کد خبر : 91788
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 1:12
-

چرا استارت آپ های اردبیل در کشور کمتر شناخته می شوند؟

چرا استارت آپ های اردبیل در کشور کمتر شناخته می شوند؟

ایسنا/اردبیل یک فعال استارت آپی گفت: مهمترین دلیلی که استارتاپ های اردبیل کمتر در سطح ملی شناخته شده اند، عدم حمایت استانی است سولماز چرایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بسیاری از تیم های استارت آپی اردبیلی به دلیل عدم حمایت ها در سطح استان، مجبور به تعطیلی کار خود شده یا به

چرا استارت آپ های اردبیل در کشور کمتر شناخته می شوند؟

ایسنا/اردبیل یک فعال استارت آپی گفت: مهمترین دلیلی که استارتاپ های اردبیل کمتر در سطح ملی شناخته شده اند، عدم حمایت استانی است

سولماز چرایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بسیاری از تیم های استارت آپی اردبیلی به دلیل عدم حمایت ها در سطح استان، مجبور به تعطیلی کار خود شده یا به تهران و شهرهای بزرگ دیگر رفته اند.

این مشاور نوآوری کسب و کارهای نوپا با بیان اینکه در اردبیل تیم های استارتاپی و فعال زیادی وجود دارند که در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: این ‌تیم ها جوان، با استعداد و دارای پتانسیل رشد قوی هستند اما کمتر مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه عدم حمایت دستگاه های اجرایی مهمترین مانع رشد استارتاپ های اردبیل هستند، افزود: چه بسا یک تیم برای مجوز یک سال در ادارات اردبیل به دنبال نامه نگاری ها می رود و در آخر با عدم موافقت روبرو شده و کل شاکله تیم از هم می پاشد.

چرایی با اشاره به اینکه استعدادهای جوان در برخی مواقع قربانی سنگ اندازی مسئولان و دستگاه های اجرایی می شوند، تشریح کرد: زمان هایی که یک تیم می تواند روی ایده خود کار کند، باید در ادارات اردبیل دنبال موافقت های اصولی باشد.

به گفته این مشاور نوآوری کسب و کارهای نوپا، در استان اردبیل علاوه بر دستگاه های مرتبط، عدم وجود کارخانه نوآوری، عدم وجود شتابنده هایی که در حوزه سرمایه گذاری فعالیت کنند از دیگر موانع رشد استارتاپ ها در اردبیل به شمار می آید.

وی اضافه کرد: در استان اردبیل، رویدادهای جذب سرمایه، تامین مالی، جذب منابع و غیره به ندرت انجام می گیرد و تمامی این ها، به دلیل عدم وجود شتاب دهنده های قوی است که نتوانسته اند به عنوان شتاب دهنده این ماموریت ها را انجام دهند، زیرا یکی از فعالیت های اصلی هر شتابنده ای، جذب استارتاپ ها و سرمایه گذاری بر روی ایده و اجرای کار بوده که در اردبیل این امر کاملا برعکس هست.

موانع درون سازمانی و برون سازمانی استارت آپ ها

به اعتقاد چرایی، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر عدم رشد استارتاپ ها در استان اردبیل، عدم وجود نیروی متخصص در حوزه های هایتک است که در بسیاری از موارد به دلیل عدم وجود تیم مناسب، بسیاری از استارتاپ ها از رشد بازمانده و در همان مرحله ابتدایی حذف می شوند.

این مشاور نوآوری کسب و کارهای نوپا با بیان اینکه در ابتدا استان اردبیل نیازمند یک شتاب دهنده است که بتواند بر روی ایده ها جذب سرمایه گذاری و تامین مالی را انجام دهد، ادامه داد: مهمتزین دلیلی که بسیاری از استارتاپ ها از فعالیت باز می مانند عدم تامین مالی منلسب در مرحله رشد استارتاپ ها است.

وی با بیان اینکه یک استارتاپ از زمانی که ایده به ذهن می رسد تا زمان اجرا و حتی رشد، با چالش های زیادی روبرو هستند، تصریح کرد: برخی از موانع درون سازمانی و برخی برون سازمانی هستند.

چرایی با اشاره به موانع درون سازمانی استارتاپ ها یادآور شد: نبود شفافیت در بحث سهام، عدم تفکیک کارها بر اساس تخصص، فقدان تشکیل تیم مناسب، نبود تحلیل بازار و تحلیل رقبا، عدم شناسایی مشتری و تغییر ایده بر اساس نیاز بازار، عدم نیازسنجی به موقع و غیره که در مرحله ابتدایی و شکل گیری یک استارتاپ بسیار مهم است، از جمله موانع درون سازمانی می باشد که استارتاپ ها کمتر به آن توجه کرده و در بسیاری موارد افراد به صورت هیجانی وارد عمل شده و بعدها با شکست مواجه می شوند.

وی اضافه کرد: فقدان حمایت دستگاه های اجرایی، عدم جذب سرمایه، نبوده شتابنده و کارخانه های نوآوری در اردبیل هم از جمله عوامل برون سازمانی است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح