار شده‌اند، یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد دارای ۵۶ هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب بوده که به نسبت سال گذشته دارای رشد بوده است .
اختصاص ۲۰ درصد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی اسدآباد به بخش کودک
وی تعداد کتاب‌های حوزه کودک کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را ۱۱ هزار و ۵۰۱ نسخه برشمرد و گفت: ۲۰ درصد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی اسدآباد به بخش کودک اختصاص دارد.
این فرد مسئول افزود: با وجود تعطیلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان به‌دلیل شرایط کرونا از ابتدای سال تاکنون اعضای کتابخوانی اسدآباد ۱۰ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب از کتابخانه های عمومی اسدآباد به امانت برده‌اند.
مرادیان تمجید همچنین با اشاره به اینکه در تیرماه امسال ۸۰۰ نسخه کتاب کمک درسی توسط بنیاد قلم‌چی به‌صورت رایگان به کتابخانه عمومی شهرستان به ارزش ۸۰ میلیون تومان اهدا شده است، اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۴۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهداء شده که از این تعداد ۸۰۰ نسخه کتاب اهدایی مربوط به بنیاد قلم‌چی ، ۴۰۰ نسخه کتاب به ناشرین و ۱۲۰۰ نسخه کتاب اهدایی مربوط شهروندان اسدآبادی بوده است.
وی در ادامه کوچکترین عضو کتابخانه عمومی شهر اسدآباد را کودک دو نیم ساله اعلام کرد و گفت: کتاب‌های ادبیات، علوم اجتماعی و دینی سه رده بیشترین کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بوده که بیشترین امانت کتاب نیز به این سه رده موضوع اختصاص دارد ضمن اینکه کتاب‌های حوزه بخش کودک، ادبیات، تاریخ، امور اجتماعی، دینی و مذهبی از جمله رده‌های کتاب مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی این شهرستان  به‌شمار می‌رود و مورد نیاز است .
در  این نشست خبرنگاران شهرستان اسدآباد به مناسبت روز خبرنگار توسط رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد تجلیل شدند.
به گزارش ایسنا، در نشست تخصصی معرفی کتاب هر یک از خبرنگاران به معرفی یک کتاب پرداختند، کتاب خبرنویسی مدرن به نویسندگی یونس شکری خواه کتابی بود که توسط خبرنگار خبرگزاری ایسنا در برنامه معرفی کتاب معرفی شد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح