کد خبر : 93825
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 21:42
-

۴۸.۵ درصد مردم ایلام تحت پوشش تامین‌ اجتماعی هستند

۴۸.۵ درصد مردم ایلام تحت پوشش تامین‌ اجتماعی هستند

ایسنا/ایلام مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: ۲۸۸هزارنفر معادل ۴۸.۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند. «سهیلا ملکشاهی» در نشست مجازی با خبرنگاران استان اظهار کرد: بر اساس تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت این سازمان  به خصوص پس از اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ۷۲ میلیارد تومان ماهانه هزینه می شود و

۴۸.۵ درصد مردم ایلام تحت پوشش تامین‌ اجتماعی هستند

ایسنا/ایلام مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: ۲۸۸هزارنفر معادل ۴۸.۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

«سهیلا ملکشاهی» در نشست مجازی با خبرنگاران استان اظهار کرد: بر اساس تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت این سازمان  به خصوص پس از اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ۷۲ میلیارد تومان ماهانه هزینه می شود و ۱۰۰ درصد کارفرمایان از طریق خدمات غیر حضوری لیست بیمه شده های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند.

وی به طرح ۳۰۷۰ این سازمان اشاره کرد و گفت: این طرح یک انقلاب بزرگ الکترونیکی در سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرد و تعداد ۳۰ خدمت پرتکرار در شعب سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و بر اساس محاسبات انجام شده با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه بیمه‌شدگان از شعب سازمان کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه این ۳۰خدمت از لحاظ اقتصادی و تکریم ارباب رجوع بسیار استثنایی است،تصریح کرد:بیمه شدگان می‌توانند از طریق تلفن همراه در منزل از خدمات اصلی سازمان از جمله خرید خدمت سربازی، سوابق بیمه‌ای، دستمزد،شغل و همه آنچه در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی است با مراجعه به این سامانه برخوردار شوند.

ملکشاهی با بیان اینکه بکارگیری بازنشستگان و استثنایی بودن ایثارگران به این منظور نیست که فرد ایثارگر هم بازنشسته باشد و هم بتواند کار کند، خاطرنشان کرد:ایثارگران با وجود بازنشسته شدن می‌توانند تحت شرایطی که  بخشنامه شده مجددا از مزایای شاغلی استفاده کنند و چنانچه بخواهند بازنشسته شوند طبق شرایط جدید خود را بازنشسته کنند اما اینکه ایثارگر همزمان هم حقوق بازنشستگی دریافت کند و هم شاغل باشد، وجود ندارد.

وی گفت:با اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هیچ مستمری بگیری وجود ندارد که از اسفند ۹۸ تاکنون کمتر از ۱.۵ برابر حقوق دریافتی خود دریافت کند و پرداخت هزینه های مستمری بگیران قبل از اجرای همسان‌سازی یک و نیم برابر مبلغ جمع کل پرداختی های سازمان شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه یکی از اعتراضاتی که به همسان سازی و متناسب سازی شده، خواست تعدادی از مردم اجرای همسان‌سازی است اما سازمان نمی‌تواند متناسب سازی اجرا کند،گفت:بر اساس قانون عدالت اجتماعی و اقتصادی افرادی که ۱۰ سال حق بیمه دارند نمی توانند ازمزایای بازنشستگانی که ۳۰ سال خدمت کرده برخوردار باشد و این یک امرعادلانه است.

ملکشاهی درخصوص بیمه شده‌های بیکاری نیز افزود:بیمه‌شده های بیکاری تامین اجتماعی استان ایلام ۹۰۰ نفرهستند که ماهانه توسط سازمان مرکزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیمه آنها پرداخت شده این افراد به استثنای کسانی است که از طریق وزارت تعاون و مشاغلی که بر اثر کرونا بیکار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از کارفرمایانی که در واحدهای تولیدی مشغول فعالیت هستند انتظار دارند از کمک دولت استفاده کنند که سازمان تامین اجتماعی نمی تواند به این موضوع ورود کند،اظهار داشت:سازمان تامین اجتماعی متناسب سازی را بر اساس عدالت اجتماعی اجرا کرده و بازنشستگان بر مبنای سوابقی که در پرونده آنها وجود داشته به حقوقش اضافه گردیده و برای هر کدام از آنها بر اساس پرونده موجود افزایش حقوق اعمال شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ادامه داد:در خصوص همسان سازی حقوق بازنشسته ها سیاست سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد اقتصادی بر این بود که افرادی که مدت زمان بیشتری مبلغ بیشتری بابت حق بیمه به سازمان پرداخت کرده بودند، بتوانند از افزایش بیشتری برخوردار باشند،این یعنی عدالت اجتماعی و اقتصادی و ایجاد انگیزه برای کسانی که بخواهند در این سازمان اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام با اشاره به حمایت تامین اجتماعی از واحدهای تولیدی استان،گفت:تاکنون تامین اجتماعی استان ایلام باعث تعطیلی هیچ کارگاه تولیدی نشده و در دوران کرونا نیز پرداخت حق بیمه واحدهای تولیدی مشکل دار امهال شده و به دوره‌های بعدی منتقل شده است.

ملکشاهی افزود: ذینفعان این سازمان شامل بیمه شدگان، بازنشستگان، مستمری بگیران و کارفرمایان می توانند با مراجعه به سایت eservices.tamin.ir  در این سامانه ثبت نام و درخواست های خود را مطرح و پیگیری کنند.

وی ادامه داد: افراد دارای ۵۰ سال و ۳۰ سال سابقه کار می توانند تقاضای بازنشستگی کنند و افرادی که ۶۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه دارند،می‌توانند به نسبت پرداخت سنوات بیمه از مزایای بازنشستگی استفاده کنند اما بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی که همواره نباید بازنشسته کمتر از حداقل دریافتی یک کارگر دریافت کند در خصوص این افراد اعمال نمی‌شود و صرفاً به تعداد سنوات پرداخت حق بیمه محاسبه مستمری می‌شوند و بازنشستگی به آنها پرداخت می‌شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح