کد خبر : 69371
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 22:44
-

گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی راهبرد سازمان تبلیغات اسلامی

گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی راهبرد سازمان تبلیغات اسلامی

ایسنا/زنجان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی راهبرد سازمان است، گفت: اسلام ناب محمدی از سوی امام راحل در مقابل اسلام آمریکایی و تحجر مطرح شده تا اسلام ناب مشق همه مردم و بحث ولایت‌پذیری و استکبارستیزی در آن برجسته شود. حجت‌الاسلام سعید احمدی صبح امروز (دوم تیرماه) در

گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی راهبرد سازمان تبلیغات اسلامی

ایسنا/زنجان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی راهبرد سازمان است، گفت: اسلام ناب محمدی از سوی امام راحل در مقابل اسلام آمریکایی و تحجر مطرح شده تا اسلام ناب مشق همه مردم و بحث ولایت‌پذیری و استکبارستیزی در آن برجسته شود.

حجت‌الاسلام سعید احمدی صبح امروز (دوم تیرماه) در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی با گذشته متفاوت شده و تبیین اسلام ناب محمدی برای راهبری زیست‌بوم تبلیغی هدف اصلی این سازمان است.
وی تصریح کرد: یکی از راهبردها مردمی‌سازی تبلیغ است تا هر کدام از اقشار مردم در قامت یک مبلغ دین حاضر شوند. رویکرد دیگر توسعه عقلانیت در شبکه فرهنگی اسلامی است؛ چراکه در حوزه گفتمانی آن‌طور که انتظار می‌رفت کار نشده و باید عقلانیت اسلام ناب محمدی برای مردم و لایه‌های مختلف به‌ویژه نخبگان تبیین شود.
این مسئول در ادامه با اشاره به فعالیت هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، بانوان فرهیخته فرهنگی، موسسات و خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی را از ظرفیت‌های مردمی این سازمان برشمرد و گفت: با استفاده از این ظرفیت، شبکه عظیم مردمی با بدنه سازمان تبلیغات گره می‌خورد. ما پیش از کرونا هر ساله اعزام مبلغ را در مناسبت‌های ملی و مذهبی داشتیم و اکنون در بالغ بر ۵۰ روستا روحانی مستقر هستند. همچنین بیش از ۷۰۰ هیئت مذهبی شاخص در حسینیه‌ها و تکایا داریم که ظرفیت ارتباط سازمان با مجموعه‌های مردمی را می‌رساند.
وی ادامه داد: نسل تحول‌خواه چه در حوزه و چه در دانشگاه و تشکیل جبهه فعالان فرهنگی و جریان انسانی پیش‌رو نیز در سازمان پیگیری می‌شود. همچنین تحول در چرخه مصرف محصولات فرهنگی نیز ضروری است و از اینرو تولید و توزیع محصولات فرهنگی ایرانی – اسلامی در زنجان در حوزه لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی در دستور کار قرار دارد.
احمدی با اشاره به اینکه در قالب این شش راهبرد اصلی نیز ۲۵ برنامه تدارک دیده شده است، بیان کرد: اولین و مهم‌ترین برنامه تحول اجتماعی مسجد است که این مکان‌های مقدس با محوریت امام مسجد به کارکردهای خود در ابتدای انقلاب بازگردد و به‌کارگیری ظرفیت‌های محله مثل معلمان نیز مورد توجه قرار گرفته است. حدود ۱۳۰۰ مسجد در استان داریم. برای انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر هفت پایگاه ویژه اجتماعی داشتیم که امسال تعداد آن را به ۱۴ پایگاه می‌رسانیم و در ابهر، خرم‌دره و ماه‌نشان نیز این پایگاه‌ها را تاسیس می‌کنیم.
وی یادآور شد: ۱۵ مسجد شاخص هم انتخاب کردیم و با عنوان امامان محله به شکل پایلوت طرح تحول را اجرا می‌کنیم که اگر این مساجد به تراز انقلاب اسلامی برسند الگوسازی می‌شوند. با توجه به اینکه مدیران ۷۰ درصد موسسات و ۸۰ درصد خانه‌های قرآنی بانوان هستند، بر این اساس زمینه‌سازی نهضت تبلیغ زن با رویکرد جدید در استان در حال شکل‌گیری است تا هر زنی در هر شغلی نقش خود را در الگوی سوم زن مسلمان ایفا کند و امسال اعتبارات خوبی هم برای این موضوع در نظر گرفته شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: توسعه هسته‌های راهبر حلقه‌های میانی در حوزه و دانشگاه نیز جزو برنامه‌های مهم این سازمان است. ظرفیت‌های رسانه‌ای تبلیغ خیلی فعال نشده است که بتوانیم در عرصه فضای مجازی حکمرانی کنیم. برای حوزه رسانه بودجه ویژه‌ای در نظر گرفتیم که البته فعالیت در این عرصه نیروی توانمند خود را می‌طلبد.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح