کد خبر : 12602
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 سپتامبر 2021 - 14:41
-

۲ ایستگاه آتش‌نشانی کوهسرخ جوابگوی نیاز مواقع بحرانی نیست

۲ ایستگاه آتش‌نشانی کوهسرخ جوابگوی نیاز مواقع بحرانی نیست

 سرپرست آتش‎نشانی شهر ریوش گفت: شهرستان کوهسرخ با ۲۸ روستا، ۲۲۰۰ کیلومتر مساحت و ۳۰ هزار نفر جمعیت فقط دو ایستگاه آتش‌نشانی دارد که اصلا جوابگوی نیازها در مواقع بحرانی نیست. مهدی عبدالله‌نژاد اظهار کرد: تمامی امکانات ما برای پوشش این ۲۸ روستا و شهر ریوش ۶نفر نیرو و چهار خودرو بوده که بسیار محدود

۲ ایستگاه آتش‌نشانی کوهسرخ جوابگوی نیاز مواقع بحرانی نیست

 سرپرست آتش‎نشانی شهر ریوش گفت: شهرستان کوهسرخ با ۲۸ روستا، ۲۲۰۰ کیلومتر مساحت و ۳۰ هزار نفر جمعیت فقط دو ایستگاه آتش‌نشانی دارد که اصلا جوابگوی نیازها در مواقع بحرانی نیست.

مهدی عبدالله‌نژاد اظهار کرد: تمامی امکانات ما برای پوشش این ۲۸ روستا و شهر ریوش ۶نفر نیرو و چهار خودرو بوده که بسیار محدود و کم است.
وی با بیان اینکه شهرستان کوهسرخ با ۲۸ روستا، ۲۲۰۰ کیلومتر مساحت و ۳۰ هزار نفر جمعیت فقط دو ایستگاه آتش‌نشانی در روستای ایور و شهر ریوش دارد، افزود: دورترین روستا با مرکز شهرستان ۵۰ کیلومتر فاصله دارد.
سرپرست آتش‎نشانی شهر ریوش تصریح کرد: شهرستان کوهسرخ به لحاظ کوهستانی بودن، وضعیت نامطلوب محورهای مواصلاتی و بعضأ بافت فرسوده به خصوص در روستاها با مشکلاتی بسیاری مواجه است و این دو ایستگاه اصلا جوابگوی نیازها در مواقع بحرانی نیستند.
وی بیان کرد: اگرچه ایستگاه آتش‌نشانی روستای طرق در بخش بررود راه‌اندازی شده و ماشین هم تحویل دادند اما فاقد نیرو است، اگر این ایستگاه تجهیز و یک ایستگاه دیگر در روستای اوندر منطقه تکاب راه‌‎اندازی شود تا حدودی مشکلات کمتر و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر می‌شود.
عبدالله‌نژاد با اشاره به اینکه به تناسب رشد ساخت و سازها در شهرستان کوهسرخ تجهیزات آتش‌نشانی شهر ریوش به‌روز نشده است و کمبودهای بسیاری وجود دارد، مطرح کرد: دو خودروی آتش‌نشانی مدل ۸۲ هستند و دیگر تجهیزات هم به گونه‌ای نیست که بتوانیم جوابگوی شهروندان در مواقع بحران‌ها باشیم.
وی عنوان کرد: اگر همزمان در دو محل آتش‌سوزی اتفاق بیفتد نمی‌توانیم پوشش بدهیم و این یک معضل جدی است که باید چاره‌ای اندیشیده شود.
سرپرست آتش‌نشانی شهر ریوش گفت: کمبود خودرو و فرسوده بودن‌شان موجب شده نتوانیم به موقع در صحنه حادثه حضور داشته باشیم، در صورت بروز حادثه در روستای اوندر با ۳۰ کیلومتر مسافت در مدت زمان نیم ساعت می‌رسیم در این فاصله زمانی تا نیروها برسند دیگر چیزی باقی نمی‌ماند آن موقع هم مردم فقط به ما ناسزا می‌گویند.
وی ادامه داد: متاسفانه برای امداد جاده‌ای نه تنها امکانات کمی داریم بلکه نیروهای آتش‌نشانی برای این مواقع آموزش‌های لازم را فرا نگرفته‌اند و تنها آموزش‌های مربوط به اطفاء حریق را فرا گرفته‌اند.
عبدالله‌نژاد با بیان اینکه برای خدمات‌دهی مطلوب نیازمند تجهیزات به‌روزی هستیم، مطرح کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه خدمات‎دهی به روستاها با این خودروهای فرسوده بسیار سخت است.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم برای حوادث جاده‌ای امدادرسانی داشته باشیم نه تنها نیروی آموزش دیده نداریم بلکه از امکانات مورد نیاز نیز برخوردار نیستیم.
سرپرست آتش‎نشانی شهر ریوش تصریح کرد: با وجود ۲۸ روستا ایستگاه آتش‌نشانی ایور فقط چهار روستا را پوشش می‌دهد و باقی روستاها توسط ایستگاه شهر ریوش خدمات ‎دهی می‎شوند که بسیار مشکل است.
وی کم عرض بودن معابر به خصوص در روستا را یکی از مشکلات جدی برای حضور خودروهای آتش‌نشانی در محل حادثه دانست و گفت: اگر در بافت قدیمی شهر ریوش اتفاقی بیفتد خدمات‌رسانی با مشکلات جدی مواجه است.
عبدالله‌نژاد همچنین بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد منازل شهری و ۱۰۰ درصد منازل روستایی فاقد تجهیزات مورد نیاز برای مهار آتش‌سوزی هستند.
وی گفت: متاسفانه سقف ۵۰ درصد منازل بافت قدیم شهر ریوش و روستاها چوبی هستند و این موجب می‌شود در صورت بروز آتش‌سوزی در کمترین زمان تمامی ساختمان از بین برود.
مسئول آتش‎نشانی ریوش افزود: خوشبختانه از حدود یک سال قبل شهرداری برای کسانی که می‌خواهد پروانه ساختمانی صادر کند حتما باید استعلام وضعیت ایمنی ساختمان را از آتش‌نشانی دریافت کنند در غیر این صورت پایان کار صادر نمی‌شود.
وی عنوان کرد: طی هماهنگی به عمل آمده از ۱۵ مهرماه نیروهای آتش‌نشانی از تمامی ادارات و صنوف شهرستان بازدید خواهند نمود و وضعیت ایمنی این اماکن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
عبدالله‌نژاد همچنین گفت: تاکنون فقط برای دانش‌آموزان، دهیاران روستاها و محیط‎بانان کلاس‎های آموزشی برگزار شده و برای خانواده‌ها هیچ‎گونه آموزشی ارائه نشده است.
وی در ادامه عنوان کرد: بیشتر آتش سوزی‌هایی که در شهرستان کوهسرخ اتفاق می‌افتد مربوط به منازل و مغازه‌ها هستند، از ابتداء امسال تاکنون ۳۱ مورد حادثه در شهرستان به وقوع پیوسته که منجر به عملیات شده است.
سرپرست آتش‎نشانی شهر ریوش بیان کرد: ۲۲ مورد از حوادث شهرستان آتش سوزی، ۶ مورد صید مار و ۳ مورد مربوط به رفع مزاحمت حیوانات وحشی بوده است.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح