کد خبر : 191991
تاریخ انتشار : شنبه 15 ژانویه 2022 - 16:34
-

کتابی برای پاسداشت عاطفه پرستاران

کتابی برای پاسداشت عاطفه پرستاران

ایسنا/اصفهان «من توام یا تو منی» مجموعه شعری از مرتضی بهنامه است که به تازگی در نوش آباد از آن رونمایی شده و شامل تجربه زیستۀ این پرستار و همکارانش از رویارویی با بیماران و خانواده‌های نگران آن‌هاست.  مرتضی بهنامه- شاعر کتاب «من توام یا تو منی» در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: جامعه انسانی بر

کتابی برای پاسداشت عاطفه پرستاران

ایسنا/اصفهان «من توام یا تو منی» مجموعه شعری از مرتضی بهنامه است که به تازگی در نوش آباد از آن رونمایی شده و شامل تجربه زیستۀ این پرستار و همکارانش از رویارویی با بیماران و خانواده‌های نگران آن‌هاست.

 مرتضی بهنامه- شاعر کتاب «من توام یا تو منی» در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: جامعه انسانی بر پایه مهر و محبت استوار است، تحقیقات علمی نیز شاهد همین مدعاست و ادبیات و تمدن ایرانی هم بر این نکته به طور گسترده تأکید دارد، چنان که آثار حافظ، سعدی، مولانا و پروین اعتصامی با همین ویژگی‌ها برای مردم شناخته شده هستند.

وی افزود: عمده مشکلات از تنهایی ما و اضطراب‌های ما ریشه گرفته و در دوران معاصر نیز با وجود افزایش فناوری‌های مدرن ارتباطات، این تنهایی‌ها افزایش داشته و حتی به خانواده‌ها نیز کشیده شده، در حالی که درمان آن همدلی و مهربانی و گفت و گو است.

بهنامه تصریح کرد: در دوران کرونا بسیاری از خانواده‌ها نگران فرزندان خود هستند و گاهی نیز متأسفانه چشم انتظاری‌ها را پایانی نیست. کادر درمان در رویارویی با خانواده‌ها، هم نگران سلامت بیماران هستند هم باید نگران امید و عاطفه خانواده‌های خودشان باشند.

این پرستار بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: زندگی یک پرستار سراسر رنج و درد است، اما این زندگی با مفهوم مهر و همدلی معنا پیدا می‌کند که نمی‌توان آن را با ارزش مادی سنجید، زیرا این مدل زندگی در خانه و محل کار بر پایه احساسات و عاطفه انسانی استوار و شبیه یک شعر است که فقط در قالب کلمات می‌توان آن بیان کرد.

وی ادامه داد: خانواده‌های ایرانی اطلاعات درستی از نحوه برخورد با بیماران ندارند و وقتی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند کوچک ترین درد بیمار، آرامش روحی آنها را به هم می‌ریزد که در چنین شرایطی نوع برخورد پرستار با آن‌ها مهم است.

بهنامه تصریح کرد: پرستاران در شرایط سخت کنار مردم هستند و با وجود همه سختی‌های موجود، حس خوب را به مردم منتقل می‌کنند. این رفتار آنها از نظر روحی و روانی حس اعتماد به بیماران و خانواده هایشان می دهد. خنده یک بیمار در نهایت درد و رنج به پرستار نیز به اندازه ای ارزش پیدا می‌کند که می توان گفت پرستار، همه پاداش بهشتی خود را در این خنده و نگاه آرامبخش او تجربه می کند.

شاعر کتاب”من توام یا تو منی” توضیح داد: نوشتن و نقاشی از جمله روش‌های کسب آرامش است و من با نوشتن این شعر در لحظه‌های تنهایی و شب‌های پر اضطراب پرستاری، با توصیف لحظه‌های شیرین آرامش بیماران، خواستم به نوعی قدرشناسی خودم را به همه خانواده‌های جامعه پرستاری ثبت کنم و امیدوارم بقیه همکارانم نیز اندیشه‌های خود را بنویسند.

وی خاطرنشان کرد: آثار کادر درمان می‌تواند باعث آگاهی مردم نسبت به علم پزشکی شود که حاصل آن کاهش بیماری و افزایش سلامتی جامعه است. امیدوارم کادر درمان و همه گروه‌های جامعه نوشته‌های خود را برای آگاهی جامعه منتشر کنند و وجود نهادهای حامی نشر، نیاز اساسی برای این کار است.

کتاب «من توام یا تو منی» در ۶۶ صفحه تدوین شده و توسط نشر دارخوین اصفهان، با شمارگان یک هزار جلد منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح