کد خبر : 4221
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آگوست 2021 - 15:15
-

پیشنهاد تعطیلی مطلق چند هفته‌ای از سوی متخصص اپیدمیولوژی

پیشنهاد تعطیلی مطلق چند هفته‌ای از سوی متخصص اپیدمیولوژی

 یک متخصص اپیدمیولوژی ،تنها راه موثر بر مقابله با کروناویروس در این شرایط را تعطیلی مطلق چند هفته‌ای ارزیابی کرد و گفت: در این روش باید تنها برای رفع حوائج حیاتی و ضروری اجازه عبور و مرور داده شود. دکتر رضا چمن  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به طولانی

پیشنهاد تعطیلی مطلق چند هفته‌ای از سوی متخصص اپیدمیولوژی

 یک متخصص اپیدمیولوژی ،تنها راه موثر بر مقابله با کروناویروس در این شرایط را تعطیلی مطلق چند هفته‌ای ارزیابی کرد و گفت: در این روش باید تنها برای رفع حوائج حیاتی و ضروری اجازه عبور و مرور داده شود.

دکتر رضا چمن  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به طولانی شدن فرآیند مبارزه با این همه‌گیری اظهار کرد: کادر درمان و پزشکی با خستگی مفرط، در حال حاضر  دچار فرسودگی شدند و این در حالی است که متاسفانه امروز شرایط بحرانی‌تر از هر زمان دیگری‌ست و از همین رو نیاز به اقدامات ویژه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به سیر صعودی مبتلایان در مناطق تحت پوشش این دانشگاه افزود: در حال حاضر بالاترین روند تصاعدی ابتلا به بیماری را از آغاز دوره مقابله با بیماری کرونا در مجموعه تحت‌پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود شاهدیم.
وی با بیان اینکه به صورت متوسط ۳۸۰ نفر با علائم مشکوک به کرونا در هر شبانه روز به مراکز درمانی مراجعه می کنند ادامه داد: همچنین به طور متوسط ۶۲ نفر در هر شبانه روز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی‌تحت‌پوشش این دانشگاه بستری می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه دو شهرستان شاهرود و میامی تحت پوشش این دانشگاه هستند بیان کرد: به طور میانگین در این ایام بیش از ۱۸۵ نفر در هر شبانه روز با تست مثبت کرونا شناسایی می شوند.
وی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی مدافعان سلامت گفت: تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی با محدودیت‌های فراوان و کمبود اعتبارات مالی به سختی در حال انجام است.این در حالی است که امروز دانشگاه های علوم‌ پزشکی نیاز دارند تا منابع مالی جدید و اعتبارات لازم برای تقویت امور به آنها تزریق شود.
دکتر چمن با اشاره به لزوم تعطیلی مطلق در مناطق پرخطر گفت: ما ‌معتقدیم که تعطیلی مطلق بدون هیچگونه فعالیتی و تنها برای اقدامات لازم و حیاتی به مدت چند هفته، نیاز امروز ما در بحث ‌مقابله با کرونا است.
چمن جدا از درمان، از واکسیناسیون به عنوان مهمترین ماموریت فعلی دانشگاه نام برد و گفت: مهم ترین کار ما در بحث پیشگیری، واکسیناسیون جامعه است.
وی افزود: در حال حاضر ۵۸ هزار دُز واکسن تزریق شده که به این ترتیب ۲۳ درصد از جمعیت بالای بیست سال تحت پوشش این دانشگاه واکسینه‌شدند.
این متخصص اپیدمیولوژی معتقد است: توزیع واکسن بهتر و نهایتا افزایش سرعت واکسیناسیون می‌تواند در کنترل شیوع بیماری کرونا تاثیرگذار باشد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح