کد خبر : 127313
تاریخ انتشار : شنبه 27 نوامبر 2021 - 23:03
-

کمبود تجهیزات، مهم‌ترین چالش شهرداری‌ها در مدیریت بحران

کمبود تجهیزات، مهم‌ترین چالش شهرداری‌ها در مدیریت بحران

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: کمبود تجهیزات مهم‌ترین چالش پیش روی شهرداری‌ها در مدیریت بحران است. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علی محمودی شامگاه دیروز در جلسه اضطراری مدیریت بحران خرم‌دره، تصریح‌کرد: حوادث غیر مترقبه که در کشور اتفاق می افتد یک تجربه است که باید از این تجارب درس گرفته و

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: کمبود تجهیزات مهم‌ترین چالش پیش روی شهرداری‌ها در مدیریت بحران است.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، علی محمودی شامگاه دیروز در جلسه اضطراری مدیریت بحران خرم‌دره، تصریح‌کرد: حوادث غیر مترقبه که در کشور اتفاق می افتد یک تجربه است که باید از این تجارب درس گرفته و تمهیدات لازم برای مدیریت‌های آینده پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه قبل از زلزله سال ۶۹   گیلان و زنجان هیچ نقشه مهندسی برای ساخت و سازها در کشور نداشتیم، افزود:   بعد از زلزله   آیین‌نامه ۲۸۰۰ در کشور عملیاتی و کانون‌های مهندسی به راه افتاد و بعد از زلزله بم نیز شمولیت قانون نظام مهندسی شهرها اتفاق افتاد که اینها تجاربی است که از حوادث تلخی که در گذر زمان اتفاق افتاده است، گرفته‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه در برهه فعلی نیز دستگاه‌های اجرایی باید از موضوع سیل و آبگرفتگی معابر و منازل برای ترسیم خط مشی آینده کسب تجربه کنند، افزود: باید برای ایجاد ساختارهای جدی در شهرداری‌ها و بنیاد مسکن فکر اساسی شود.

محمودی با اشاره به اینکه باید موضوع پدافند غیرعامل را در ساخت واحدهای مسکونی، توسعه و طراحی شهرها مد نظر قرار دهیم، گفت:   تجربه سیل در نقاط مختلف کشور نشان داد در مناطقی که موضوع پدافند غیر عامل در بحث مدیریت‌های توسعه رعایت نشده است شاهد حادثه بودیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌هایی از قببل بنیاد مسکن باید از این حادثه به بهترین شکل بهره گیرند، بیان‌کرد:   باید از فرصتی که دولت در   اختیار روستائیان برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی قرار داده است استفاده کنند.

محمودی با اشاره به بازدیدها صورت گرفته از سه سد شهرستان، گفت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی که متولی سدی هستند باید مدیریت این سدها و آب‌های پشت سد را به عهده بگیرند و در صورت نیاز دریچه‌های آن را باز کنند اما باید توجه کنند که این آزادسازی‌ها مشکلی برای شهرهای همجوار ایجاد نکند.

وی با اشاره به اینکه دهیاران در سطح روستاها برای هر گونه بحران آمادگی کامل دارند، ادامه داد: ساکنین روستایی حاشیه رودخانه‌ها باید شناسایی و در نقاط امن اسکان یابند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم‌باید از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرهای سیل در روز طبیعت اجتناب کنند، گفت: در روز ۱۳ فروردین باید اطلاع‌رسانی لازم مبنی بر پرهیز از اتراق مردم در اماکن پرخطر   صورت گیرد.

وی با اشاره به ورودی آب به شهر از طریق رودخانه کبیر و قورو چای،   تصریح کرد: طبق بازدیدهای صورت گرفته با لایه روبی این دو رودخانه کمترین آب گرفتگی را در شهر داشتیم.

محمودی با تاکید بر ضرورت تجهیز شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی بحران، گفت: اکثر شهرداری‌های ما تجهیزات لازم را در اختیار ندارند که باید نسبت به تجهیز شهرداری‌ها به‌صورت ملی اقدام شود.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح