کد خبر : 170411
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 18:25
-

پیگیری‌ها و پیشگیری‌ها منجر به کاهش اعتیاد در جامعه شود

پیگیری‌ها و پیشگیری‌ها منجر به کاهش اعتیاد در جامعه شود

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: پیگیری‌ها، پیشگیری‌ها و اقدامات فرهنگی باید منجر به کاهش اعتیاد در جامعه شود. محسن افشارچی شامگاه دیروز (۲۳ آذرماه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، اظهار کرد: در حوزه مقابله و مواجهه با موادمخدر، موردی که نیاز آن احساس می‌شود، مجموعه شاخص‌ها و هدف‌گذاری‌ها در این حوزه است. عملکردها باید

پیگیری‌ها و پیشگیری‌ها منجر به کاهش اعتیاد در جامعه شود

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: پیگیری‌ها، پیشگیری‌ها و اقدامات فرهنگی باید منجر به کاهش اعتیاد در جامعه شود.

محسن افشارچی شامگاه دیروز (۲۳ آذرماه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، اظهار کرد: در حوزه مقابله و مواجهه با موادمخدر، موردی که نیاز آن احساس می‌شود، مجموعه شاخص‌ها و هدف‌گذاری‌ها در این حوزه است. عملکردها باید ناظر بر آینده باشند و با هدف‌گذاری آسیب‌ها کاهش داده شوند؛ چرا که با وجود شاخص‌ها و هدف‌گذاری، کارها با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در مدت زمانی که در استان هستیم، بتوانیم مسیر خوبی را در راستای کمک به کاهش میزان اعتیاد و تبعات منفی آن طی کنیم، افزود: در حوزه پیشگیری و اقدام برای مقابله در هر زمینه‌ای، شاخص‌ها بسیار مهم و تعیین‌کننده است، تنها در این صورت است که می‌توان میزان پیشرفت و کارآیی طرح‌های هدف‌گذاری شده را به‌ صورت ملموس مشخص کرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه ۸۵ درصد افراد، پس از خروج از کمپ ترک اعتیاد، دوباره اقدام به مصرف موادمخدر می‌کنند، با اشاره به نمونه‌ای از تعیین شاخص در حوزه کاهش مصرف موادمخدر، تصریح کرد: به‌ عنوان مثال باید با  اقداماتی که بر اساس شاخص‌ها انجام می‌گیرد، این رقم در سال آینده به ۷۵ درصد برسد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه هدف سیستم بهداشت، کاهش آسیب است، گفت: در حوزه بهداشت دنبال این هستیم که علاوه بر غربال‌گری، وسایل بهداشتی مورد نیاز نیز در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

پرویز قزلباش با بیان اینکه همواره تلاش کردیم از روش‌های حمایتی برای افرادی که در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند استفاده کنیم، افزود: چون افراد معتاد و خانواده آنان به شدت در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ما تنها پنج مرکز دولتی برای نگه‌داری افراد معتاد داریم، گفت: همه خدمات به‌ صورت رایگان ارائه می‌شود و بخش بانوان را کلاً در مراکز دولتی مستقر کرده‌ایم و نگاه ویژه حمایتی نسبت به آن‌ها داریم.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان نیز در این جلسه گفت: طی هشت ماهه امسال حدود ۱۳ هزار و ۱۰۰ پرونده در حوزه موادمخدر رسیدگی شده که حجم سنگین این پرونده‌ها در خصوص کشف موادمخدر و صدور احکام بوده و بیش از ۱۰۰۰ نفر زندانی در استان داریم که پرونده آن‌ها به طور مستقیم با موادمخدر در ارتباط است.

حجت‌الاسلام محسن کرمی با اشاره به اینکه کمپ‌های ترک اعتیاد درمان نیستند و صرفاً یک سم‌زدایی کوتاه‌مدت به‌شمار می‌آید، اظهار کرد: باید بر روی شبکه‌های بزرگ تمرکز شود که ادامه درمان در آن‌ها اتفاق بیفتد؛ مانند کنگره‌ ۶۰ یا انجمن‌های مختلف در این زمینه‌. کنگره ۶۰ که از سال ۹۷ در شهر زنجان شروع به کار کرده و در یک سال اخیر حدود ۲۰۰ نفر با کمک این کنگره به رهایی کامل از اعتیاد رسیدند و حدود ۱۵۰ نفر رهایی از سیگار داشته‌اند، با توجه به مراقبت‌های این کنگره این درمان‌ها دائمی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان نیز با بیان اینکه معتادان متجاهر در استان زنجان جمع‌آوری و به مراکز بازپروری و درمان که تبصره ماده قانون ۱۶ است، ارجاع داده می‌شوند، گفت: در این مراکز حرفه‌آموزی بر اساس علایق آموزش داده می‌شود. این افراد پس از طی کردن دوره درمان و سم‌زدایی از مرکز خارج و حمایت‌های اجتماعی در قالب ایجاد شغل انجام می‌شود.

فاطمه رضایی خاطرنشان کرد: پس از درمان معتادان، باید انگیزه زندگی در بین مردم برای بهبودیافتگان ایجاد شود و در این میان ترک اعتیاد نیازمند زیرساخت‌های درمانی در استان زنجان است. در بحث موادمخدر نیز پنج کمیته تخصصی شامل کمیته تخصصی فرهنگی، پیشگیری، درمان، حمایت‌های اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی و کمیته حقوقی و قضایی در استان تشکیل شده و فعال است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح