کد خبر : 94773
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 22:53
-

۷۲۹۹ نفر دز سوم واکسن را در شهرستان رشت تزریق کرده‌اند

۷۲۹۹ نفر دز سوم واکسن را در شهرستان رشت تزریق کرده‌اند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت گفت: از هفته گذشته تزریق دز سوم واکسن به فصل اول واکسیناسیون(کادر درمان، افراد مسن، بیماری خاص و…) که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته در مراکز واکسیناسیون آغاز شده که تاکنون ۷۲۹۹ معادل ۹ درصد جمعیت هدف دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند. علی فتح‌اللهی در ستاد کرونای شهرستان

۷۲۹۹ نفر دز سوم واکسن را در شهرستان رشت تزریق کرده‌اند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت گفت: از هفته گذشته تزریق دز سوم واکسن به فصل اول واکسیناسیون(کادر درمان، افراد مسن، بیماری خاص و…) که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته در مراکز واکسیناسیون آغاز شده که تاکنون ۷۲۹۹ معادل ۹ درصد جمعیت هدف دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

علی فتح‌اللهی در ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به کسب رتبه برتر واکسیناسیون گیلان، اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۷۰۰ دز واکسن در شهرستان تزریق شده که تعداد تزریقی دز اول ۷۰۹ هزار و ۹۰۰ و تعداد تزریقی دز دوم ۵۸۹ هزار و ۸۰۰ دز بوده است. در آمار مربوط به واکسیناسیون با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۲ سال به بالا، شاهد تزریق ۸۹.۵ درصدی دز یک و ۷۴.۳ درصدی دز دوم در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان رشت افزود: مجموع دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال شهرستان رشت، تعداد ۶۵ هزار و ۵۲۵ نفر می‌باشند که از این تعداد تاکنون امروز تعداد ۶۳ هزار دانش‌آموز تزریق دز یک واکسن و ۴۰ هزار نفر دز دوم واکسن را در سطح شهرستان داشته‌اند که با توجه به آمار بالا در این رابطه ۹۶ درصد تزریق واکسن را به دانش‌آموزان در مرحله دز اول و ۶۱ درصد هم تزریق دز دوم به جامعه داشته‌ایم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: در بحث تزریق دز دوم واکسن، شاهد عدم مراجعه برخی از افراد هستیم که بعد از دز اول دچار بیماری کرونا شده‌اند و با نگاه اینکه واکسن اثر گذار نیست، به مراکز برای تزریق دز دوم مراجعه نمی‌کنند، در این راستا نیاز است که توسط اصحاب رسانه تبیین شود که هدف از تزریق واکسن عدم ابطال به ویروس کرونا نیست، بلکه هدف جلوگیری از بستری شدن و مرگ و میر است.

فتح‌اللهی با بیان اینکه امروز ۵۴ پایگاه‌ مختلف واکسیناسیون در شهرستان(عمومی، اصناف، ادارات، بیماران خاص و…) مشغول کار واکسیناسیون می‌باشند، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۷ درصد رسیده است که شاهد نشانه‌های عادی انگاری‌ها هستیم.

وی با اشاره به کاهش آمار بستری‌ها در هفته جاری، ادامه داد: آمار بستری‌ها در سطح شهرستان تعداد ۱۲۶ نفر بوده و آمار پذیرش روزانه ما ۲۵ نفر است و متاسفانه سه فوتی جدید داشتیم.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: از هفته آینده اول آذر ماه شاهد حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مدارس طبق دستور وزارتخانه هستیم، تمامی تدابیر و اقدامات در راستای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است و با اولویت قرار دادن سلامتی دانش‌آموزان شاهد حضورشان در مدارس خواهیم بود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت گفت: آمار تعداد افرادی که تا امروز تزریق واکسن تزریق نکرده‌اند در شهرستان رشت بسیار پایین است اما جا دارد مردم به تاسی از تکلیف شرعی امر به معروف و همچنین مسئولین درمانی با تبیین اهمیت واکسیناسیون، افراد را مجاب به تزریق واکسن کنند.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: از هفته گذشته تزریق دز سوم واکسن به فصل اول واکسیناسیون(کادر درمان، افراد مسن، بیماری خاص و…) که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته در مراکز واکسیناسیون آغاز شده که تاکنون ۷۲۹۹ معادل ۹ درصد جمعیت هدف دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را برای راه اندازی تعداد بالای مراکز سیار واکسیناسیون در سطح شهر رشت به کار بگیریم، چراکه به تسریع در روند واکسیناسیون کمک قابل توجه‌ای می‌کند.

فتح‌اللهی بیان کرد: جا دارد با توجه به واکسیناسیون حداکثری در شهرستان رشت، ضمن رعایت کامل پروتکل‌ها در راستای بالا بردن نشاط و شادابی در بین شهروندان، اقدام به برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی نمایم. برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در دوران کرونا بسیار آسیب دیده‌اند و باید برای تحول دوباره این فعالیت‌ها و بالا بردن نشاط جامعه با در نظر گرفتن رعایت پروتکل‌ها، اقدامات لازم را انجام داد.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: در هفته گذشته تعداد ۲۱۸۶ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۲۴ اخطار  و تعداد ۱۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح