کد خبر : 187665
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 ژانویه 2022 - 16:49
-

گزارش ایسنا از روز هفتم جشنواره فیلم فجر در بندرعباس+نقد کارشناسی

گزارش ایسنا از روز هفتم جشنواره فیلم فجر در بندرعباس+نقد کارشناسی

ایسنا/هرمزگان در روز هفتم جشنواره فیلم فجر در بندرعباس فیلم های “ستاره بازی” و “بی همه چیز” در دو سینما ستاره شهر و ستاره جنوب بندرعباس به اکران درآمد که مطابق پیش بینی ها استقبال از هر دو فیلم به ویژه بی همه چیز فیلم تحسین شده این دوره از جشنواره فیلم فجر قابل توجه بود.

گزارش ایسنا از روز هفتم جشنواره فیلم فجر در بندرعباس+نقد کارشناسی

ایسنا/هرمزگان در روز هفتم جشنواره فیلم فجر در بندرعباس فیلم های “ستاره بازی” و “بی همه چیز” در دو سینما ستاره شهر و ستاره جنوب بندرعباس به اکران درآمد که مطابق پیش بینی ها استقبال از هر دو فیلم به ویژه بی همه چیز فیلم تحسین شده این دوره از جشنواره فیلم فجر قابل توجه بود.

ستاره بازی

فیلم ستاره بازی ساخته جدید هاتف علیمردانی درباره بحران‌های پس از مهاجرت است و در خارج از کشور فیلمبرداری شده است.

موضوع فیلم

ستاره بازی فیلمی بر اساس واقعیت تلخ زندگی یک خانواده مهاجر به آمریکا و هجوم مشکلات روحی و روانی آنها که در نهایت طلاق، اعتیاد دختر خانواده و خودکشی آن را به دنبال دارد.

نقد کارشناسی

یک منتقد سینما در خصوص این فیلم به ایسنا، گفت: ستاره بازی دچار سرگردانی کارگردان در نوع ژانر فیلم مواجه شده و مشخص نیست موضوع روانشناسی و فروپاشی یک فرد است یا یک ملودرام اجتماعی است که به خانواده مهاجر می نگرد یا قرار است در خصوص تفاوت های فرهنگی دو جامعه ایران و آمریکا آشنا شویم.

رضا هاشمی زاده با بیان اینکه هرچند در فیلم گفته می شود که براساس رویداد واقعی ساخته شده است اما به نظر میاد به دلیل حفره های زیاد فیلمنامه مخاطب نمی تواند این وضعیت کاراکتر اصلی را درک کند، تصریح کرد: دلیل اعتیاد، رفتارها و بهم ریختگی ها بسیار مشخص نمی شود و از هم گسیختگی شخصیتی را نمی توان درک کرد.

وی با اشاره به اینکه تنهایی و بی کسی در این فیلم بسیار واضح نیست و دلیل این حیرت و سرگشتگی ها مشخص نیست، خاطرنشان کرد: هرچند کارگردان تلاش کرده نوع روایت خود را از لحاظ خطی دربیاورد و بسیار جاها برای پریشانی فرد پرسه زدن در خیابان ها را به نمایش گذاشتند.

هاشمی زاده در پایان گفت: تلاش زیادی شده در این فیلم که پریشانی فرد را به مهاجرت ارتباط دهند در حالی که این موضوع می توانست در هرجای دنیا اتفاق بیفتد.

بی همه چیز

محسن قرایی که قبل‌تر او را با کارگردانی فیلم «سد معبر» به یاد داریم حالا بعد از فیلم‌نامه تحسین شده «قصر شیرین» که برایش سیمرغ جشنواره را هم به بار آورد، قصه جسوری را در «بی‌همه‌چیز» به تصویر کشیده است.

موضوع

داستان فیلم بی‌ همه چیز در روستایی در دوران قبل از انقلاب جریان دارد که در آن فردی خان‌زاده با نام امیر (با بازی پرویز پرستویی) به عنوان قاضی محلی در روستا فعالیت می‌کند و به خاطر سابقه خوبی که داشته، مردم به او اعتماد کامل دارند و بخش مهمی از کارهای روستا را به امیر سپرده‌اند. حال پس از سال‌ها یکی از اهالی روستا با نام لیلی که از روستا به خاطر تهمت مردم به فاحشه بودن رفته، به عنوان اشراف زاده به روستا برمی‌گردد و به مردم وعده می‌دهد که در صورت کشتن امیر، پول زیادی به آن‌ها خواهد داد. داستان بی همه چیز روایت وسوسه‌ای است که مردم بعد از این پیشنهاد دچار آن می‌شوند.

نقد کارشناسی

یک منتقد سینما در خصوص این فیلم به ایسنا، گفت: بی همه چیز فیلمی اقتباس شده از نمایشنامه خارجی است که داستان آن در یک شهر رخ می دهد و برای ایرانی کردن آن به دهه ۳۰ باز می گردد و مکان آن مشخص نیست.

رضا هاشمی زاده با بیان اینکه در این اقتباس فیلم موفقیت آمیز نبوده و کاراکترها چنان عمیق نیستند که بتوانیم با آن ها ارتباط برقرار کنیم، تصریح کرد: هرچند عناصر بازیگران مشهور، فیلمبرداری مناسب، کارگردانی موفق استفاده شده اما فیلمنامه مناسب نبود.

وی با اشاره به اینکه لایه اجتماعی این فیلم نشان می دهد که مردم منطقه منفعت طلب بوده و و براساس منافع خود قهرمانشان را به اعدام محکوم می کنند، خاطرنشان کرد: مردم را نمی توان محکوم کرد زیرا از یک طرف معدن تعطیل شده و از یک طرف مورد حمله ملخ قرار گرفته اند و برای منفعت شان نیز رنگ عوض می کنند و در صحنه اعدام به خوبی این موضوع نمایان شده است.

این منتقد سینما در پایان با بیان اینکه چون کارگردان خواسته به اقتباس وفادار بماند نتوانست در بومی کردن آن چندان موفق باشد و استفاده از نمادها هم چندان به شکل دادن موضوع کمک نمی کند، گفت: طنز، خشنوت و سیاست و انتقام در این فیلم در یک قاب گنجانده شد اما نتوانستند فیلم خوبی را از آب دربیاروند و می توان آن را فیلمی متوسط دانست.

برنامه امروز ۲۲ بهمن

“رمانتیسم عماد و طوبا” و یدو” چهارشنبه ۲۲ بهمن ماه به ترتیب در ساعت های ۱۵ و ۱۸ در سینما ستاره جنوب بندرعباس و “یدو ” و “رمانتیسم عماد و طوبا”در ساعت های ۱۵ و ۱۸ در سینما ستاره شهر بندرعباس به اکران درخواهد آمد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح