کد خبر : 3173
تاریخ انتشار : شنبه 7 آگوست 2021 - 20:41
-

کاهش ۹۱ درصدی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر ایلام

کاهش ۹۱ درصدی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر ایلام

 رئیس کل دادگستری استان ایلام از کاهش ۹۱ درصدی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر استان خبر داد. «علی دهقانی» در نشست خبری به پیروزی ملت ایران در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ اشاره و اظهار کرد: انتخابات مظهر اقتدار ملی، عرصه مشارکت مردمی برای تعیین سرنوشت خود است و در این انتخابات به تعبیر مقام معظم رهبری،

کاهش ۹۱ درصدی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر ایلام

 رئیس کل دادگستری استان ایلام از کاهش ۹۱ درصدی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر استان خبر داد.

«علی دهقانی» در نشست خبری به پیروزی ملت ایران در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ اشاره و اظهار کرد: انتخابات مظهر اقتدار ملی، عرصه مشارکت مردمی برای تعیین سرنوشت خود است و در این انتخابات به تعبیر مقام معظم رهبری، ملت پیروز شد و امیدواریم که ریاست جمهوری سیزدهم با توکل به خداوند متعال و پشتیبانی مردم در عمل به وعده‌ها و تحقق خواسته‌های به‌حق مردم موفق باشد و بتواند امیدآفرینی، اشتغال، افزایش معیشت و سامان وضعیت اقتصادی و رفع معضلات و مشکلات کنونی را در عرصه‌های مختلف را بااقتدار و سربلندی به فرجام برساند.

وی  به نقش روشنگری اصحاب رسانه در خلق حماسه حضور مردم پای صندوق رأی و نقش‌آفرینی آنان در ایجاد بستر ارتباطی بین مردم و مسئولان و مطالبه گری خواسته‌ها و انعکاس دردها و ناگفته‌ها و تنویر افکار عمومی نیز گریزی زد و افزود: نقش رسانه رساندن پیام مردم به مسئولین است و اخبار امیدبخش را به گوش مردم رساندن و اگر رسانه نقشش را به‌موقع و منصفانه به انجام رساند بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

دهقانی تصریح کرد: شما خبرنگاران مطمئن باشید که هر چه بنویسند، دیده و شنیده می‌شود. پس در انتقال مطالبات مردم و در یاری‌رساندن به رسالت دستگاه قضایی به‌منظور احیای حقوق عامه اهتمام جدی داشته باشید.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا بدون اغماض تمام موارد واصله را مورد رسیدگی قرار می‌دهد اما به واسطه تکالیفی که در حفظ حریم خصوصی دارد نمی‌توان انتظار داشت تمام را اطلاع‌رسانی کند و  دستگاه قضا خود را موظف می‌داند تا هرکس به حقش تعدی شده و به دستگاه قضا مراجعه کرده را برای رساندن به‌حق یاری کند.

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های واصله در استان ایلام افزایش ۱۳۰ درصدی دارد، تصریح کرد: با اقدام جهادی، انقلابی حسن کار و مسئولیت را مورد رسیدگی به پرونده‌های وصولی به دادگاه‌ها و دادسراها به اجرا درآورده و سرانه رسیدگی به نسبت پرونده و قضات را از ۶۰ پرونده به ۱۶۰ پرونده در ماه رسانده‌ایم و این آمار قابل راستی آزمایی است و نتیجه آن در تصریح کار مردم عیان است.

دهقانی به نتایج افزایش سرانه رسیدگی به پرونده‌ها اشاره کرد و گفت:  این افزایش رسیدگی به کاهش ۵۳ درصدی پرونده‌های مانده شده و موجب کاهش ۹۱ درصدی پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدید نظر استان شده است.

وی افزود: در اجرای احکام از کاهش ۴۷ درصد برخوردار هستیم و در ورودی پرونده‌ها در شعب دادگاه‌ها نیز ۵۸ درصد کاهش‌یافته است؛ که این آمار نشان از اهتمام دستگاه قضا و قضات متعهد و انقلابی آن دارد که باکار جهادی، تصریح، دقت و رسیدگی به موقع را در دادگستری استان و دادگاه‌ها و شعب به اجرا درآورده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه شورای حل اختلاف یک‌نهاد مردمی است به واسطه وجود ریش سفیدان، بزرگان، خیرین و… سنت صلح در استان تقویت و در این راستا ۳۲ پرونده قتل غیر عمد به سازش ختم شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام به اقدامات زیرساختی انجام‌شده در حوزه پزشکی قانونی در شهرستان‌ها، گفت: راه‌اندازی سالن تشریح آزمایشگاه سم‌شناسی در شهرستان‌های استان نیز انجام‌شده است و این اقدام در ایاب و ذهاب مردم و سرگردانی و مراجعه به مرکز استان آنان را بی‌نیاز کرده است.

وی گفت: در رفع موانع تولید نیز تاکنون از بسته شدن ۵۶ واحد تولیدی ممانعت شده است.

«علیرضا لطفی» مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیز در این نشست،  با بیان اینکه این سازمان در رسیدگی به پرونده ها و نظارت بر ضابطین با نظارت مستمر دادستان نتایج خوبی به دست آورده است، اظهار کرد: در تمام مراحل دادرسی مردم هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و تمامی مراحل خدمات بصورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی گفت:  برای رسیدگی الکترونیکی اقداماتی از جمله نظارت بر عملکرد ضابطان بخصوص دستگاه های نظارتی و ناظر بر بازار مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف و حمایت از حقوق مصرف کنندگان کمیته مایحتاج عمومی بدستور دادستان کل کشور تشکیل شده است.

مدیرکل بازرسی استان ایلام تصریح کرد: این کمیته به ریاست دادستان و دبیری تعزیرات حکومتی در استان ماهانه ۲ یا سه جلسه تشکیل می‌دهد  و نظارتی که در این زمینه بوده سبب شد ایلام که در سال های گذشته سردمدار گرانی کشور بود، از نیمه دوم سال ۹۹ به رتبه شانزدهم در بحث تورم برسد.

لطفی درباره پرونده‌های وارده هم گفت:  سال گذشته ۵۰۰۰  ورودی پرونده داشتیم که همه آنها مختومه و از این میزان ۴۳۸۸ فقره نیز اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از ۵۹۷ فقره پرونده در حوزه قاچاق ارز و کالا همه آنها مختومه و ارجاع شده و تنها ۹ فقره پرونده باقیمانده است، گفت: ۴۰۳ فقره پرونده پرونده حوزه بهداشت ،درمان و دارو نیز سال گذشته مختومه و اجرا شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام تصریح کرد: ۳۲۵۹ بازرسی از صنوف مختلف سال گذشته توسط گشت‌های سیار با حضور نمایندگان تعزیرات و دادستانی صورت گرفته به طوری که در حوزه رسیدگی به پروندهای کالا و خدمات سال ۹۸ استان بیستم بودیم اما در سال ۹۹ سوم شدیم.

منبع:ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح