کد خبر : 15704
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 سپتامبر 2021 - 22:08
-

۷ سد در لرستان در حال اجراست

۷ سد در لرستان در حال اجراست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۷ سد در استان در حال اجراست. داریوش حسن‌نژاد در جلسه تخصصی بررسی وضعیت آب و منابع آبی لرستان که دهم فروردین‌ماه با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: استان لرستان چهارفصل و دارای تنوع آب و هوایی است. این استان در سومین حوضه آبریز پرباران کشور

۷ سد در لرستان در حال اجراست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۷ سد در استان در حال اجراست.

داریوش حسن‌نژاد در جلسه تخصصی بررسی وضعیت آب و منابع آبی لرستان که دهم فروردین‌ماه با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: استان لرستان چهارفصل و دارای تنوع آب و هوایی است. این استان در سومین حوضه آبریز پرباران کشور یعنی خلیج‌فارس و دریای عمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: متوسط بارندگی استان حدود ۵۷۸ میلی‌متر و متوسط حجم آب‌های سطحی خروجی استان حدود ۱۲.۵ میلیارد مترمکعب در سال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: استان با بیش از ۱۳۰ رودخانه دائمی و فصلی به طول حدود ۹۰۰۰ کیلومتر در دو حوضه کارون و کرخه با تولید حجم آب حدود هشت میلیارد مترمکعب معادل ۱۱ درصد آب‌های جاری کشور یکی از غنی‌ترین شبکه سطح کشور را دارا است.

حسن‌نژاد اضافه کرد: در استان حدود شش سد به بهره‌برداری رسیده و هفت سد در حال اجراست که با اتمام عملیات اجرایی آن‌ها حجم مخزن آب استان ۳۵۵ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ شبکه پایاب سدها در حال اجرا بوده که این ۱۱ شبکه به مساحت ۴ هزار و ۷۵۰ هکتار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: دو دشت کوهدشت و رومشکان از دشتهای استان، به دلیل افت شدید آب زیرزمینی دشت‌های ممنوعه هستند.

وی با اشاره به مشکلات آب در استان، افزود: خسارات وارده به استان بر اثر سیل فروردین ۹۸ بسیار سنگین بوده و در بخش آب این خسارات معادل هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که از این میزان فقط ۹۸ میلیارد تومان تأمین شده و اکثراً نیازمند تأمین مالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: میزان اعتبارات مصوب و تخصیص به سدها بسیار ناچیز و مدت اجرای این پروژه‌ها بسیار طولانی است.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از شهرستان‌های استان از آب شرب پایدار برخوردار نیستند و آب شرب آن‌ها از منابع آب چشمه و چاه تأمین می‌شود که نیازمند احداث سدهای مخزنی با تخصیص شرب است.

وی اضافه کرد: سه سد از سدهای استان با تخصیص آب شرب در حال اجرا بوده که نیازمند اعتبارات ویژه و استفاده از منابع مالی بخش خصوصی و بانک‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: کنترل سیلاب نیازمند به ساخت سدها با رویکرد کنترل سیلاب است که در استان، سد معشوره در برنامه وزارت نیرو و معاونت آب و آبفا قرار دارد و در سال گذشته بنا به دستور معاونت محترم آب و آبفا، تخصیص‌های آب استان مورد بازنگری قرار گرفت. ظرفیت حجم مخزن این سد علاوه بر تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان‌های کوهدشت، رومشکان، دلفان و چگنی برای کنترل سیلاب تا حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب افزایش داده شد.

حسن‌نژاد با اشاره به مشکلات بخش آب در استان مرتبط با قوه قضاییه، افزود: روند بررسی پرونده‌های متخلفین بخش منابع آب در دادگاه‌ها طولانی است و احکام صادره در بحث‌های تخلفات بخش منابع آب بازدارنده نیست. عدم جرم انگاری فعالیت متخلفین در منابع آبی (به‌ویژه در چاه‌های غیرمجاز و تصرفات بستر و حریم، برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه و …) مجازات‌های مطلقاً بازدارنده نیست.

وی در پایان پذیرش مأمورین ماده ۳۰ به‌عنوان ضابطین دادگستری را خواستار شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح