کد خبر : 90198
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 12:35
-

گمانه‌زنی‌ها از احتمال تعویق انتخابات لیبی/پارلمان عربی هشدار داد

گمانه‌زنی‌ها از احتمال تعویق انتخابات لیبی/پارلمان عربی هشدار داد

رئیس شورای عالی دولت لیبی از احتمال تعویق سه ماهه انتخابات ۲۴ دسامبر این کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی در گفت‌وگو با خبرنگاران در برنامه بین‌المللی استانبول که توسط مرکز روابط بین‌الملل و دیپلماسی سازماندهی شده‌ بود، خاطرنشان کرد، شورای عالی در

گمانه‌زنی‌ها از احتمال تعویق انتخابات لیبی/پارلمان عربی هشدار داد

رئیس شورای عالی دولت لیبی از احتمال تعویق سه ماهه انتخابات ۲۴ دسامبر این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی در گفت‌وگو با خبرنگاران در برنامه بین‌المللی استانبول که توسط مرکز روابط بین‌الملل و دیپلماسی سازماندهی شده‌ بود، خاطرنشان کرد، شورای عالی در انتخابات شرکت نخواهد کرد و مانع برگزاری آن نخواهد شد.

وی درخصوص دشواری توسل به دادگاه عالی برای شکایت در خصوص قوانین انتخابات گفت، دادگاه اداری اختیار بررسی شکایت‌های مربوط به تصمیمات کمیساریای عالی انتخابات را دارد.

المشری همچنین تاکید کرد، شورای عالی دولت لیبی برای ممانعت از برگزاری انتخابات به زور و قدرت متوسل نخواهد شد اما خواهان تحریم آن است.

این مقام لیبیایی ادامه داد، اگر نسبت مشارکت در شماری از مراکز انتخاباتی صفر باشد این امر آن را از لحاظ قانونی باطل می‌کند.

وی در خصوص اعتماد عماد السائح، رئیس کمیسیون انتخابات به قوانین انتخابات صادر شده توسط پارلمان به رغم اعتراض دولت گفت: این موضوع دلایل شخصی دارد؛ چراکه السائح معتقد است که کابینه قصد برکناری او را دارد.

المشری ادامه داد: شورای عالی دولت خواهان برگزاری انتخابات بر اساس قوانین صحیح است اما فرانسه و مصر به دنبال این هستند که آن را به عنوان مانعی بر سر راه انتخابات معرفی کنند. موضع فرانسه در کنفرانس پاریس که خواهان برگزاری انتخابات براساس این قوانین معیوب است که تنها مورد حمایت مصر است.

وی در خصوص درخواست پاریس برای خروج نیروهای خارجی از لیبی تاکید کرد، فرانسه با سلاح و فناوری به خلیفه حفتر کمک کرده و در حال حاضر نیروهای ترکیه که به صورت قانونی وارد این کشور شده‌اند و مزدوران و مجرمان که در حملاتش به طرابلس به حفتر کمک می‌کند، برابر می‌داند.

المشری گفت: شرکت نفت و گاز “توتال” فرانسه بیشترین ضرر را از بازگشت حقوق به ترکیه و لیبی در شرق دریای مدیترانه دیده است. لیبی و ترکیه از این توطئه فرانسه آگاه هستند و موفق نخواهند شد و ما روابطمان را با آنکارا تقویت خواهیم کرد.

از سوی دیگر، پارلمان عربی ضمن هشدار نسبت به خطرات پیامدهای به تعویق انداختن انتخابات، از تمامی طرف‌های لیبیایی خواست به جدول زمانی انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی پایبند باشد.

پارلمان عربی ضمن ستودن نتایج کنفرانس بین‌المللی پارلمان عربی، اعلام کرد، برگزاری انتخابات در موعد خود باعث تقویت حاکمیت لیبی می‌شود و دولت قادر است با مسائل اساسی مربوط به امنیت و ثبات و تحقق خواسته‌های ملت لیبی تعامل کند.

پارلمان عربی بر لزوم خروج مزدوران و نیروهای خارجی از لیبی در نزدیک‌ترین زمان ممکن تاکید کرد که باعث افزایش اعتماد بین گروه‌های لیبیایی می‌شود. همچنین بر آمادگی خود برای ارائه حمایت لازم برای برگزاری انتخابات لیبی و اهمیت توافق بر سر نتایج انتخابات آتی تاکید کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح