تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 12:28
48 بازدید
کد خبر : 209299

کاربرد فیلتراسیون پیشرفته آب برای به حداکثر رساندن عملکرد برج خنک کننده

کاربرد فیلتراسیون پیشرفته آب برای به حداکثر رساندن عملکرد برج خنک کننده

ارائه روش های حفاظت از برج خنک کننده در برابر خوردگی مضر، رسوب، و مقیاس فیلتراسیون آب یک عملکرد ضروری در هر عملیات برج خنک کننده است که محافظت بسیار مهمی را فراهم می کند. بدون فیلتراسیون موثر آب، محلول های خنک کننده قادر به حذف آلاینده های مضری که باعث خوردگی، رسوب و رسوب می شوند،

ارائه روش های حفاظت از برج خنک کننده در برابر خوردگی مضر، رسوب، و مقیاس

فیلتراسیون آب یک عملکرد ضروری در هر عملیات برج خنک کننده است که محافظت بسیار مهمی را فراهم می کند. بدون فیلتراسیون موثر آب، محلول های خنک کننده قادر به حذف آلاینده های مضری که باعث خوردگی، رسوب و رسوب می شوند، نیستند. از آنجایی که برج های خنک کننده، اسکرابرهای هوا هستند که هر چیزی را در مجاورت خود می مکند – از جمله مصالح ساختمانی، برگ ها، زباله های محیطی و زباله، بنابراین داشتن یک سیستم فیلتراسیون قوی که قادر به حذف آلاینده های بزرگتر باشد، مهم و ضروری است.

اغلب، برج ‌های خنک ‌کننده همچنین دارای مناطقی هستند که آب راکد در آنجا جمع می ‌شود و محیطی را برای رشد باکتری ‌ها و تشکیل بیوفیلم ‌ها ایجاد می ‌کند که منجر به مشکلات آلودگی می ‌شود. پاتوژن های موجود در آب، به ویژه باکتری لژیونلا، به دلیل توانایی آنها در تکثیر سریع، یک خطر بزرگ هستند. با توجه به این مناطق خطر، برج های خنک کننده با افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری، مقررات زیست محیطی سختگیرانه مربوط به استقرار برنامه های آب کافی، آزمایش لژیونلا و حسابداری، و افزایش زمان از کار افتادگی ناشی از خوردگی، رسوب گیری و مقیاس مواجه هستند.

فرآیند تصفیه آب برج خنک کننده

فرآیند تصفیه آب برج خنک کننده

تاثیر فیلتراسیون آب پیشرفته

برج های خنک کننده محیط مناسبی را برای رشد باکتری ها فراهم می کنند. در حالی که بسیاری از برنامه ‌ها از زیست ‌کش ‌ها علاوه بر بازدارنده ‌های رسوب و خوردگی برای کمک به کاهش و کنترل بیوفیلم استفاده می‌ کنند، یک قطعه کلیدی هنوز گم شده است. فیلتراسیون پیشرفته آب، لایه محافظتی از دست رفته را برای به حداقل رساندن خوردگی، رسوب و رسوب فراهم می کند.

خوردگی برج خنک کننده

تجزیه و تحلیل کیفیت آب ممکن است برای یادگیری اندازه ذرات موجود در آب انجام شود، سپس جهتی را در مورد مکان مورد نیاز فیلتراسیون برای سهولت عملیات و افزایش عملکرد در پایین دست ارائه می دهد. مناطق ی که دچار مشکل هستند، متفاوت هستند؛ اما معمولاً به ظاهر کثیف و آب رودخانه های جانبی، همراه با رسوبات حوضه مربوط می شوند. عدم رفع این مشکلات منجر به رسیدن آب آلوده به برج خنک کننده و مبدل حرارتی می شود. سیستم ‌های مدار بسته نیز می ‌توانند از فیلتراسیون بهره ببرند، زیرا معمولاً نرخ اکسیژن بالایی دارند که این عوامل باعث افزایش خوردگی در برج های خنک کننده می ‌شوند.

صرف نظر از اینکه در کجای سیستم خنک کننده تصمیم دارید از تصفیه آب استفاده کنید، فیلتراسیون پیشرفته آب عملکرد کارآمد را ممکن می کند و چرخه عمر تجهیزات برج خنک کننده را افزایش می دهد. در نهایت، بهبود بهره وری عملیاتی منجر به صرفه جویی ملموس در انرژی، آب و پول می شود.

مزایای آب پایین دستی

مزایای پایین دستی عبارتند از:

  • کاهش مصرف انرژی

کنترل و کاهش رسوب ذرات راندمان تبادل حرارت را بهبود می بخشد و منجر به بهبود راندمان کلی سیستم می شود.

  • بهبود عملکرد شیمیایی

اتکای کمتر به مواد شیمیایی برای کاهش تجمع ذرات باعث کاهش هزینه‌ های تمیز کردن شیمیایی و مکانیکی می ‌شود و اثربخشی برنامه شیمیایی را به حداکثر می ‌رساند.

  • هزینه های نگهداری کمتر

حفاظت از دارایی های گران قیمت برج خنک کننده نیاز به تعمیر و نگهداری چیلر و یا نیاز به تعویض را به طور کلی کاهش می دهد. فیلتراسیون پیشرفته آب در مقایسه با روش های سنتی تمیز کردن برج خنک کننده کارآمدتر است (یعنی تخلیه برج و بیل زدن رسوب از مخزن که هزینه های قابل توجهی در زمان خرابی، نیروی کار، آب از دست رفته و مواد شیمیایی دارد).

  • توقف کمتر و بهبود بهره وری

پیشگیری، کاهش و کاهش موثرتر، زمان خرابی پرهزینه را به حداقل می رساند و هزینه کلی عملیات را کاهش می دهد.

راه حل های پیشرفته تصفیه آب

مقایسه فرایندهای پیشرفته تصفیه آب برج خنک کننده

شرکت بادران تهویه صنعت، مجموعه گسترده ای از محلول هایی که تنظیم کننده PH و رسوب زدا بوده و همچنین محلول های کاربردی برای برج خنک کننده را ارائه می دهد. در ضمن یکسری از محلول های فیلتراسیون برای حذف جامدات معلق و کنترل آلودگی در جریان آب در حال گردش وجود دارد. فیلتراسیون مدیا میکرو شن، فیلترهای صفحه نمایش خودکار تمیز شونده و جداکننده های هیدروسیکلون همگی در یک سیستم خنک کننده استفاده می شوند.

  • جداکننده‌ های گریز از مرکز هیدروسیکلون

جداکننده‌ های هیدروسیکلون در حالی که فیلتر نیستند، محافظت خودکار و قوی از مواد جامد را ارائه می ‌کنند، زیرا در جداسازی ذرات متراکم برای کاهش مواد جامد معلق بالا در سیستم‌ های برج خنک ‌کننده تخصص دارند. جداکننده های هیدروسیکلون در حذف ذرات معلق از هر جریان آب که در آن وزن مخصوص (چگالی) ذرات سنگین تر از آبی است که در آن وجود دارد، موثر هستند.

جداکننده های هیدروسیکلون آب را در یک ستون محکم می چرخانند و از نیروی مرکزگرای حاصل برای حذف جامدات با چگالی بالا در آب استفاده می کنند. جامدات در یک محفظه پاکسازی جمع آوری می شوند که بر اساس زمان بندی شده شستشو می شود. جداکننده‌های هیدروسیکلون حاوی قطعات متحرک نیستند که تعمیر و نگهداری و خرابی را به حداقل می‌رسانند*.

باید به این نکته نیز توجه شود که سرعت نیز یک ملاحظه مهم است – مطمئن شوید که پمپ و دبی را اندازه گرفته تا به طور دقیق میزان دوام را تعیین کرده و در نهایت عملکرد را به حداکثر برسانید. این فناوری برای ذرات با وزن مخصوص ۲.۶ یا بالاتر عملکرد خوبی دارد.

  • فیلترهای سطحی خودکار (V Series)

فیلترها در چندین پیکربندی از GPM30 تا GPM2000 در محصولات لغزنده و بدون لغزش ارائه می شوند. فناوری سری V با استفاده از یک طراحی پیچ دو طرفه ثبت شده، فیلتراسیون قوی و همه کاره را با استفاده از فشارهای داخلی آب خود برای تمیز کردن فیلتر فراهم می کند.

عملکرد ساده و در عین حال پیچیده، از هیچ موتور الکتریکی یا پیستون خارجی استفاده نمی کند. با استفاده از فشار آب ورودی برای تمیز کردن خود، یک فشار دیفرانسیل در طول زمان در فیلتر ایجاد می ‌شود و دریچه خروجی کنترل‌ شده را در مناطق فشار بالا و کم فشار راه‌ اندازی می ‌کند که باعث ایجاد جریان در سراسر محفظه اصلی می ‌شود که این موضوع باعث شستشوی تجهیزات می گردد. نازل ها ۱۰۰% سطح صفحه نمایش را تمیز می کنند. چرخه تمیز کردن کمتر از ۱۵ ثانیه طول می کشد و فرآیند فیلتراسیون را قطع نمی کند. فیلتراسیون حتی در طول یک چرخه فلاش ادامه می یابد.

از آنجایی که فیلترهای سطحی حاوی پیستون های هیدرولیک یا موتور الکتریکی و جعبه دنده نیستند، نگهداری آنها بسیار آسان تر است. فیلتر Evoqua’s V-Series با تنها ۹۰ قطعه در مقایسه با درایوهای پیستونی و الکتریکی که حاوی موارد بیشتری هستند، کمترین هزینه را برای عملیات و نگهداری فراهم می کند.

کاربردهای کاملاً مناسب برای فیلتر اتوماتیک سری V 200 شامل فرآیندهای فیلتراسیون آب، فیلتر برج خنک کننده، پیش فیلتراسیون غشا، حفاظت از ایستگاه پمپ برای آبیاری و یا هر جا که جامدات معلق از ۱۰۰۰ میکرون به ۱۰ میکرون برای سرعت جریان ۳۰ تا ۲۰۰۰ GPM حذف شوند.

این فناوری کمترین تراز ضایعات را در صنعت با کمتر از ۱ درصد جریان کلی خوراک دارد. پیچ و مهر و موم دو جهته فیلتر باید به عنوان بخشی از یک برنامه نگهداری پیشگیرانه سالانه نگهداری شود.

 

فیلتراسیون پیشرفته آب موثرترین راه حل برای کاهش آلودگی ذرات و تصفیه آب برج خنک کننده است.

 

 

  • سیستم فیلتراسیون صنعتی Vortisand

فیلتر مدیا با کارایی بالا Vortisand Evoqua بیشترین حفاظت از دارایی های حیاتی را فراهم می کند. این یک راه حل قابل اعتماد برای کسانی است که دمای تقریب روزانه، مصرف کیلووات ساعت در موتورهای برج خنک کننده یا زمان اجرای چیلر را که به بالاترین سطح بینش و حفاظت نیاز دارند، نظارت می کنند.

در سیستم های خنک کننده، ذرات ریز، به ویژه آنهایی که ۱ – ۵ میکرون هستند، اولین ذرات هستند که به سطوح می چسبند و از نظر ایجاد اولین لایه بیوفیلم که تجمع می یابد و به رسوب گیری و خوردگی کمک می کند، بسیار مشکل ساز هستند. با استفاده از فیلتر مدیا Vortisand، اپراتورها می توانند ذرات ریز را برای کمک به کاهش رسوب و خوردگی حذف کنند. فیلترهای Vortisand قادر به حذف ذرات – حتی گرد و غبار اتمسفر تا ½ میکرون با استفاده از فناوری فیلتر مدیا میکروسند با راندمان بالا هستند.

فیلترهای مدیا Vortisand با تمرکز بر فیلتراسیون ذرات، بر خلاف فیلترهای کیسه و کارتریج، خود تمیز شوندگی خودکار را ارائه می دهند. بسیار متفاوت از فیلترهای مدیا سنتی، فیلترهای Voritsand از فیلترهای مدیا میکروسند با قطر ۰.۱۵ میلی متر استفاده می کنند که منجر به خروجی با کیفیت بالا می شود که نرخ رشد رسوب زیستی را در سیستم های خنک کننده کاهش می دهد. برخلاف سایر فیلترهای مدیا، این فناوری همچنین از یک الگوی جریان متقاطع از طریق انژکتور VortiJet TM در سراسر سطح مدیا برای کاهش کور شدن سطح استفاده می کند. ترکیبی از میکرو ماسه و تزریق جریان متقاطع عملکرد بالا و سرعت بالایی را در یک زمان به همراه دارد – یک نتیجه بسیار منحصر به فرد که چنین عملکرد بالایی را ممکن می کند. علاوه بر این، بستر کم‌ عمق‌ تر سیستم Vortisand نیاز جریان شستشوی معکوس را کاهش می ‌دهد که منجر به کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب در مقایسه با فیلترهای مدیا سنتی می ‌شود. قابل ذکر است که لایه فیلتر مدیا سیستم Vortisand معمولاً فقط هر ۵ سال یک بار نیاز به تعویض دارد.

جمع بندی

همانطور که بهره وری انرژی و حفظ منابع اهمیت بیشتری پیدا می کند، صاحبان تاسیسات و مهندسان نیز پیشرفت های چشمگیری را که می توانند با حذف موثر مواد جامد از آب برج خنک کننده به دست بیاورند، تشخیص می دهند. هنگامی که به فکر اضافه کردن یک جزء فیلتراسیون جدید به برج خنک کننده خود هستید، باید با درک آنچه در آب شما وجود دارد شروع کنید تا در نهایت، فناوری مناسبی را انتخاب کنید. با پارامترهای عملیاتی و قابلیت‌ های عملکرد بسیار، ابتدا باید تعیین کنید که فیلتراسیون بر اساس محل ایجاد بارهای جامد و اندازه ذرات موجود در آب شما بیشترین منطق را دارد. در صورت تمایل به انجام انواع خدمات گسترده آزمایشگاهی، از جمله تجزیه و تحلیل اندازه ذرات، کل جامدات معلق، تست کدورت، می توانید فرم درخواست تجزیه و تحلیل و آنالیز را تکمیل نموده و ارسال نمایید تا کاشناسان مربوطه در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر 5میلیون⭐️

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

 

New punjabi songs

 

سامانه خودنویس

 

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

 

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

 

تشک دو نفره

 

 

دکتر علی پرند

 

 

 

 

 

 

https://nipoto.com/ethereum

 

 

 

 

شرکت کیمیا همرنگ

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید تابلو برق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسرارالشفاء

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح