کد خبر : 93836
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 21:43
-

یک قرق‌بان و جنگل 30هزار هکتاری ابر!

یک قرق‌بان و جنگل 30هزار هکتاری ابر!

ایسنا/سمنان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تلاش برای قرق و احیای مراتع و عرصه‌های طبیعی خبر داد و گفت: حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ذخیره‌گاه‌های جنگلی و…نیازمند نیروی انسانی متناسب با گستره جغرافیایی استان است با این همه همکاران ما همه توان خود را برای پاسداری از انفال الهی و عرصه‌های

 یک قرق‌بان و جنگل 30هزار هکتاری ابر!

ایسنا/سمنان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تلاش برای قرق و احیای مراتع و عرصه‌های طبیعی خبر داد و گفت: حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ذخیره‌گاه‌های جنگلی و…نیازمند نیروی انسانی متناسب با گستره جغرافیایی استان است با این همه همکاران ما همه توان خود را برای پاسداری از انفال الهی و عرصه‌های طبیعی به کار می‌گیرند.

سرهنگ علیرضا ابوطالبی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه قرق‌بانان برابر قانون با ورود غیرمجاز دام به مراتع قرق‌شده برخورد می‌کنند افزود: ورود دام مازاد به عرصه‌ها بیشترین فراوانی را در بین جرائم این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه قرق‌بانان منابع طبیعی بارها به دامداران اخطار می‌دهند و در صورت تکرار با آنها برخورد می شود خاطرنشان کرد: قرق‌بانان در طول روز بارها دام‌ها را از مناطق قرق‌شده خارج می‌کنند اما گاه دامداران شبانه دام‌ها را به این مناطق برمی‌گردانند

سرهنگ ابوطالبی از دامداران و عشایر هم‌استانی و مهمان خواست از ورود دام مازاد به مراتع جلوگیری کنند چرا که این مهم به ویژه در شرایط خشکسالی و بارش‌های کم امسال، به مرتع فشار آورده و خود دامداران متضرر می شوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به تهدید و ضرب و شتم نیروهای قرق‌بان این یگان در برخی از مناطق تصریح کرد: متاسفانه گاهی دامداران  و بهرزه‌بردارانعلی رغم هشدارهای مختلف باز دام های خود را به مناطق قرق شده می‌برند که در همین راستا اخیرا یکی از قرق‌بان‌های ما مجروح شد.

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با سرنوشت پرونده این قرق‌بان گفت: خوشبختانه وضعیت قرق‌بان بهبود یافته است. ضمن اینکه فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد.


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به حفاظت حداکثری از اراضی جنگلی و مرتعی و دیگر عرصه‌های منابع طبیعی استان بر لزوم افزایش نیروی انسانی حفاظتی و قرق‌بان به عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: شمار نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در استان سمنان 32درصد نرم کشوری است و به عبارتی نیروهای ما یک سوم نرم کشوری است. این در حالی است که چهار شهرستان جدیدالتاسیس نیز در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه استان سمنان ششمین استان پهناور کشور است افزود: حفاظت از عرصه‌های جنگلی، مرتعی و..در استانی با این وسعت نیازمند نیروی انسانی بیشتر است با این وجود همکاران ما با تلاش مضاحف به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.

ابوطالبی با اشاره به اینکه استان سمنان پراکندگی بالایی دارد و همین کار حفاظت را دشوارتر می‌کند اظهار کرد: عرصه مهمی مثل جنگل ابر با مساحتی افزون بر 30 هزار هکتار تنها دو نیرو دارد.
وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با چرایی ورود دامداران به جنگل ابر با وجود ممنوعیت ورود دام به این منطقه حفاظت شده تصریح کرد: همکاران ما همه تلاش خود را به کار می گیرند تا از عرصه‌ها و از جمله جنگل ابر به بهترین نحو حفاظت کنند البته این را هم نباید از نظر دور داشت که کمبود نیرو کار حفاظت را دشوار می کند به طور مثال در جنگل 30 هزار هکتاری ابر تنها یک قرق‌بان فعالیت دارد. ضمن اینکه دامداران علی‌رغم هشدارها و تذکرها گاهی شبانه دام‌ها را وارد عرصه می‌کنند.
وی با بیان اینکه آسیب به مراتع و عرصه‌ها بیش از هرکس به خود دامداران آسیب می رساند افزود: باید به فرهنگسازی در این خصوص بپردازیم تا دامداران و عشایر همکاری بیشتری با نیروهای حفاظتی داشته باشند.
وی از کمبود نهاده‌های دامی به عنوان یکی از دلایل موثر بر افزایش بهره برداری از مراتع نام برد و گفت: عشایر باید بدانند که بهره‌برداری بیش از حد از عرصه‌ها باعث فشار بر مراتع می‌شود و در واقع این دامداران و عشایر هستند که متضرر می‌شوند لذا حفاظت از عرصه ها نیازمند همکاری و همراهی بیشتر جوامع ملی است.

تصاویر چرای دام در جنگل ابر -شاهرود

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح