کد خبر : 92233
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 12:06
-

آرین‌منش: علی‌رغم اقدامات مثبت دولت، هنوز حرکت موثری در اقتصاد دیده نشده است

آرین‌منش: علی‌رغم اقدامات مثبت دولت، هنوز حرکت موثری در اقتصاد دیده نشده است

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه با وجود تمام اقدامات دولت، هنوز حرکت مثبتی در عرصه اقتصادی دیده نشده، گفت: البته شاید هنوز زمان زیادی برای نتیجه‌بخشی اقدامات دولت نگذشته باشد اما افزایش قیمت‌ها و رشد تورم همان روند صعودی گذشته را داشته و این یکی از چالش‌های مهمی است ‌که پیش روی

آرین‌منش: علی‌رغم اقدامات مثبت دولت، هنوز حرکت موثری در اقتصاد دیده نشده است

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه با وجود تمام اقدامات دولت، هنوز حرکت مثبتی در عرصه اقتصادی دیده نشده، گفت: البته شاید هنوز زمان زیادی برای نتیجه‌بخشی اقدامات دولت نگذشته باشد اما افزایش قیمت‌ها و رشد تورم همان روند صعودی گذشته را داشته و این یکی از چالش‌های مهمی است ‌که پیش روی دولت کنونی وجود دارد.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ارزیابی خود از عملکرد ۱۰۰ روز نخست دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت سیزدهم دولتی پرکار، مردمی و باانگیزه و هماهنگ با مجلس است و در کابینه آن نیز از نیروهای جوان استفاده شده و هم از نیروهای نسبتا باسابقه. دولت سیزدهم شروع نسبتا خوبی داشته و کار خود را با سفرهای استانی و بررسی مشکلات مردم آغاز کرد.

وی بیان کرد: نظرسنجی‌هایی که در ابتدای کار دولت سیزدهم انجام شد، نشان‌دهنده نظر مثبت مردم به این دولت و امیدواری آنان نسبت به حل مشکلات بود. مردم در انتظار ایجاد یک تحول به ویژه در عرصه اقتصادی هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای، آن را از اقدامات مثبت دولت سیزدهم دانست و افزود: این اتفاق را باید به فال نیک گرفت. در عرصه سیاست خارجی به نظر می‌رسد این دولت یک سیاست انقباضی نسبت به غرب و سیاستی انبساطی نسبت به شرق داشته و تمایل به توسعه روابط با چین، روسیه و همسایگان دارد.

آرین‌منش با بیان اینکه همچنین دولت در ۱۰۰ روز اخیر موفقیتی نسبی در انجام واکسیناسیون داشته، ادامه داد: همچنین به وجود آمدن هماهنگی بین قوای سه‌گانه و مجموعه حاکمیت نیز از دیگر اتفاقات مثبتی است که در دولت سیزدهم افتاده است و چالش‌هایی که در گذشته در ارتباط با تعارض قوا وجود داشت، اکنون مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: در کنار این اقدامات مثبت متاسفانه افزایش قیمت‌ها و رشد تورم همچنان همان روند صعودی گذشته را دارد که این یکی از چالش‌های مهمی است پیش روی دولت وجود دارد.

نماینده مردم مشهد در ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: البته دولت سیزدهم با برخی از مشکلاتی که از دهه‌های گذشته بر جای مانده، روبه‌رو است. رشد اقتصادی کشور در ۱۰ سال گذشته صفر و تورم فزاینده بوده و کشور با فقر، فساد، بیکاری و تورم بی‌سابقه‌ای مواجه بوده است. دولت با آسیب‌های اجتماعی و بحران‌هایی مانند بحران انرژی روبه‌رو است و کسری بودجه بسیار بالا نیز از چالش‌های اساسی است که پیش روی این دولت قرار دارد. دولت سیزدهم باید بتواند تا زمان تامین منابع جدید، کشور را با زحمت اداره کند.

آرین‌منش با اشاره به بن‌بست‌های موجود در عرصه سیاست خارجی اضافه کرد: مساله تحریم‌ها نیز همچنان یکی از مسائل اصلی کشور به حساب می‌آید. در همین شرایط با کاهش بی‌سابقه رشد جمعیت و نرخ باروری و همچنین افزایش روزافزون آمار طلاق مواجه هستیم. آسیب‌ها و چالش‌های محیط زیستی نیز از دیگر مشکلات حال حاضر کشور است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور بیان کرد: این سفرها از این جهت که فرصتی را برای ملاقات مستقیم مردم با مسئولان عالی‌رتبه کشور و بیان مشکلاتشان فراهم می‌کند، مثبت است اما قاعدتا چون بسیاری از مطالبات مردم جنبه‌های اقتصادی دارد، اگر دولت نتواند به این مطالبات پاسخ دهد و وعده‌های خود را تحقق نبخشد، ممکن است آثار منفی این سفرها بر آثار مثبت آن‌ها غلبه کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح