کد خبر : 5423
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آگوست 2021 - 0:15
-

گام بلند خادمیاران رضوی در راستای محرومیت‌زدایی

گام بلند خادمیاران رضوی در راستای محرومیت‌زدایی

 دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری هدف فعالیت خادمیاران را محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: حدود ۲۰ کانون تخصصی در استان وجود دارد، این کانون‌ها در شهرستان‌ها نیز فعالیت دارند و یک فرد رابط، امورات را پیگیری می‌کند. حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حجت‌پناه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تشکیلات خادمی امام رضا

گام بلند خادمیاران رضوی در راستای محرومیت‌زدایی

 دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری هدف فعالیت خادمیاران را محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: حدود ۲۰ کانون تخصصی در استان وجود دارد، این کانون‌ها در شهرستان‌ها نیز فعالیت دارند و یک فرد رابط، امورات را پیگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حجت‌پناه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تشکیلات خادمی امام رضا (ع) افتخاری است، اظهار کرد: جمعیت خادمیاران رضوی ابتدا در سطح شهر مشهد آغاز به‌کار کرد و سپس در استان‌های دیگر شعبه تشکیل داد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری افزود: این تفکر اشتباه است که بسیاری تنها برای خادمیاری و کشیک دادن در حرم رضوی به عضویت آستان قدس در می‌آیند بلکه بسیاری از این افراد در استان محل زندگی خود به خدمت مشغول هستند.

وی با بیان اینکه در هر استان یک دفتر خادمیاری تأسیس و آغاز به فعالیت کرده‌ایم، گفت: مهم‌ترین فعالیت این دفاتر، شناسایی محرومان و مستضعفان به‌منظور ارائه خدماتی نظیر اعزام زائراولی‌ها به مشهد با همکاری سایر نهادهای دولتی و غیردولتی و نیز ثبت‌نام و گزینش خادمیاران رضوی و سازماندهی آنان در قالب گروه‌های تخصصی برای ارائه خدمت به مردم محروم همان استان است.

وی با اشاره به اینکه تشکیلات خادمی امام رضا (ع) در چهارمحال و بختیاری از بخش معاونت تخصصی و عمومی و معاونت خادمیاری تشکیل می‌شود، افزود: کانون‌های عمومی محله‌ای هستند و عرصه‌های خدمت آنان به‌صورت عمومی بوده و مرکز کانون‌های تخصصی در شهرکرد قرار دارد.

حجت‌پناه با تاکید بر اینکه انگیزه بسیاری از افراد عضو آستان قدس رضوی، رفتن به مشهد نبوده است، بیان کرد: بسیاری از این افراد در شهر خود منشا خیر بوده و در استان خود فعالیت می‌کنند.

وی هدف فعالیت خادمیاران را محرومیت‌زدایی عنوان کرد و ادامه داد: حدود ۲۰ کانون تخصصی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، این کانون‌ها در شهرستان‌ها نیز فعالیت دارند و در هر شهرستان یک فرد رابط، امورات را پیگیری می‌کند.

حجت‌پناه اضافه کرد: از جمله کانون‌های خادمیاری رضوی چهارمحال و بختیاری می‌توان به کانون شعر و ادب، کانون ایثار و شهادت، کانون بانوان، کانون تبلیغ، کانون ورزش و کانون حقوقی اشاره کرد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری جامعه هدف کانون‌های خدمت رضوی را محرومان جامعه عنوان و بیان کرد: حدود ۲۰۰۰ خادمیار رضوی در استان وجود دارد و بیش از ۱۵۰۰ خادمیار در سامانه فعال هستند، ۷۰۰ نفر از خادمیاران استان دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا و دارای مدارک پزشکی هستند، عرصه خدمت این خادمیاران مشخص بوده و فعالیت آنان ثبت می‌شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سامانه نذورات در حرم راه‌اندازی شده است، گفت: این سامانه در حال ورود به شهرستان‌ها بوده و از این پس مردم کشور می‌توانند نذورات خود را به حساب این سامانه واریز کنند، البته لازم به ذکر است نذورات با توجه به نیت مردم هزینه می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه تفاوتی بین فعالیت خادمیاران رضوی و خیریه‌ها وجود ندارد، گفت: خانواده‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، از سوی خادمیاران مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و اولویت با خانواده‌های ناشناس است.

منبع:ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح