کد خبر : 7275
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 آگوست 2021 - 0:54
-

کانون‌های مساجد از ظرفیت نوجوانان و جوانان غافل نشوند

کانون‌های مساجد از ظرفیت نوجوانان و جوانان غافل نشوند

 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان گفت: کانون‌های مساجد از ظرفیت جذب نوجوانان و جوانان غافل نشوند. محمد ابدالی‌پور با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام بعد از هجرت به مدینه، برای اولین‌بار مسجد را پایه‌گذاری می‌کنند، اظهار کرد: مسجد پایگاهی برای جمع شدن مؤمنین حول محور توحید است. وی توجه جدی به

کانون‌های مساجد از ظرفیت نوجوانان و جوانان غافل نشوند

 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان گفت: کانون‌های مساجد از ظرفیت جذب نوجوانان و جوانان غافل نشوند.

محمد ابدالی‌پور با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام بعد از هجرت به مدینه، برای اولین‌بار مسجد را پایه‌گذاری می‌کنند، اظهار کرد: مسجد پایگاهی برای جمع شدن مؤمنین حول محور توحید است.
وی توجه جدی به گفتمان انقلاب، مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان، آگاهی‌بخشی، بصیرت‌افزایی، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای جوانان را از کارکردهای مساجد دانست و با اشاره به نقش تربیتی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از ظرفیت جذب نوجوانان و جوانان غافل نشوند کمااینکه فعالیت کانون‌ها در استان لرستان ظرفیت خوبی است و باید از این ظرفیت استفاده شود.
مدیر ستاد کانون‌های مساجد لرستان به فعالیت ۴۲۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان اشاره کرد و با تأکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به اعتبارات و بودجه‌ مساجد و نهادهایی که در آن فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در خصوص تخصیص اعتبارات استانی به مساجد باید مسئولان استان ورود جدی داشته باشند چراکه فعالیت مؤثر در مساجد به‌عنوان مکانی امن برای جوانان و نوجوانان، بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی را از بین می‌برد.
ابدالی‌پور با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تأثیر این بحران در جامعه، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه خدمت‌رسانی مردم‌محور، آگاهی‌بخشی و کمک به شبکه بهداشت و درمان عملکرد مثبتی داشته‌اند از طرفی با حضور فعال در طرح مواسات و همدلی، اثربخشی خود را مثل گذشته نشان دادند.
وی اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و هنری در مساجد را راهکاری برای مصون نگه داشتن جوانان از هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام برشمرد و با تاکید بر لزوم دستگاه‌ها و نهادهای فعال در مساجد مانند اوقاف، بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های قرآنی، اوقات فراغت، طرح کوثر رسالت، طرح ترنم فهما از برنامه‌هایی است که با رویکرد قرآنی و مذهبی در مساجد اجرایی می‌شود.
حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، امام جماعت مسجد آیت‌الله مدنی خرم‌آباد نیز، با تبریک روز جهانی مسجد، گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون کارکردهای خود را حفظ کرده‌اند به‌طوری‌ که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد پایگاه وحدت و اتحاد مسلمانان بودند از طرفی با آغاز جنگ تحمیلی، مساجد محل اعزام نیروها به جبهه‌ها بودند و علاوه‌ بر آن نیز محل پشتیبانی از رزمندگان بودند.
وی مسجد را یک پایگاه رسانه‌ای قوی برای انتقال شعائر اسلامی دانست و با تأکید بر لزوم واکاوی نقش رسانه‌ای مساجد، اضاف کرد: کارکرد سیاسی و رسانه‌ای نیز از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین کارکردهای مساجد است چراکه مسجد به عنوان یک تریبون بزرگ می‌تواند نقش بصیرت‌افزایی به جامعه داشته باشد.
امام ‌جماعت مسجد شهید مدنی خرم‌آباد بر لزوم حفظ معماری اسلامی در ساخت مساجد جدید تأکید کرد و با یادآوری اینکه معماری اسلامی نمادی از هنر اسلامی است، تصریح کرد: به گفته روانشناسان سبک ساخت مساجد بر مبنای معماری اسلامی موجب آرامش روحی و روانی می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان، نیز با اشاره به اینکه اوقاف علاوه‌ بر حمایت از مساجد، هیئت‌امنای مساجد را نیز ساماندهی می‌کند، ادامه داد: میانگین کشوری یک مسجد به‌ ازای هزار نفر جمعیت است که لرستان در مجموع از میانگین کشوری بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه ۲۱۰۰ مورد با عنوان ساخت مسجد در سامانه اوقاف و امور خیریه موجود است، خاطرنشان کرد: البته تمام این موارد مسجد نیستند و گاهی یک زمین و یا یک ساختمان نیمه‌ساز هستند اما در مجموع بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ مسجد در استان لرستان فعال است.
عباس‌زاده با تأکید بر اینکه پراکندگی مساجد در استان لرستان مطلوب نیست، ادامه داد: در بخش‌هایی از خرم‌آباد حدفاصل میدان سبزه میدان تا شهدا چندین مسجد وجود دارد اما ممکن است در محل‌های دیگری مسجد وجود نداشته باشد لذا پراکندگی مساجد در لرستان باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف لرستان با بیان اینکه درصد روستاهای در روستاها نیز تراکم مساجد باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: بعضی روستاهای شهرستان ازنا دو مسجد و یک حسینیه وجود دارد اما در برخی از روستاها مسجد وجود ندارد.
وی با اشاره به عدم برگزاری نماز صبح در تمام مساجد لرستان، عنوان کرد: باید اقامه نماز صبح در مساجد استان به‌طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح