کد خبر : 19820
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 1:49
-

چشم‌انداز دلار در سال 1400

چشم‌انداز دلار در سال 1400

یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است، دلار در سال 1400 نوسانات شدید مانند آنچه که در دو سال گذشته شاهد بودیم را نخواهد داشت. دکتر علی حیات‌نیا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش قیمت قابل توجهی که ارز طی دو سال اخیر داشت، گفت: این افزایش قیمت آنقدر بالا بود که

چشم‌انداز دلار در سال 1400

یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است، دلار در سال 1400 نوسانات شدید مانند آنچه که در دو سال گذشته شاهد بودیم را نخواهد داشت.

دکتر علی حیات‌نیا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش قیمت قابل توجهی که ارز طی دو سال اخیر داشت، گفت: این افزایش قیمت آنقدر بالا بود که به نظر می‌رسد قیمت واقعی ارز نصف قیمت کنونی آن باشد.

وی با بیان اینکه تغییرات قیمت ارز تابع عوامل متعددی است، افزود: عرضه و تقاضا اصلی‌ترین عامل تعیین نرخ ارز است، اما سایر عوامل خصوصا مسائل سیاسی، تجارت خارجی، روابط بین‌الملل و سیاست‌های بانک مرکزی نیز نرخ ارز را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این کارشناس مسائل اقتصادی وضعیت نرخ ارز با توجه به این شاخص‌ها را در سال 1400 با ثبات بیشتر پیش‌بینی کرد و یادآور شد: بعید است نوسانات شدید دو سال اخیر را امسال هم شاهد باشیم.

حیات‌نیا درباره دلایل ثبات بیشتر نرخ ارز در سال 1400 گفت: یکی از مهمترین این دلایل خوشبینی نسبت به بهتر شدن شرایط تحریم‌ها با بهبود روابط ایران و آمریکا است.

وی آزاد شدن بخشی از ارزهای بلوکه شده ایران در کشورهای کره و عراق را نیز از دیگر دلایلی دانست که با وارد شدن ارز به کشور و افزایش عرضه به ثبات قیمت منجر خواهد شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: از سوی دیگر به دلیل اینکه در سال 1400 انتخابات را در پیش داریم، به احتمال زیاد اقداماتی از سوی حاکمیت برای به ثبات رساندن نرخ ارز و جلوگیری از افزایش تورم بیشتر ناشی از آن انجام خواهد شد.

به گفته حیات‌نیا، عامل دیگر آن است که ارز به اندازه کافی افزایش قیمت داشته و اکنون اکثر مردم دیگر قدرت خرید چندانی برای ارز ندارند و با افزایش تقاضا مواجه نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: به هر حال آینده ارز در سال 1400 به صورت مستقیم به سیاست‌های دولت بعدی و همچنین روابط خارجی و بین‌الملل ما نیز بستگی دارد و اگر بهبود روابط خارجی، افزایش فروش نفت و … را داشته باشیم، حتی احتمال اینکه مقداری کاهش قیمت ارز را داشته باشیم وجود دارد.

این اقتصاددان با بیان اینکه به احتمال زیاد تا سه ماهه اول امسال که به پایان دولت باقی مانده روند کاهشی در نرخ ارز رخ دهد، یادآور شد: این روند کاهشی مقطعی خواهد بود و کاهش قابل توجه و بلندمدت در سال جاری را برای ارز متصور نیستم.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح