تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 - 10:31
315 بازدید
کد خبر : 205581

چگونه فرش شگی را در منزل بشوییم؟

چگونه فرش شگی را در منزل بشوییم؟

    فرش‌ها در سراسر جهان یکی از محبوب‌ترین زیراندازها به شمار می‌روند و از آنجایی که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است، شاهد تولید انواع گوناگونی از فرش‌ها هستیم که برطبق سلیقه خود می‌توانید از هر نوعی از آن‌ها برای منزل خود استفاده کنید.    یکی از انواع فرش‌هایی که امروزه مورد پسند خیلی از

 

 

فرش‌ها در سراسر جهان یکی از محبوب‌ترین زیراندازها به شمار می‌روند و از آنجایی که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است، شاهد تولید انواع گوناگونی از فرش‌ها هستیم که برطبق سلیقه خود می‌توانید از هر نوعی از آن‌ها برای منزل خود استفاده کنید. 

 

یکی از انواع فرش‌هایی که امروزه مورد پسند خیلی از افراد قرار گرفته است، فرش‎های شگی هستند. این نوع از فرش‌ها بیشتر استفاده‌های تزئینی و دکوری دارند، اما ویژگی مثبتی که می‌توانیم برای آن‌ها قائل شویم، داشتن طرح‌ها و تنوع‌های زیاد آن‌ها است. 

 

ما در ادامه مقاله از سایت قالیشویی گل ابریشم قصد داریم شما را بیشتر با این نوع فرش آشنا کنیم و نحوه شستن آن را نیز در منزل به شما توضیح دهیم. برای آگاهی از تمام موارد گفته شده می‌توانید ما را در ادامه مقاله همراهی کنید. 

اما اگر به خدمات قالیشویی نیاز پیدا کردید، ما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات قالیشوییی گل ابریشم استفاده کنید. در این فرش شویی انواع خدماتی مانند فرش شویی، مرمت و رفوگری فرش، لکه گیری و سایر خدمات انجام می‌شود که می‌توانید بسته به نیاز خود هر کدام را انتخاب کنید.

 

فرش شگی چیست؟

همانطور که بیان کردیم فرش‌ها را می‌توانیم براساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی کنیم. در ارتباط با فرش‌های شگی می‌توانیم بگوییم که این نوع از فرش‌ها، فرش‌های پرز بلند هستند که نسبت به سایر فرش‌ها پرزهای محکم‌تر و همچنین بلندتری دارند. 

 

این نوع ار فرش‌ها علاوه بر اینکه ظاهرشان با فرش‌های ماشینی و دستابف بسیار متفاوت است، از لحاظ فنی نیز متفاوت هستند و بافت آن‌ها به گونه‌ای است که دارای تراکم کمتری هستند. همین تراکم کمتر باعث می‌شود که وزن کمتری نز پیدا کنند. 

 

در اصل این نوع از فرش‌ها در دسته فرش‌های تزئینی و فانتزی طبقه بندی می‌شوند و در بافت آنان از انواع نخ‌هایی مانند پروپیلن، نخ اکریلیک، نخ پلی استر و حتی نخ پشمی استفاده می‌شود. یکی از نکات مهم در ارتباط با این نوع از فرش‌ها آن است که حتما باید نکات مهمی که در ارتباط با شست و شوی آن‌ها وجود دارد را بدانید، بعد اقدام به شستن آن‌ها بکنید. 

 

البته ما پیشنهاد می‌کنیم که برای شستن این نوع از فرش‌ها از خدمات قالیشویی‌های معتبر مانند قالیشویی گل ابریشم بهره ببرید که از دردسرهای شستن فرش در منزل راحت شوید. در این قالیشویی انواع خدماتی مانند فرش شویی، مرمت و لکه گیری، رفوگری فرش و غیره انجام می‌شود که می‌توانید هر کدام را بسته به نیاز خود انتخاب کنید. همچنین این قالیشویی دارای شعبه‌های زیادی در سطح شهر تهران است مانند قالیشویی آجودانیه ، قالیشویی تجریش، قالیشویی آجودانیه و غیره.

آموزش شستن فرش شگی

غبارگیری و جاروی فرش پرز بلند

این نوع از فرش‌ها می‌توانند دارای پرزهایی با ارتفاع بین ۱۱ تا ۳۳ میلی‌متر باشند. این موضوع نشان می‌دهد که این فرش‌ها با وجود اینکه دارای نرمی و لطافت بیشتری به علت داشتن پرزهای بلند خود هستند، به همان میزان هم پتانسیل جذب گرد و غبار از محیط را دارند. 

 

برای شستن آن‌ها باید ابتدا با یک جاروبرقی که قدرت مناسبی دارد، سطح فرش را کاملا تمیز کنید. توجه کنید اگر اثری از گرد و غبار بعد از کشیدن جاروبرقی در فرش باقی بماند، به هنگام شست و شو بیرون کشیدن آن‌ها سخت خواهد شد و حتی می‎توانند بعد از شست و شو باعث آسیب و تغییر رنگ فرش شوند.

 

لکه گیری فرش

این فرش‌ها را معمولا برای همه نقاط منزل استفاده نمی‌کنند و فقط برای برخی از نقاط منزل برای دادن زیبایی بیشتر به آن قسمت، از این نوع فرش‌ها بهره می‌گیرند، اما باز هم ممکن است لکه‌های مختلفی مانند لکه انواع نوشیدنی‌ها یا لکه‌های ناشی از ادرار کودک و سایر لکه‌ها روی آن ایجاد شود. 

 

باید بدانید حتما قبل از شستن این نوع از فرش‌ها لکه‌های موجود را باید از روی آن پاک کنید. باید با مواد و روش‌های مناسب کار لکه گیری را انجام دهید. علت اینکه تاکید می‌کنیم قبل از شروع فرایند شست و شو لکه گیری کنید، به خاطر آن است که بعضی از لکه‌ها به هنگام شست و شو می‌توانند باعث آسیب و تغییر رنگ فرش شوند. به همین علت بهتر است با روش‌های مناسبی که موجود است تلاش کنید لکه‌ها را تا حد امکان از روی فرش پاک کنید.

 

شروع فرایند شست و شو

در این مرحله نوبت به شستن فرش می‌رسد که باید حتما از مواد و شوینده‌های مناسب استفاده کنید. از آنجایی که نوع الیاف به کار برده شده در فرش‌های شگی متفاوت است ، باید با توجه به نوع الیافی که در فرش شگی شما استفاده شده است، بهترین ماده شوینده را انتخاب کنید. 

بهترین ماده شوینده برای این نوع از فرش‌ها شامپو فرش است و برای شستن در منزل نیز بهترین انتخاب است. مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و با کمک یک اسفنج سطح فرش را شامپو فرش بکشید. بعد از آنکه سطح فرش تمیز شد، از یک دستمال خشک و تمیز برای پاک کردن سطح فرش استفاده کنید و تلاش کنید رطوبت فرش را به طور کامل بگیرید.

 

آبکشی و خشک کردن فرش

بعد از اینکه عملیات شست و شو را کامل انجام دادید، نوبت به آبکشی فرش می‌رسد که باید حتما این مرحله انجام شود. این کار را باید تا زمانی ادامه دهید که آب زلال از فرش خارج شود. بعد از اینکه فرش را به طور کامل آبکشی کردید، باید آن را برای خشک شدن در محل مناسبی قرار دهید. منظور از محل مناسب مکانی به دور از گرد و غبار است، زیرا فرش‌های شگی سریعتر از سایر فرش‌ها آلودگی را به خود جذب می‌کنند. در نهایت یک بار دیگر فرش را جارو کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه اثری از گرد و غبار روی آن باقی نمانده است.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با فرش شگی بیشتر آشنا کنیم و روش شستن این نوع از فرش‌ها را برای شما بیان کنیم که اگر قصد شستن فرش خود در منزل را دارید با آگاهی بیشتری این کار را انجام دهید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر 5میلیون⭐️

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

 

New punjabi songs

 

سامانه خودنویس

 

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

 

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

 

تشک دو نفره

 

 

دکتر علی پرند

 

 

 

 

 

 

https://nipoto.com/ethereum

 

 

 

 

شرکت کیمیا همرنگ

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید تابلو برق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسرارالشفاء

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح