کد خبر : 8999
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 سپتامبر 2021 - 22:14
-

کاهش تراز تجاری ایران و مالزی در اثر تحریم ها/از تجارت دو جانبه استقبال می کنیم

کاهش تراز تجاری ایران و مالزی در اثر تحریم ها/از تجارت دو جانبه استقبال می کنیم

 کاردار سفارت مالزی در ایران گفت: کشور مالزی بزرگترین صادر کننده روغن پالم به ایران است. محمد نظام حلیمی امروز یکشنبه ۲۸ شهریورماه در نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی اراک و مدیران واحدهای تولیدی صنعتی و فعالان اقتصادی ساوه که در شرکت کاوه فلوت برگزار شد، با اشاره به بازدید خود از واحدهای صنعتی

کاهش تراز تجاری ایران و مالزی در اثر تحریم ها/از تجارت دو جانبه استقبال می کنیم

 کاردار سفارت مالزی در ایران گفت: کشور مالزی بزرگترین صادر کننده روغن پالم به ایران است.

محمد نظام حلیمی امروز یکشنبه ۲۸ شهریورماه در نشست مشترک با اعضای اتاق بازرگانی اراک و مدیران واحدهای تولیدی صنعتی و فعالان اقتصادی ساوه که در شرکت کاوه فلوت برگزار شد، با اشاره به بازدید خود از واحدهای صنعتی و تولیدی ساوه و زرندیه اظهار کرد: ایران و مالزی از روابط خوب سیاسی، تجاری و اقتصادی بهره می‌برند.
وی با اشاره به کاهش روابط تجاری و اقتصادی ایران و مالزی در سالهای اخیر متاثر از تحریم‌ها اظهار کرد: تراز تجاری ایران و مالزی قبل از اعمال تحریم‌ها به یک میلیارد دلار رسیده بود اما تحریم‌ها موجب شده است که این میزان به ۳۰۰ میلیون دلار کاهش یابد و سعی داریم در بازدید از توانمندی‌های اقتصادی ایران با بررسی موقعیت‌ها برای افزایش تراز تجاری دو کشور سازوکار مناسب را اتخاذ کنیم.
وی در ادامه گفت: کشور مالزی بزرگترین صادر کننده روغن پالم به ایران است و برخی محصولات برقی، الکترونیکی، پلاستیک و شیمیایی نیز به ایران صادر می‌شود و شرکت‌های مالزی قدردان همکاری دو جانبه تجاری با ایران هستند.
کاردار سفارت مالزی افزود: بررسی توانمندی اقتصادی و صنعتی استان مرکزی و ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی در ساوه و اراک برای برقراری روابط تجاری بین شرکت‌های ایرانی و مالزی می‌تواند منجر به افزایش مناسبات و مراودات تجاری بین دو کشور شود تا بتوان تناسبی بین تراز تجاری ایران و مالزی برقرار شود.
او افزود: مالزی از تجارت دو جانبه بین ایران و تجار این کشور استقبال می‌کند و قطعا بازدید از توانمندی‌های ایران در حوزه صنعتی به تقویت مناسبات تجاری و سیاسی کمک خواهد کرد.
به گزارش ایسنا؛ در ادامه رایزن اقتصادی سفارت مالزی نیز گفت: هیات دولتی پالم مالزی به دنبال گسترش بازار پالم در آسیای شرقی و سایر نقاط جهان است.
حسام الدین محمد آسپار بیان کرد: ایران یکی از بزرگترین بازارهای روغن پالم در منطقه است و علاوه بر ایران، کشورهای عراق، ازبکستان و پاکستان نیز بازار هدف مالزی است. محصولات پالم محدود به روغن پالم نیست و در صنایع صابون، شوینده و آرایشی بهداشتی نیز کاربرد دارد.
وی افزود: سفارت مالزی در تهران آماده کمک به ایران است و هر گونه نیاز به استفاده، فرآوری و واردات روغن پالم وجود داشته باشد آماده ارائه محصول هستیم.
رایزن اقتصادی سفارت مالزی همچنین بر انجام تحقیقات دوجانبه بین ایران و مالزی برای تولید محصولات جدید در ایران تاکید کرد و افزود: از تمامی ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی برای تولید محصول جدید در ایران استفاده خواهیم کرد.
مسئول دفتر اتاق بازرگانی اراک مستقر در ساوه نیز گفت: کشور مالزی بزرگترین صادرکننده روغن پالم در دنیاست و همچنین در تولید روغن نخل، کائوچو، کاکائو، ورق‌های استیل، الیاف دست ساز، ماشین آلات و اقلام الکترونیکی نیز شهرت زیادی در دنیا دارد.
سعید رضوانی افزود: استان مرکزی بزرگترین استان صنعتی کشور است و شهرستان ساوه به دلیل برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور نگین این استان در حوزه صنعتی و کشاورزی با کارخانجات متنوع و گسترده در سطح شهرستان است.
وی بیان کرد: واحدهای تولیدی متعدد و استراتژیکی نظیر صنایع غذایی، شیمیایی، خاص و با قدمت بالای ۵۰ سال در این شهرستان فعالیت دارند و سهم عمده‌ای در تولید انواع محصولات دارد.
در این نشست برخی فعالان صنعتی و تولیدکنندگان به بیان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی پرداخته و بر برطرف کردن موانع صادرات کالا به کشور مالزی از طریق سفارت این کشور در جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح