کد خبر : 4440
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آگوست 2021 - 20:35
-

۷۰۰۰ کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری در صف بیمه هستند

۷۰۰۰ کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری در صف بیمه هستند

  مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۷۰۰۰ کارگر ساختمانی در استان در نوبت بیمه شغلی هستند، گفت: اگر برای این کارگران در حین انجام کار حادثه‌ای رخ دهد، به‌علت نداشتن بیمه خود و خانواده‌هایشان دچار مشکل شدید می‌شوند. نورالله نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا با بیان

۷۰۰۰ کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری در صف بیمه هستند

  مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۷۰۰۰ کارگر ساختمانی در استان در نوبت بیمه شغلی هستند، گفت: اگر برای این کارگران در حین انجام کار حادثه‌ای رخ دهد، به‌علت نداشتن بیمه خود و خانواده‌هایشان دچار مشکل شدید می‌شوند.

نورالله نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وعده‌های مسئولان برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران ساختمانی در ایام کرونا محقق نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل کارگران ساختمانی بحث بیمه شغلی کارگران جدید است.
مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بحث بیمه کارگران ساختمانی در مجلس شورای اسلامی با ۱۷۹ رای به تصویب و به هیات رئیسه مجلس برای بررسی ارسال شده، اما این طرح هنوز به قانون تبدیل و ابلاغ نشده است و سازمان تامین اجتماعی نیز برخلاف وعده‌ها سهمیه جدیدی برای بیمه کارگران ساختمانی اختصاص نداد.
وی با اشاره به اینکه ۷۰۰۰ کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری در نوبت بیمه شغلی هستند، گفت: اگر برای این کارگران در حین انجام کار حادثه‌ای رخ دهد، به‌علت نداشتن بیمه خود و خانواده‌هایشان دچار مشکل شدید می‌شوند و مسئولان باید در این رابطه پاسخگو باشند، مجلس باید به فوریت طرح مصوب را به قانون تبدیل و ابلاغ کند.
نیکبخت در ادامه با بیان اینکه بحث دستمزد کارگران ساختمانی یکی دیگر از مشکلات این قشر است، عنوان کرد: تاکنون پیگیری‌ها از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی برای نرخ‌گذاری قانونی دستمزد کارگران ساختمانی نتیجه‌بخش نبوده است، باید شیوه‌نامه‌ای در این خصوص تهیه و ابلاغ شود.
مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دستمزد روزانه یک کارگر ساختمانی باید بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان باشد، اما عموما این مبلغ به کارگران ساختمانی پرداخت نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری در فصل زمستان عملا امکان انجام کارهای ساختمانی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر نیز به‌علت کمبود سیمان و گرانی میلگرد انجام کارهای ساختمانی با رکود شدید مواجه شده است و کارگران ساختمانی با مشکلات زیادی مواجه هستند.
نیکبخت با اشاره به اینکه کرونا نیز باعث رکود در ساخت و ساز شد، بیان کرد: در این ایام از کارگران ساختمانی حمایتی صورت نگرفت، ۲۷ هزار کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اما تنها به با تشکیل قرارگاه مومنانه تنها توانستیم به ۱۶۰ خانوار بسته معیشتی و کارت هدیه پرداخت کنیم، این قشر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح