کد خبر : 141176
تاریخ انتشار : جمعه 3 دسامبر 2021 - 21:41
-

۳۷ مرکز مثبت زندگی در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور افتتاح شد

۳۷ مرکز مثبت زندگی در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور افتتاح شد

ایسنا/خراسان جنوبی همزمان با آیین افتتاح ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) در سراسر کشور، ۳۷ مرکز مثبت زندگی در خراسان جنوبی، امروز دوشنبه ۱۸ اسفند با حضور استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد. وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی در جریان افتتاح ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی

 ۳۷ مرکز مثبت زندگی در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور افتتاح شد

ایسنا/خراسان جنوبی همزمان با آیین افتتاح ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) در سراسر کشور، ۳۷ مرکز مثبت زندگی در خراسان جنوبی، امروز دوشنبه ۱۸ اسفند با حضور استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی در جریان افتتاح ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی در سراسر کشور که با حضور ریاست جمهور به طور ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید، گفت: مرکز خدمات بهزیستی از سال ۱۳۸۰  باید تشکیل می‌شد، اما بعد از ۲۰ سال این تکلیف قانونی در دولت تدبیر و امید به اجرا در آمد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: مشارکت ۶ هزار میلیارد تومانی بخش غیر دولتی که نیروهای آن‌ها عمدتا زنان و جوانان هستند، انجام گرفت. وی اضافه کرد:  در ۲۴۰۰ محله شهری و روستایی این خدمات ارائه می‌شود و از میان حدود ۱۲ هزار داوطلب تحصیل  کرده ۲۴۰۰  نفر بر اساس مهارت ها انتخاب شدند.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: با فعالیت این مراکز ۱۱ هزار شغل برای جوانان فارغ التحصیل در رشته‌های علوم انسانی و مددکاری با میانگین سنی ۲۳ تا ۳۵ سال انجام گرفت تا از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.

قبادی دانا اظهار کرد: این مراکز غیردولتی هستند و سازمان بهزیستی سیاستگذاری و برنامه ریزی می‌کند و داوطلبان با سرمایه گذاری خود، این مراکز را ایجاد کردند؛ تمام فعالیت‌ها در بستر الکترونیک است، عملکرد الکترونیک است و ما تنها تعیین خدمت می‌کنیم.

علی عرب نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در آیین افتتاحیه ۳۷ مرکز زندگی مثبت در استان، گفت: بهزیستی در راستای اجرای فرایند دولت الکترونیک و توجه به خواست مددجویان و افراد خدمت گیرنده از بهزیستی اقدام به تاسیس مراکز مثبت زندگی کرده و در واقع بهزیستی‌های کوچک را به داخل محلات برده است.

وی افزود: مراکز ” مثبت زندگی” به منظور سهولت دریافت خدمات مددجویان شهری و روستایی ایجاد شده است که این مراکز ۲۲ خدمت مورد نیاز مددجویان را به نزدیکترین محدوده محل زندگی آنها برده و چرخه خدمات رسانی و مددکاری پرونده مددجویان را الکترونیکی کرده است.

وی اظهار کرد: بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۰۰ الی ۵۰۰ خانوار تحت پوشش یک‌ مرکز قرار می‌گیرند و نحوه فعالیت مراکز بر محور مددکاری اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهند بود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع، توجه به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مردم در هر منطقه از موارد جلب و جذب آحاد جامعه برای دریافت خدمات از مراکز مثبت زندگی است.

عرب نژاد ادامه داد: افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات تنها به یک مرکز با دسترسی‌پذیری آسان مراجعه خواهند کرد و سهولت در تردد و نزدیکی به محل زندگی مددجو از مزایای این مراکز است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۳۷ مرکز مثبت زندگی با  واگذاری ۱۴ هزار و ۷۷۵ پرونده(خانوار) برای تعداد ۳۹ هزار و ۷۳۴ نفر از مستمری بگیران بهزیستی آماده سازی شده است که همزمان با سراسر کشور امروز افتتاح شد که سهم عمده‌ای در خدمات رسانی بهینه به افراد خدمت گیرنده از بهزیستی خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: حرکت به سمت دولت الکترونیک و بهره گیری از فعالیت‌های غیرحضوری یکی از اتفاقات مهم و تاثیرگذار در این حوزه بوده است که بهزیستی تلاش می‌کند شاخص‌های تعیین شده برای بهبود فرایند فعالیت‌ها را در بخش عمومی و اختصاصی به درستی و کامل انجام دهد.

عرب نژاد بیان کرد: شیوع ویروس کرونا موجب فراهم آمدن شرایط خاص شد که افزایش، کاهش و یا تغییرات اساسی در برخی فعالیت ها را به دنبال داشته است لذا خدمات ارائه شده باید به تبع آن بروز رسانی شود.

۱۹ درصد خانوارهای استان به تعداد ۴۲ هزار و ۴۴۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۷ هزارو ۷۵۳ خانوار معادل ۴۱ درصد جزو مستمری بگیران تحت پوشش بوده و ۵۹ درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

این ۳۷ مرکز شامل (بیرجند ۸ مرکز ، قاین ۳ مرکز، نیمبلوک یک مرکز، خضری دشت بیاض یک مرکز، آرین شهر  یک مرکز، اسفدن یک مرکز، سرایان ۲ مرکز، حاجی آباد ۲ مرکز، زهان یک مرکز، طبس ۲ مرکز،  عشق آباد یک مرکز، دیهوک یک مرکز، خوسف یک مرکز، سربیشه ۲ مرکز، درح  یک مرکز، اسدیه یک مرکز،  قهستان یک مرکز، فردوس ۲ مرکز، بشرویه ۲ مرکز، نهبندان ۲ مرکز و شوسف یک مرکز ) هستند که امروز به صورت همزمان به بهره برداری رسیدند.

در پایان این مراسم، استاندار خراسان جنوبی از نمایشگاه دستاوردهای توانخواهان تحت نظر بهزیستی بازدید و در راستای ارائه، آموزش و فروش بهتر با آنان به گفتگو پرداخت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح